2019-10-04

Przestępcy rozsyłają fałszywe maile z linkami do formularzy kredytowych. Proszą w nich o uzupełnienie formularza potrzebnego do złożenia wniosku kredytowego. Uwaga! PKO Bank Polski nie jest nadawcą takich maili. Kliknięcie w link może spowodować pobranie i zainstalowanie złośliwego oprogramowania. Może ono posłużyć do przejęcia poufnych danych dostępu do bankowości elektronicznej.

Przypominamy!

  1. Zachowaj ostrożność i ograniczone zaufanie w stosunku do wiadomości, w których znajduje się prośba o skorzystanie z linku lub podanie poufnych danych. Nie odpowiadaj na nie i nie ujawniaj swoich danych.
  2. Bank nigdy nie rozsyła do klientów maili z linkami do zalogowania się do serwisu internetowego.
  3. Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!
  4. Sprawdzaj poprawność adresu strony w przeglądarce internetowej.
  5. Zawsze zwracaj  uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa, nietypowe komunikaty, itp.

W przypadku skorzystania z linku w wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).