Potwierdzanie operacji - najczęściej zadawane pytania

    1. Upewnij się, że masz już skonfigurowany ten sposób logowania w swoim telefonie – sprawdź na stronie producenta telefonu lub w instrukcji obsługi
    2. W IKO rozwiń swój profil (kliknij w inicjały) lub wybierz WięcejUstawienia → w Bezpieczeństwo i dostępy: Biometria – logowanie i autoryzacja
    3. Zaznacz: Logowanie biometryczne oraz Autoryzacja operacji biometrią → potwierdź zmiany PIN-em
  • Nie – możesz mieć tylko 1 aktywne narzędzie autoryzacji. Zmienisz je w aplikacji IKO, serwisie iPKO lub na infolinii.
  • W serwisie iPKO:

    1. Przejdź kolejno: UstawieniaBezpieczeństwo i dostępy → Narzędzia autoryzacyjne
    2. Wybierz, które narzędzie chcesz włączyć – aplikację IKO, kody SMS lub kartę kodów
    3. Potwierdź zmianę swoim narzędziem autoryzacji

     

    W aplikacji IKO:

    1. Wybierz kolejno: Ustawienia Dostęp i bezpieczeństwo Autoryzacja
    2. Wybierz, które narzędzie chcesz włączyć – aplikację IKO, kody SMS lub kartę kodów
    3. Potwierdź zmianę swoim narzędziem autoryzacji

     

    Przez telefon:

    1. Zadzwoń: 800 302 302* lub +48 81 535 60 60**
    2. Zaloguj się na infolinię – podaj swój numer klienta i hasło telefoniczne
    3. Wybierz na klawiaturze telefonu cyfrę 6 i postępuj zgodnie z instrukcją

    *Bez opłat dla numerów krajowych w Polsce. W pozostałych przypadkach opłata zgodna ze stawką operatora.

    **Opłata zgodna ze stawką operatora.
  • Możesz zmieniać narzędzia autoryzacji dowolną liczbę razy. Zmiana jest bezpłatna.
  • Tak – 2 razy trzeba potwierdzić:

    • aktywację lub zmianę narzędzia autoryzacji – poprosimy Cię o potwierdzenie aktualnym i nowym narzędziem autoryzacji
    • zmianę numeru telefonu do otrzymywania kodów SMS – konsultant poprosi Cię o kod SMS z aktualnego i nowego numeru telefonu
  • Tak – potrzebujesz tylko dostępu do internetu.
  • Na telefonie z systemem iOS lub Android i aktywną aplikacją IKO w wersji min. 3.120.
  • Mobilną autoryzację aktywujesz tylko na 1 aplikacji IKO. W każdej chwili możesz przenieść mobilną autoryzację na inne urządzenie, jeżeli spełnia ono wymagania techniczne.
  • Tak.

    • Jeżeli zainstalujesz i włączysz aplikację IKO, poprosimy Cię o zgodę na aktywowanie mobilnej autoryzacji
    • Jeśli w przyszłości zaczniesz korzystać z autoryzacji kodami SMS lub karty zdrapki, będziemy mogli automatycznie przełączyć Cię na mobilną autoryzację
    • Jeżeli nie wyrazisz tej zgody, aplikacja IKO będzie działać w trybie pasywnym – bez dostępu do wszystkich funkcji
  • Nie – możesz zmienić narzędzie autoryzacji w dowolnej chwili w aplikacji IKO i serwisie iPKO.

    1. Zadzwoń na naszą infolinię 800 302 302 (dla klientów Inteligo 800 121 121) i zaloguj się do serwisu telefonicznego – jeśli nie pamiętasz hasła, ustawisz je w serwisie iPKO, Inteligo lub z pomocą konsultanta
    2. Wybierz 0, aby połączyć się z konsultantem, który aktywuje Twoje kody SMS. Dzięki nim potwierdzisz ustawienie mobilnej autoryzacji
    3. Włącz mobilną autoryzację w serwisie iPKO, Inteligo lub od razu w aplikacji IKO
  • Aktywuj aplikację IKO dotychczasowym PIN-em i zmień narzędzie autoryzacji.
  • Otwórz aplikację IKO na telefonie, którego używasz do mobilnej autoryzacji i wejdź w Ustawienia → Bezpieczeństwo i dostępy → Biometria - logowanie i autoryzacja → Autoryzacja operacji biometrią

    Pamiętaj:

    • Jeśli biometria nie zadziała podczas potwierdzania transakcji, aplikacja poprosi Cię o wpisanie kodu PIN
    • Po włączeniu biometrii część transakcji nadal potwierdzisz w powiadomieniu push w aplikacji IKO
Grafika do linku Więcej o metodach autoryzacji

Mobilna autoryzacja, SMSy i karty kodów

Więcej o metodach autoryzacji