Zlecenie zmienne to wygodny sposób opłacania rachunków o zmiennej kwocie np. za prąd, czynsz, telefon. Dzięki tej usłudze nie musisz pamiętać o swoich rachunkach, bo zrobi to za Ciebie Twój Bank. Zyskujesz kontrolę nad dokonywanymi w Twoim imieniu transakcjami. Zlecenie zostanie zrealizowane automatycznie we właściwym terminie lub po Twoim potwierdzeniu- jak wolisz..

Korzystając z Zlecenia zmiennego:

  • uruchamiasz usługę, kontaktując się tylko z PKO Bankiem Polskim, bez powiadamiania wystawcy faktur;
  • oszczędzasz czas dotąd poświęcany na samodzielne wypełnianie druków przelewów;
  • nie musisz pamiętać o terminach płacenia rachunków ani ich wysokości;
  • zyskujesz bezpieczny sposób opłacania rachunków i kontrolę nad dokonywanymi w Twoim imieniu transakcjami;
  • możesz w wygodny sposób opłacać rachunki od wielu firm (min. Orange, Aquanet, RWE Polska, PGE Obrót S.A )
Orange
Innogy
Aquanet
PGE Polska Grupa Energetyczna
T-Mobile

Zlecenie zmienne polega na automatycznym wykonywaniu płatności na zmienną kwotę na podstawie Twojego zlecenia z rachunku w PLN.

Jak założyć usługę:

Wystarczy jedna Twoja dyspozycja. Zlecenie zmienne możesz uruchomić:

  • w nowym serwisie internetowym iPKO (Transakcje > Płatności cykliczne > Zlecenie zmienne > Nowe Zlecenie zmienne)
  • w oddziale banku ( wypełniając formularz „Przesyłania rachunków opłat” )
  • przez infolinię przy pomocy konsultanta

Nie musisz informować o tym wystawcy faktury.

Opłata za realizację Zlecenia zmiennego wynosi 0,99 PLN za każdą płatność.

Dzięki Zleceniu zmiennemu w każdej chwili możesz :

  • składać, modyfikować i odwoływać zgodę na realizację płatności
  • wyszukać odbiorców (wystawców faktury) za pomocą specjalnej wyszukiwarki (funkcjonalność dostępna dla klientów ipko);
  • ustawić limit kwotowy pojedynczego Zlecenia zmiennego;
  • wybrać metodę realizowania płatności (automatycznie lub po Twoim potwierdzeniu - wybór należy do Ciebie);

Informacje dodatkowe:

Pamiętaj! Zlecenie zmienne nie zostanie zrealizowane na rzecz Odbiorcy, jeśli:

  • w dniu płatności kwota jednostkowej transakcji przekracza saldo Twojego rachunku wskazanego do realizacji zlecenia lub przekracza ustalony przez Ciebie limit kwotowy;
  • korzystasz z funkcji akceptowania zlecenia i nie potwierdzisz w terminie realizację jednostkowej transakcji;
  • odwołasz to zlecenie;

Dokumenty:

 „Upoważnienie”- Zlecenie zmienne (PDF)

 „Warunki korzystania z usługi Zlecenie zmienne” ( PDF)