Co możesz zyskać dzięki otwartej bankowości?

 

Widzisz swoje wszystkie finanse w jednym miejscu – masz prosty dostęp do informacji o rachunkach w innych bankach dzięki jednej aplikacji i jednemu logowaniu. Możesz zapoznać się z saldem oraz historią transakcji bez konieczności przełączania się między różnymi systemami bankowymi.

Łatwiejsza wymiana walut w kantorze internetowym – możesz wysyłać waluty na wybrane konta w innych bankach bez opłat.

Ciekawsze oferty i szybsze pożyczki – jeżeli tylko zechcesz, przedstawimy Ci oferty jeszcze lepiej dopasowane do Twoich potrzeb, na podstawie np. historii transakcji z kont w innych bankach.


 

 

Jak zacząć korzystać z otwartej bankowości w PKO Banku Polskim?

 

1. Po zalogowaniu do IKO wyszukaj opcję podłączenia konta z innego banku: na ekranie głównym przesuń kafel z Twoimi kontami lub w sekcji Moje produkty kliknij przycisk +.

2. Wybierz z listy bank, którego konta chcesz widzieć w IKO i zaakceptuj Regulamin oraz zgody.

3. Przekierujemy Cię na stronę Twojego banku - Zaloguj się i wybierz rachunki, które chcesz widzieć w IKO, a następnie zatwierdź operację.

4. Po powrocie do aplikacji IKO zobaczysz podpięte konta obok swoich kont w PKO Banku Polskim na ekranie głównym i w Moich produktach.

5. Dodane konta możesz sprawdzać też w serwisie iPKO – zobaczysz je na ekranie startowym: pod kontami PKO Banku Polskiego i w sekcji Inne banki oraz w Moich produktach.

Zobacz jak dodać konto z innego banku w aplikacji IKO

 

Ważne! Jeśli korzystasz z kantoru PKO Banku Polskiego w aplikacji IKO lub serwisie iPKO, możesz wysyłać wymienioną walutę na rachunek innego banku podpięty przez aplikację IKO - więcej

 


 

Lista banków, których rachunki możesz widzieć w IKO i kantorze PKO

Aktualnie możesz dodać w IKO rachunki prowadzone przez Inteligo i 10 zewnętrznych banków. Poniższa lista będzie systematycznie poszerzana

Inteligo
Alior
BNP Paribas
ING
Mbank
Millennium
Nest Bank
Pekao SA
Santander
Credit Agricole
Citi Handlowy

 

Otwarta bankowość jest bezpieczna

 

W każdej chwili możesz zrezygnować z usługi open banking w aplikacji IKO

PKO Bank Polski nie ma wglądu do Twoich danych do logowania do innym banku

Dodanie konta z innego banku w aplikacji IKO nie powoduje, że bank ten otrzymuje również dostęp do Twoich kont w PKO


 

Co jeszcze warto wiedzieć?

  • Po dodaniu konta z innego banku w IKO poprosimy Cię o określenie, czy jesteś właścicielem lub pełnomocnikiem tego konta.
  • Konta z innych banków widoczne w IKO aktualizują się automatycznie przy logowaniu do aplikacji. W dowolnej chwili możesz także kliknąć w przycisk „Odśwież”.
  • Obecnie w serwisie iPKO dostępny jest jedynie pogląd do kont z innych banków, które wcześniej zostały dodane przez Ciebie w aplikacji IKO. Chcesz odświeżyć saldo, dodać nowe konto lub odłączyć konto? Zrobisz to w aplikacji IKO.
  • Masz konto w Inteligo?
    • Możesz je dodać do aplikacji IKO powiązanej z rachunkami w PKO Banku Polskim, ale nie odwrotnie
    • Konto Inteligo jest prowadzone przez PKO Bank Polski, dlatego też podczas dodawania go w IKO nie musisz wyrażać zgody na Regulamin świadczenia usługi dostępu do informacji o rachunku
  • Nie rzadziej niż co 90 dni Twój bank będzie prosić nas o przedłużenie dostępu do informacji o Twoich kontach. W tym celu, przy próbie odświeżenia konta w IKO, przekierujemy Cię na stronę logowania Twojego banku z prośbą o ponowne uwierzytelnienie dla podłączonych kont.
  • Żeby odpiąć konto z innego banku, przejdź w aplikacji IKO do szczegółów konta i w menu kontekstowym wybrać opcję „Odepnij konto”. Operacja odłączania jednego konta z danego banku spowoduje również odłączenie pozostałych kont.

Otwarta bankowość w PKO Banku Polskim

Pytania i odpowiedzi

Poznaj przydatne pojęcia

Aplikacja mobilna IKO oraz serwis internetowy iPKO to usługi bankowości elektronicznej. Aplikacja IKO dostępna jest dla telefonów z systemami Android, iOS (iPhone), Huawei w wersjach systemów operacyjnych uwzględnionych w warunkach technicznych aplikacji IKO. Pobranie aplikacji wymaga dostępu do internetu i może wiązać się z opłatą za wykorzystany przez Ciebie pakiet transmisji danych.