Co możesz zyskać dzięki otwartej bankowości?

 

Wszystkie swoje finanse widzisz w jednym miejscu – masz prosty dostęp do informacji o rachunkach w innych bankach dzięki jednej aplikacji i jednemu logowaniu. Możesz zapoznać się z saldem oraz historią transakcji bez konieczności przełączania się między różnymi systemami bankowymi.

Łatwiejsza wymiana walut w kantorze internetowym – możesz wysyłać waluty obce na wybrane konta w innych bankach bez opłat.

Ciekawsze oferty – możesz dostawać oferty jeszcze lepiej dopasowane do Twoich potrzeb na podstawie np. historii transakcji z kont, które dodasz.

Mniej formalności – w trakcie składania wniosku o pożyczkę gotówkową, kartę kredytową czy limit odnawialny dodaj konto z innego banku, na które otrzymujesz wynagrodzenie. Dzięki temu uprościsz proces uzyskania tych produktów.

 

 

Jak zacząć korzystać z otwartej bankowości w PKO Banku Polskim?

 

1. Po zalogowaniu do IKO wyszukaj opcję podłączenia konta z innego banku: na ekranie głównym przesuń kafel z Twoimi kontami lub w sekcji Moje produkty kliknij przycisk +.

2. Wybierz z listy bank, którego konta chcesz widzieć w IKO i zaakceptuj Regulamin oraz zgody.

3. Przekierujemy Cię na stronę Twojego banku.
Zaloguj się i wybierz rachunki, które chcesz widzieć w IKO, a następnie zatwierdź operację.

4. Po powrocie do aplikacji IKO zobaczysz dodane konta obok swoich kont w PKO Banku Polskim na ekranie głównym i w Moich produktach.

Dodane konta możesz sprawdzać też w serwisie iPKO – zobaczysz je na ekranie startowym:
pod kontami PKO Banku Polskiego i w sekcji Inne banki oraz w Moich produktach.

Zobacz jak dodać konto z innego banku w aplikacji IKO

 

Lista banków, których rachunki możesz widzieć w IKO oraz serwisie iPKO

 

Otwarta bankowość jest bezpieczna

  • PKO Bank Polski nie ma wgłądu do Twoich danych do logowania w innym banku.
  • Dodanie konta z innego banku w aplikacji IKO nie powoduje, że bank ten otrzymuje również dostęp do Twoich kont w PKO.
  • W każdej chwili możesz zrezygnować z usługi open banking w aplikacji IKO lub w serwisie iPKO.

Co jeszcze warto wiedzieć?

  • Po dodaniu konta z innego banku poprosimy cię o określenie czy jesteś właścicielem czy też pełnomocnikiem konta. Możesz zmienić te ustawienia w dowolnym momencie w serwisie iPKO.
  • Obecnie w serwisie iPKO dostępny jest jedynie pogląd do kont z innych banków, które wcześniej zostały dodane przez Ciebie w aplikacji IKO.
    Chcesz odświeżyć saldo lub dodać nowe konto? Zrobisz to w aplikacji IKO. Gdy dodasz konto z innego banku w trakcie składania wniosku np. o pożyczkę gotówkową, będzie ono dostępne zarówno w aplikacji IKO jak i serwisie iPKO.
  • Na podstawie żądania z Twojego banku możemy poprosić Cię o przelogowanie się, nie rzadziej niż 90 dni i przedłużenie dostępu do dodanych wcześniej rachunków. W tym celu, przy próbie odświeżenia konta w IKO, przekierujemy Cię na stronę logowania Twojego banku z prośbą o ponowne uwierzytelnienie dla podłączonych kont.
  • Żeby odpiąć konto z innego banku, wystarczy przejść do szczegółów konta i w menu kontekstowym wybrać opcję „Odłącz konto”. Operacja odłączania jednego konta z danego banku spowoduje również odłączenie pozostałych kont.
  • Masz konto w Inteligo?
    • Możesz je dodać do aplikacji IKO powiązanej z rachunkami w PKO Banku Polskim, ale nie odwrotnie
    • Konto Inteligo jest prowadzone przez PKO Bank Polski, dlatego też podczas dodawania go w IKO nie musisz wyrażać zgody na Regulamin świadczenia usługi dostępu do informacji o rachunku
    • Jeżeli złożysz wniosek o pożyczkę gotówkową, kartę kredytową lub limit odnawialny, konto Inteligo nie pojawi się na liście rachunków z innych banków

Pytania i odpowiedzi

Pojęcia i definicje

Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.