Przejdź to głównej części strony

Ułatwienia dla osób z niepełnosprawnością słuchu

04.09.2025
W naszym banku możesz liczyć m.in. na wsparcie tłumacza Polskiego Języka Migowego w rozmowie z doradcą w oddziale lub agencji.

Według Polskiego Związku Głuchych w Polsce żyje ok. 50 tys. osób z uszkodzeniami słuchu w stopniu znacznym i głębokim, a nawet 800 tys. osób jest słabosłyszących. Swobodna i komfortowa komunikacja jest im potrzebna każdego dnia – także w kontakcie z bankiem. My to rozumiemy i działamy.

Jak skorzystać z pomocy tłumacza Migam w oddziale i agencji?

  1. Poinformuj doradcę, że chcesz komunikować się w PJM – pokaż np. międzynarodowy znak języka migowego lub wskaż na swoje ucho
  2. Na telefonie wpisz w przeglądarce www.pkobp.pl/migam
  3. Na stronie kliknij w przycisk „Połącz z tłumaczem”
  4. Wyraź zgody na dostęp przeglądarki do kamery i mikrofonu urządzenia, a następnie poczekaj na połączenie video z tłumaczem języka migowego

Z tłumacza Migam możesz skorzystać w oddziałach:

  • od poniedziałku do piątku do 8:00 do 19:00
  • w soboty do 10:00 do 16:00

 

Na jakim urządzeniu skorzystasz z tłumacza?

  • Na każdym urządzeniu mobilnym, czyli np. smartfonie lub tablecie
  • Urządzenie musi być połączone z internetem i mieć aktualną przeglądarkę Chrome, Firefox lub Safari
  • Musisz mieć też przednią kamerą i mikrofon, które działają

Więcej o tłumaczu Migam

 

Gdzie sprawdzisz, jak dostępne są oddziały?

W naszej wyszukiwarce oddziałów znajdziesz informacje, czy dany oddział oferuje:

  • obsługę klientów na wózkach
  • udogodnienia dla osób niewidomych
  • miejsca parkingowe

Zawsze możesz też wejść z psem przewodnikiem lub psem asystującym.

 

Jak zwiększyć komfort wizyty?

  • Umów się na spotkanie z doradcą online – unikniesz kolejek i zyskasz więcej czasu na spokojną rozmowę
  • Skorzystaj ze spokojnej przestrzeni – w wielu oddziałach zapewniamy miejsca, gdzie ograniczamy hałas i bodźce
  • Poznaj dokumenty przed wizytą – udostępniamy wzory dokumentów online

Serwis iPKO i aplikacja IKO – bank zawsze pod ręką

Nie musisz odwiedzać oddziału, by załatwić większość spraw. Nasz serwis iPKO i aplikacja IKO są zaprojektowane tak, aby być proste i intuicyjne.

Znajdziesz w nich informacje m.in. o:

  • stanie konta
  • przelewach
  • opłatach i prowizjach
  • produktach kredytowych
  • usługach i produktach dodatkowych, np. lokatach czy ubezpieczeniu

Poznaj iPKO i IKO

Serwis iPKO i aplikacja IKO to usługi bankowości elektronicznej.

 

Dostępność zaczyna się od słuchania

Nasz bank jest patronem serii reportaży i rozmów „Dostępność” w Radiu Nowy Świat.

Posłuchaj 3. reportażu „Niesłyszalność”, w którym Anna Rokicińska przedstawia historię Bartosza Niewiadomskiego, głuchoniewidomego, który mieszka w Warszawie.

Posłuchaj reportażu

Migam - obsługa w PKO Banku Polskim