Realizacja krajowych rozliczeń pieniężnych oraz zasady przyjmowania walut obcych w oddziałach PKO Banku Polskiego
1. Dyspozycje płatnicze na konta w PKO Banku Polskim realizujemy na bieżąco.
2. PKO Bank Polski przyjmuje przez całą dobę zlecenia przelewów na konta w innych bankach. Realizujemy takie zlecenia najpóźniej w najbliższym dniu roboczym.
3. Aby zrealizować dyspozycję płatniczą na konto w innym banku tego samego dnia, klient musi je złożyć przed godziną:
-
- 14:30 – przelewy standardowe oraz wpłaty pieniędzy,
- 15:25 – przelewy pilne – nie dotyczy przelewów w ramach mechanizmu płatności podzielonej tzw. split payment; klienci indywidualni i bankowości prywatnej nie korzystają z przelewów pilnych.
Jeśli klient zleci przelew na konto w innym banku w dzień:
- roboczy po wskazanej wyżej godzinie, a w treści zlecenia nie wskaże daty realizacji z przyszłości
- pieniądze z konta pobierzemy z datą zlecenia przelewu, a przelew zrealizujemy w najbliższym dniu roboczym,
- wolny, a w treści zlecenia nie wskaże daty realizacji z przyszłości
- przelew zrealizujemy w najbliższym dniu roboczym i w tym dniu pobierzemy pieniądze z konta.
-
- 15:30 (15:15 – przelewy w serwisie iPKO) – przelewy realizowane przez SORBNET.
Gdy klient zleca przelew po godzinie 15:30 (15:15 dla przelewów w serwisie iPKO), powinien wskazać datę realizacji z przyszłości. Przelewy przez SORBNET realizujemy tylko w dni robocze.
- 15:30 (15:15 – przelewy w serwisie iPKO) – przelewy realizowane przez SORBNET.
4. Przelewy powyżej 999 999 PLN, zlecane na konto w innym banku, automatycznie przekazujemy do SORBNET.
5. Klient może zlecić przelew z datą realizacji w przyszłości z blokadą pieniędzy na koncie (nie dotyczy serwisu iPKO biznes).
6. Jeśli klient nie ma pieniędzy na koncie, aby zrobić zlecenie stałe/przelew z przyszłą datą realizacji i zapłacić za to – spróbujemy zrealizować takie zlecenie stałe/przelew 4 razy w ciągu tego dnia.
Gdy pieniędzy na taki przelew lub zlecenie i opłatę nie będzie do godz. 21:30 – nie zrealizujemy zlecenia.
Jeśli pieniądze na przelew/zlecenie i opłatę będą na koncie między godz. 14:10 a 21:30 – przelew na konto w innym banku zrobimy w najbliższym dniu roboczym.
7. Przelewy natychmiastowe w PLN na terenie Polski realizujemy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok, za pośrednictwem systemu Express Elixir.
Zrobimy taki przelew pod warunkiem, że:
-
- banki zleceniodawcy i odbiorcy uczestniczą w Express Elixir. Informacje o bankach i przelewach natychmiastowych – na stronie www.expresselixir.pl,
- bank odbiorcy jest dostępny w czasie realizacji przelewu – brak informacji, że nie jest czasowo dostępny,
- na koncie klienta są pieniądze na przelew i opłatę za przelew i typ konta klienta umożliwia realizację takiego przelewu
oraz kwota przelewu natychmiastowego nie jest wyższa niż:
-
- 3 000 PLN – max kwota pojedynczego przelewu, w tym do ZUS,
- 6 000 PLN – max dzienna kwota przelewów realizowanych z 1 konta – wspólna dla wszystkich kanałów zgodnie z informacjami w tabeli,
- 3 000 PLN – max kwota brutto pojedynczego przelewu w ramach split payment. Natomiast max dzienna kwota brutto takich przelewów realizowanych z 1 konta – wspólna dla wszystkich kanałów zgodnie z informacjami w tabeli – 6 000 PLN,
- 50 000 PLN – max kwota pojedynczego przelewu na konto organu administracji skarbowej np. Urzędu Skarbowego, prowadzone przez NBP. Dla takich przelewów w agencji PKO Banku Polskiego max kwota to 3 000 PLN. Max dzienna kwota przelewów realizowanych z 1 konta – wspólna dla wszystkich kanałów zgodnie z informacjami w tabeli to 250 000 PLN.
8. Klienci mogą wysyłać przelewy natychmiastowe z innych banków na konta prowadzone w PKO Banku Polskim.
9. Klienci mogą zlecać przelewy natychmiastowe zgodnie z informacjami:
Kanał dostępu | Klient | |
indywidualny i bankowości prywatnej | firmy i przedsiębiorstwa | |
Aplikacja mobilna IKO | Dostępność | Dostępność |
Serwis internetowy iPKO | Dostępność | Dostępność (także split payment) |
Oddział | Dostępność | Dostępność (także split payment) |
Agencja | Dostępność | Dostępność (także split payment) |
Serwis telefoniczny | Dostępność | Dostępność (także split payment) |
10. PKO Bank Polski nie przyjmuje banknotów i monet w walutach obcych:
-
- których autentyczność budzi nasze zastrzeżenia,
- które przestały być prawnym środkiem płatniczym,
- dla których minęła wyznaczona data graniczna i po tej dacie, nie przyjmujemy banknotów i monet wycofanych z obiegu,
- uszkodzonych i zużytych.
11. Waluty obce uszkodzone lub zużyte to:
banknoty:
-
- z ubytkiem,
- zatarte,
- bez elementów graficznych lub bez zabezpieczeń,
- zbutwiałe,
- ze śladami wilgoci,
- z plamami,
- postrzępione,
- podklejone,
- naddarte,
- przerwane,
- nadmiernie zabrudzone,
- odbarwione,
- uszkodzone, bo jest na nich napis, nadruk lub rysunek,
- zabrudzone cieczami lub substancjami stałymi,
monety:
-
- uszkodzone mechanicznie,
- ze śladami korozji i o zmienionej barwie,
- wytarte na skutek długotrwałego obiegu.
Masz pytania?
Znajdź odpowiedź w sekcji Pomoc i kontakt