Weryfikacja online Twojej tożsamości – jak to działa?
Zanim potwierdzimy Twoją tożsamość za pomocą zdjęcia, poprosimy Cię o zgodę na wykorzystanie wizerunku.
Pamiętaj, że wideoweryfikacja jest bezpieczna i nie można z niej skorzystać przy użyciu skradzionego dowodu osobistego (dane z dokumentu tożsamości są sprawdzane automatycznie, a rysy twarzy porównywane ze zdjęciem z dowodu - wszystko to działa w ramach zaawansowanego systemu).
Zrób zdjęcie dowodu osobistego z obu stron:
Zrób zdjęcie swojej twarzy:
Fotografie i filmy są przechowywane w bezpiecznej sieci informatycznej PKO Banku Polskiego i nie są w żaden sposób dystrybuowane czy udostępniane innym podmiotom. Dostęp do zdjęć jest ograniczony i ściśle reglamentowany dla wyznaczonych pracowników PKO Banku Polskiego. Analizą zdjęć zajmuje się zaawansowany algorytm, a w przypadku wątpliwości zdjęcia weryfikują też pracownicy PKO Banku Polskiego.
Sprawdź tło, na którym robisz sobie zdjęcie. Pomiędzy krawędziami dowodu, a tłem powinien być duży kontrast, a krawędzie dowodu nie mogą zlewać się z tłem. Warto też zwrócić uwagę, czy w tle nie ma się jakichś wyrazistych linii, które mogą zniekształcać zarys dowodu osobistego. Najlepiej położyć dowód na jednolitym ciemnym materiale.
Powtórz nagranie i uchwycić wyraźny obraz dowodu osobistego. Niewyraźne, źle oświetlone zdjęcie będzie powodować problemy z odczytaniem danych z dowodu osobistego, a przez to otwarcie konta na selfie może być nie możliwe.
Oznacza to, że zdjęcie lub filmik albo jedno i drugie, miały zbyt niską jakość. Przyczyn może być kilka: sprawdź warunki oświetlenia, postaraj się nie poruszać telefonem podczas nagrywania zdjęć, nie zasłaniaj dowodu palcami – najlepiej połóż go na płaskiej jednolitej powierzchni.
Sprawdź swoje połączenie internetowe np. czy jest to LTE, czy nie wyczerpał się Twój pakiet internetowy lub nie o masz wyczerpanego limitu transferu.
W Polsce wzór dowodu zmieniał się na przestrzeni lat i niektóre wersje dowodów zawierały więcej danych np. adres zamieszkania lub kolor oczu. Dlatego dla różnych wzorów dowodu są odczytywane różne dane i czasem możemy poprosić Cię o ręczne uzupełnienie informacji.
Algorytm może mieć czasem problem z odczytaniem danych. Może mieć na to wpływ oświetlenie, kąt zrobienia zdjęcia dowodu lub stan dokumentu. Takie błędy mogą być przyczyną odrzucenia wniosku - dlatego zawsze warto sprawdzić dane odczytane z dowodu, np. czy nie zawierają np. literówek i poprawić je na prawidłowe.
Dostaniesz go w ciągu kilku minut po złożeniu wniosku, na swój adres e-mail.
Wyślemy Ci hasło SMS - automatycznie po wpisaniu i zatwierdzeniu numeru klienta na stronie do logowania iPKO oraz podczas pierwszego logowania do IKO.
Twoje konto będzie aktywne po podpisaniu umowy - sprawdź, czy w sekcji „Moje sprawy” w części „Do podpisania i podpisane” (iPKO) lub „Moje wnioski i umowy” (IKO) nie czeka na Ciebie umowa do podpisania:
Złożenie wniosku trwa około 5 minut, a sam dostęp do konta przez IKO lub iPKO zyskasz w ciągu maksymalnie 15 minut.
Jeśli w trakcie otwierania konta wideoweryfikacja z jakiegoś powodu zostanie przerwana, trzeba ponowić proces.
W takiej sytuacji prosimy o kontakt z nami:
Infolinia PKO Banku Polskiego
(Dostępna 24h / 7 dni w tygodniu. Obsługuje klientów indywidualnych i Bankowości Osobistej).
Brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju,
w pozostałych przypadkach opłata zgodna z taryfą operatora.
Opłata zgodna z taryfą operatora.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, łączenia z innymi danymi posiadanymi przez Bank oraz zmiany ustawień plików cookies a także ich usuwania z przeglądarki internetowej, znajdują się w Polityce prywatności Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i zgodę na wykorzystywanie plików cookies w celach marketingowych.
Pliki cookies przetwarzane są m.in. w celu jak najlepszego dopasowania prezentowanych treści do potrzeb i zainteresowań użytkowników a także w celu zapewnienia bezpieczeństwa usług świadczonych przez Bank oraz aby dokonywać pomiarów, które pozwalają udoskonalać produkty i usługi oferowane przez Bank.
Szczegółowe informacje na temat rodzajów plików cookies, sposobach korzystania z plików oraz usuwania, a także o naszych partnerach znajdują się w Polityce plików cookie