Co zyskujesz?
Jaka jest suma ubezpieczenia?
Szczegółowe informacje o warunkach ubezpieczenia, w tym ograniczenia i wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczyciela, znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Zmieni się podejście ubezpieczyciela do kosztów leczenia w związku z ciążą i porodem do 32 tygodnia.
Pytania i odpowiedzi
- Kiedy dostanę swój certyfikat ochrony ubezpieczeniowej?
Certyfikat, który potwierdza Twoją ochronę ubezpieczeniową, możesz otrzymać przed podróżą lub w jej trakcie od Centrum Operacyjnego. Aby go uzyskać, zadzwoń pod nr +48 (22) 563 11 18 od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 17.00. Czas oczekiwania na certyfikat to 5 dni roboczych.
- Czy zagraniczne placówki medyczne mogą poprosić o certyfikat?
Zagraniczne placówki medyczne nie proszą o pokazanie certyfikatu. Zamiast tego proszą o gwarancję pokrycia kosztów leczenia bezpośrednio do Twojego ubezpieczyciela.
- Czy ubezpieczenie podróżne w PKO TU działa w krajach objętych wojną?
Nie, zgodnie z informacją zawartą w OWU, nie działa w krajach, w których trwają działania wojenne. Przed wyjazdem sprawdź komunikaty na stronach MSZ.
- Co zrobić, jeśli zachoruję lub będę mieć wypadek?
W takiej sytuacji przygotuj nr PESEL oraz nr karty kredytowej do identyfikacji. Następnie zadzwoń do Centrum Operacyjnego Mondial assistance, które działa w imieniu PKO Ubezpieczenia nr tel. +48 22 563 11 18/+48 22 383 21 18 (opłata zgodna z taryfą operatora) lub wyślij e-mail: pmu.szkody@mondial-assistance.pl. Zarówno podczas rozmowy, jak i w wiadomości podaj:
- miejsce zdarzenia
- numer telefonu do kontaktu
- krótki opis zdarzenia
- rodzaj pomocy, której potrzebujesz
- Czy w razie wypadku w górach, w trakcie podróży zagranicznej, ubezpieczenie do PKO Visa Infinite obejmuje transport helikopterem z miejsca wypadku do szpitala?
Tak, jeśli helikopter jest niezbędny do przeprowadzenia akcji ratunkowej, ubezpieczyciel pokrywa koszt takiego transportu w ramach sumy ubezpieczenia.
- Czy ochrona ubezpieczeniowa jest ważna od daty wydania karty i czy ma znaczenie, kiedy odbiorę kartę lub ją aktywuję?
Ochrona rozpoczyna się od dnia wydania karty, czyli od dnia, kiedy otrzymasz od nas swoją kartę kredytową. Nie ma znaczenia, kiedy ją aktywujesz.
- Gdzie mogę złożyć skargę lub reklamację?
Skargę lub reklamację możesz zgłosić:
- przez formularz na stronie: www.pkoubezpieczenia.pl
- telefonicznie +48 81 535 67 66 (opłata zgodna z taryfą operatora)
- pisemnie na adres: PKO Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., ul. Chłodna 52, 00-872 Warszawa
- w naszym dowolnym oddziale
- Jakiego rodzaju jest to ubezpieczenie?
To grupowe ubezpieczenie podróżne. Ubezpieczającym jest nasz bank, a ubezpieczonym jesteś Ty, inny użytkownik Twojej karty (jeśli taki jest) oraz osoby, które z Tobą podróżują (małżonek/partner, dzieci).
- Kiedy potrzebny jest Certyfikat potwierdzający ubezpieczenie?
Certyfikat potrzebny jest tylko w niektórych państwach np. na stoku we Włoszech wymagany jest ubezpieczenie OC. Nie masz pewności czy potrzebujesz certyfikat potwierdzający posiadanie ubezpieczenia podróżnego, sprawdź listę państw, które wymagają ubezpieczenia na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
- Czy mogę wskazać partnera jako osobę, która może otrzymać świadczenie z ubezpieczenia w razie mojej śmierci wskutek nieszczęśliwego wypadku?
Tak, Twój partner będzie wtedy osobą uprawnioną do świadczenia w razie Twojej śmierci. Wystarczy, że napiszesz oświadczenie z imieniem i nazwiskiem partnera jako osoby uprawnionej do wypłaty świadczenia z tytułu nieszczęśliwego wypadku i przekażesz je ubezpieczycielowi:
- e-mailem na adres majatek@pkoubezpieczenia.pl
- listownie na adres PKO Ubezpieczenia 00-872 Warszawa, ul. Chłodna 52 lub
- bezpośrednio w oddziale PKO Banku Polskiego
Możesz wskazać albo zmienić osobę uprawnioną w dowolnym momencie. - Czy dostanę zwrot kosztów przez skrócenie lub rezygnację z wyjazdu?
Ubezpieczyciel zwróci koszty związane z rezygnacją lub skróceniem wyjazdu z powodów i na warunkach, które znajdziesz w OWU.
- Czy koszty ratownictwa też są objęte ubezpieczeniem? Czy ubezpieczenie pokryje koszty transportu np. karetką z miejsca wypadku lub w razie choroby?
Tak, koszty ratownictwa są objęte ubezpieczeniem w ramach kosztów leczenia – ubezpieczyciel zapewnia transport i pokrywa jego koszty np. z miejsca wypadku lub z miejsca przebywania chorego.
- Czego potrzebuję, by otrzymać zwrot kosztów za leczenie za granicą – faktur czy rachunków?
Aby otrzymać zwrot kosztów leczenia, możesz przedstawić faktury lub rachunki. Jednak w przypadku tych drugich, potrzebujesz dostarczyć też dokumentację medyczną, która potwierdzi Twoją chorobę/wypadek.
Materiał marketingowy
W grupowym ubezpieczeniu podróżnym, ubezpieczającym jest PKO Bank Polski, a ubezpieczonym posiadacz lub użytkownik karty kredytowej PKO Mastercard Platinum lub PKO Visa Infinite oraz osoby współubezpieczone, które razem z nim podróżują (np. współmałżonek, partner lub dzieci).
Ochronę ubezpieczeniową świadczy PKO Towarzystwo Ubezpieczeń. Szczegóły o ubezpieczeniu, w tym o ograniczeniach i wyłączeniach odpowiedzialności, a także czasie trwania umowy oraz zakresie terytorialnym, znajdziesz w Karcie Produktu oraz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia podróżnego dla klientów PKO Banku Polskiego, którzy mają kartę PKO Mastercard Platinum lub PKO Visa Infinite.
Dokumenty są dostępne na www.pkoubezpieczenia.pl oraz www.pkobp.pl. Ten materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego.