Wesołych Świąt!
to jest gwiazdka

Czasowa blokada kart umożliwia okresową blokadę możliwości płacenia kartą płatniczą wydaną przez PKO Bank Polski.

Kiedy można użyć czasowej blokady kart?

  • gdy idziesz na siłownię/basen i musisz zostawić portfel w szafce
  • gdy jesteś w hotelu i nie masz sejfu, a zostawiasz karty płatnicze w pokoju
  • gdy nie masz pewności, czy Twoja karta zginęła i chcesz zyskać chwilę, aby ją odszukać zanim ją zablokujesz na stałe

Jakie karty można zablokować czasowo?

Usługa obejmuje karty debetowe i karty kredytowe wydane przez PKO Bank Polski klientom indywidualnym.

Jakie typy płatności i operacji blokuje czasowa blokada kart?

  • Płatności w sklepach i w internecie
  • Wypłaty z bankomatów
  • Dodanie karty do portfela internetowego (np. PayPal, uPaid MasterPass)
  • Zmiana/nadanie kodu PIN
  • Zmiana limitów karty

Czasowa blokada kart nie dotyczy operacji dokonywanych bez blokady środków na rachunku (tzw. offline), możliwości zastrzeżenia karty, zmiany 3-D Secure i zmiany wizerunku.

Kto może czasowo blokować karty?

Karty może blokować jedynie Posiadacz karty. Użytkownik karty nie może skorzystać z tej funkcji.

Jaki jest koszt czasowej blokady kart? Czy wpływa ona na koszty innych opłat i prowizji?

Usługa jest darmowa, jednak włączenie czasowej blokady karty nie wpływa na zmianę sposobu naliczania opłat za kartę. W szczególności po włączeniu czasowej blokady karty będzie pobierana opłata miesięczna, o ile taryfa prowizji i opłat przewiduje taką opłatę.

Jak działa czasowa blokada kart?

  • Aktywacja funkcji czasowej blokady kart dostępna jest w serwisie iPKO, aplikacji IKO, przez infolinię lub w oddziale PKO Banku Polskiego.
  • Wyłączanie funkcji czasowej blokady kart jest możliwe tylko „na żądanie” użytkownika w serwisie iPKO, aplikacji IKO, przez infolinię lub w oddziale PKO Banku Polskiego.
  • Czas blokady kart trwa od momentu włączenia funkcji do momentu wyłączenia zainicjowanego przez użytkownika karty.

Gdzie można czasowo zablokować kartę?

Przez serwis internetowy iPKO/Inteligo, aplikację IKO, infolinię lub w oddziale PKO Banku Polskiego.

  • serwis iPKO/Inteligo i infolinia
    - włączenie czasowej blokady może wymagać podania kodu z narzędzia jednorazowego,
    - wyłączenie czasowej blokady zawsze wymaga podanie kodu z narzędzia autoryzacji.
  • aplikacja IKO – włączenie i wyłączenie wymaga podania PIN do aplikacji.

W przypadku włączenia czasowej blokady w jednym kanale (np. w aplikacji IKO), informacja w innym kanale (np. w serwisie iPKO) pojawi się po ponownym zalogowaniu.

Jak zablokować czasowo kartę w serwisie iPKO?

  1. Zaloguj się do serwisu internetowego iPKO.
  2. Wybierz zakładkę „Karty” i kartę, którą chcesz czasowo zablokować.
  3. Aby zablokować:
    a/ wybierz przycisk „Na skróty” i opcję „Zablokuj czasowo”
    lub
    b/ rozwiń szczegóły karty i wybierz „Zablokuj czasowo”
  4. Jeśli jest wymagany, podaj kod z narzędzia autoryzacji.

Jak odblokować czasowo zablokowaną kartę w serwisie iPKO?

  1. Zaloguj się do serwisu internetowego iPKO.
  2. Wybierz zakładkę „Karty” i kartę, którą chcesz odblokować.
  3. Aby odblokować:
    a/ wybierz przycisku „Na skróty” i opcję „Odblokuj”
    lub
    b/ rozwiń szczegóły karty i wybierz „Odblokuj”
  4. Podaj kod z narzędzia autoryzacji.
Drukuj