Zmieniamy Taryfę prowizji i opłat dla firm i przedsiębiorstw
Najważniejsze zmiany w taryfie
1. Umożliwiamy wspólnotom mieszkaniowym otwieranie rachunków pomocniczych w walutach: EUR, USD, GBP i CHF.
2. Wprowadzamy stawkę prowizji 0% za udzielenie kredytu na spłatę zadłużenia w innym banku dla kredytów inwestorskich Nasz Remont.
3. Zmieniamy opłaty i prowizje – między innymi:
Zmiany w części depozytowej
- Podwyższamy opłaty za przelewy zewnętrze, zlecenia stałe i polecenia zapłaty z 1 PLN na 1,10 PLN.
- Podwyższamy opłatę minimalną za wpłatę zamkniętą w walutach wymienialnych z 20 PLN na 30 PLN.
- Rezygnujemy z podziału kwotowego od wpłat w agencjach i wprowadzamy jednolitą prowizję 0,8% od całości wpłaty – 10 PLN.
- Podwyższamy prowizję za wypłatę gotówkową BLIK z innych bankomatów z 3% – 5 PLN na 3,5% – min. 5 PLN.
- Podwyższamy opłatę za wydanie tokena sprzętowego z 50 PLN na 300 PLN.
Zmiany w części kredytowej
- Wprowadzamy prowizję 1% za wcześniejszą częściową lub całkowitą spłatę Kredytu Nasz Remont – 650 PLN.
- Podwyższamy stawki prowizji za monitorowanie utrzymania wpływów przy kredytach i pożyczkach:
Rachunki dla firm:
dla PLN: z 0,50% – max. 2000 PLN na 0,75% – max. 3000 PLN
z 0,25% – max. 1000 PLN na 0,50% – max. 1500 PLN
dla EUR: z 0,50% – max. 400 EUR na 0,75% – max. 600 EUR
z 0,25% – max. 200 EUR na 0,50% – max. 300 EUR
Rachunek dla przedsiębiorstw:
dla PLN: z 0,50% – max. 3000 PLN na 0,75% – max. 3000 PLN
z 0,25% – max. 3000 PLN na 0,50% – max. 3000 PLN
dla EUR: z 0,50% – max. 600 EUR na 0,75% – max. 600 EUR
z 0,25% – max. 600 EUR na 0,50% – max. 600 EUR
Zmiany w pozostałych czynnościach
- Podwyższany opłatę za sporządzenie aneksu do umowy dla zmian, które nie wymagają przeprowadzania badania zdolności kredytowej
z 500 PLN na 650 PLN. - Obniżamy dolną granicę kwotową za sporządzenie aneksu do umowy dla zmian, które wymagają przeprowadzania badania zdolności kredytowej dla kredytów inwestorskich Nasz Remont z 0,1% kwoty aktualnego salda kredytu – min. 1500 PLN na min. 1000 PLN.
- Podwyższamy opłatę za przypomnienie o zobowiązaniu, które wynika z umowy, w tym o niedostarczeniu dokumentów ze 115 PLN
do 500 PLN.
4. PKO Rachunek dla Przedsiębiorstw przenosimy do części „VI. Rachunki i pakiety w administrowaniu”. Oznacza to, że PKO Rachunek dla Przedsiębiorstw nie będzie oferowany naszym nowym Klientom, a dotychczasowi Klienci mogą bezpłatnie zmienić pakiet na aktualnie oferowany dla klientów bankowości korporacyjnej.
