• Europejski Zielony Ład zwiększył cel redukcji emisji netto gazów cieplarnianych w Unii Europejskiej w 2030 do 55% wobec 1990 i zakłada osiągnięcie całkowitej neutralności w 2050.
  • Cel na 2030 ma być zrealizowany m.in. dzięki przepisom zawartym w pakiecie „Fit for 55”. W jego projekcie od 2035 planowane jest dopuszczenie do sprzedaży na terenie UE wyłącznie samochodów bezemisyjnych (dotyczy to nowych pojazdów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych). Powoduje to, że i tak dynamiczny rozwój tego segmentu motoryzacji nabiera przyspieszenia.
  • Dodatkowym wzmocnieniem są regulacje wymuszające rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, jak również różnego rodzaju dopłaty i zachęty wspierające sprzedaż samochodów niskoemisyjnych.
  • Stąd optymistyczne prognozy dotyczące wzrostu rynku. Prognozuje się, że sprzedaż samochodów z napędem elektrycznym na świecie w 2030 wyniesie 47 mln szt., co wobec 2021 oznacza siedmiokrotny wzrost sprzedaży i 60% udział w europejskim rynku nowych aut; 57% w rynku chińskim i 47% udziału w rynku amerykańskim.
  • Również na rynku polskim widać rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi. Z uwagi na fakt, że w bieżącym roku został uruchomiony program dopłat do zakupu nowych samochodów elektrycznych, jak również dedykowany program wsparcia rozbudowy infrastruktury ładowania, można oczekiwać, że wzrost popytu na pojazdy elektryczne znacząco przyspieszy.
Pokaż pliki do pobrania
Drukuj