Jednocześnie zmieniamy niektóre prowizje i opłaty dla PKO Rachunku dla Przedsiębiorstw – między innymi:
- Podwyższamy opłatę za prowadzenie rachunku bieżącego z 79 PLN na 100 PLN. Nadal dajemy możliwość zmniejszenia opłaty za prowadzenie rachunku bieżącego, ale podnieśliśmy próg minimalnych wpływów – 350 000 PLN w miesiącu kalendarzowym
- Podwyższamy opłatę za prowadzenie rachunku pomocniczego walutowego z 5 PLN na 30 PLN
- Podwyższamy opłaty za przelew zewnętrzny w PLN i zagraniczny SEPA oraz w EUR do krajów EOG w trybie zwykłym, wykonany
w bankowości elektronicznej z 1,2 PLN na 1,5 PLN, za taki sam przelew wykonany w oddziale lub za pośrednictwem infolinii będziemy naliczać opłatę w wysokości 80 PLN zamiast dotychczasowej opłaty 20 PLN - Podwyższamy dolną granicę kwotową prowizji za przelew zewnętrzny krajowy i zagraniczny inny niż w PLN i zagraniczny SEPA oraz w EUR do krajów EOG w trybie zwykłym wykonywany w oddziale z 0,25% min. 50 PLN max. 190 PLN na 0,25% 80 PLN max. 190 PLN
- Podwyższamy opłatę za przelew do ZUS lub Urzędu Skarbowego w trybie zwykłym wykonywany w oddziale lub na infolinii z 20 PLN na 80 PLN
- Podwyższamy opłatę za przelew natychmiastowy (realizujemy go tylko w PLN) wykonywany na infolinii lub oddziale z 20 PLN na 80 PLN
- Podwyższamy opłatę za realizację zlecenia stałego w trybie zwykłym z 1 PLN na 1,50 PLN za każdą płatność
- Podwyższamy opłatę dla płatnika za realizację każdej czynności Polecenia zapłaty na rachunki w innych bankach z 1 PLN na 1,50 PLN
- Podwyższamy opłatę miesięczną za korzystanie z iPKO biznes do 5 zdefiniowanych użytkowników z 0 PLN na 50 PLN
- Rezygnujemy z możliwości bezpłatnych wpłat we wpłatomacie PKO Banku Polskiego S.A. do kwoty 50 000 PLN miesięcznie. Wprowadzamy jednolitą prowizję, która wynosi 0,4% kwoty wpłaty – 10 PLN (dotychczas 0,5% od kwoty wpłaty powyżej kwoty wpłat 50 000 PLN
w miesiącu). Przypominamy, że wpłat za pomocą tych urządzeń można dokonywać tylko w walucie PLN i tylko w banknotach - Podwyższamy prowizję za realizację wpłat w formie otwartej w PLN realizowaną w oddziale, w banknotach i monetach z 0,6% - min. 20 PLN na 1,2% - 50 PLN
- Podwyższamy prowizję za realizację wpłat w formie otwartej, w walutach wymienialnych innych niż PLN z 0,7% - min. 20 PLN na 1,2% - min. 50 PLN
- Podwyższamy prowizję za realizację wypłaty w formie otwartej, w tym na podstawie czeku po wcześniejszym zamówieniu lub w kwocie niewymagającej zamówienia, określonej w komunikacie banku z 0,6% - min. 20 PLN na 1,2% - min. 50 PLN
Pozostałe prowizje i opłaty pobierzemy zgodnie ze stawkami określonymi dla PKO Konta Firmowego Premium.
5. Doprecyzujemy postanowienia:
- które dotyczą warunków zwolnienia z opłaty za prowadzenie rachunków, w tym dla organizacji non-profit
- warunku zwolnienia z opłaty za kartę z „miesięcznego” na „okres rozliczeniowy karty”
- które dotyczą udostępnienia pierwszego i kolejnych wyciągów bankowych oraz historii rachunku
- dotyczące sumy limitu bezpłatnych przelewów w aplikacji IKO, serwisie iPKO, iPKO biznes – do której wliczają się też przelewy do ZUS
i Urzędu Skarbowego - w zakresie opłaty za korzystanie z iPKO biznes. Opłata w wysokości 0 PLN dla zarządców nieruchomości nie dotyczy spółdzielni mieszkaniowych, TBS i spółek miejskich (komunalnych), które pełnią funkcję zarządcy nieruchomości
- odnośnie opłaty za zmianę pakietu dla Wspólnot – opłata dotyczy zmiany z PKO Rachunek Nasza Wspólnota na PKO Rachunek Nasza Wspólnota Start
- stanowiące, że prowizja od niewykorzystanej kwoty kredytu naliczana jest od dnia postawienia kredytu do dyspozycji,
- w zakresie kontroli nieruchomości – jeżeli kontrola dotyczy kilku nieruchomości, opłata pobierana jest za każdą kontrolowaną nieruchomość lub infrastrukturę techniczną
Pozostałe zmiany mają charakter porządkowy lub redakcyjny.
Co dalej?
- Jeśli zgadzasz się z zmianami w taryfie, nie musisz nic robić.
- Jeśli nie zgadzasz się na zmiany w taryfie, w ciągu 14 dni kalendarzowych od otrzymania powiadomienia o zmianach możesz:
- zgłosić sprzeciw
- wypowiedzieć umowę z zachowaniem terminu wypowiedzenia - Jeśli nie zgłosisz sprzeciwu lub nie wypowiesz umowy w tym terminie, to od 1 grudnia 2025 r. będzie obowiązywać nas zmieniona taryfa.
- Pełna treść taryfy znajduje się poniżej. Taryfa dostępna jest również u naszych doradców, w oddziałach PKO Banku Polskiego.
Dokumenty do pobrania
Masz pytania?
Zapraszamy do kontaktu z obsługą klienta firmowego telefonicznie lub online: