Jak zrobić przelew natychmiastowy
Jak zlecić przelew na telefon BLIK?

1. W IKO wejdź w Płatności → Przelew na telefon → Nowy przelew.

2. Wybierz z kontaktów w Twoim telefonie lub wpisz numer telefonu osoby, której chcesz przesłać pieniądze. Zarówno odbiorca, jak i nadawca przelewu na telefon musi mieć aplikację bankową i zarejestrowany numer telefonu do usługi przelewów na telefon BLIK.

3. Uzupełnij pozostałe dane i potwierdź przelew.
Jak zacząć odbierać przelewy na telefon BLIK?
Zarejestruj swój numer w systemie BLIK.

1. W aplikacji IKO wejdź w Ustawienia.


3. Potwierdź rejestrację numeru PINem w aplikacji IKO. Gotowe! Teraz możesz zarówno wysyłać, jak i odbierać przelewy na telefon BLIK.
Jak wysłać prośbę o przelew z aplikacji IKO?
Nie możesz doczekać się na przelew od znajomego? Wyślij mu prośbę z gotowym przelewem do zaakceptowania.

1. Przejdź do Płatności.

2. Wybierz Prośba o przelew.

3. Wpisz nazwę i kwotę przelewu, a następnie:
- podaj numer telefonu, na który wyślemy prośbę w powiadomieniu push w aplikacji IKO lub
- stwórz kod QR i wyślij go w komunikatorze na swoim telefonie, np. e-mail, Messenger czy WhatsApp.
Jak wysłać pieniądze w odpowiedzi na prośbę o przelew?
Uważaj na fałszywe wiadomości Messenger, Facebook i e-mail↗
Jak wysłać pieniądze w odpowiedzi na powiadomienie powiadomieniu PUSH?

1. Wejdź w powiadomienie z prośbą o przelew.

2. Sprawdź dane przelewu – tytuł, kwotę i numer telefonu odbiorcy.

3. Zatwierdź przelew - pieniądze od razu trafią na konto odbiorcy. Kwoty powyżej 50 zł potwierdzisz PIN-em do aplikacji.
Jak wysłać pieniądze w odpowiedzi na kod QR?

1. Zapisz przysłany kod QR na swoim urządzeniu (komputer, tablet, telefon) i wejdź do aplikacji IKO w Płatności → Zeskanuj i zapłać.

2. Zeskanuj kod QR lub wybierz zapisaną grafikę z kodem QR z pamięci telefonu. Aplikacja sczyta dane z kodu i umieści je we właściwe pola.

3. Sprawdź poprawność danych i zatwierdź przelew.
Najczęściej zadawane pytania o przelewie na telefon
Kto może odbierać przelewy na telefon BLIK?
Wszystkie osoby, które mają aplikację IKO lub inną aplikację bankową, która działa w systemie BLIK. W obu przypadkach trzeba zarejestrować swój numer w systemie BLIK.
Jak włączyć lub wyłączyć oznaczanie odbiorców BLIK w swoich Kontaktach?
Rozwiń swój profil i wejdź w Ustawienia → Ustawienia BLIK → Oznacz odbiorców przelewów BLIK.
Na czym polega oznaczenie odbiorców przelewów na telefon BLIK w moich Kontaktach?
Na liście kontaktów w swoim telefonie zobaczysz logo BLIKA przy osobach, które odbierają przelewy na telefon w ramach systemu BLIK.
Pamiętaj, że dane o oznaczeniu tych osób są przetwarzane przez PKO Bank Polski tylko w bieżącym celu realizacji usługi. Nie mamy dostępu do Twojej listy kontaktów.
Pamiętaj, że dane o oznaczeniu tych osób są przetwarzane przez PKO Bank Polski tylko w bieżącym celu realizacji usługi. Nie mamy dostępu do Twojej listy kontaktów.
Czy mogę zlecić przelew na telefon do osoby, której bank nie obsługuje płatności BLIK?
Tak – w takiej sytuacji odbiorca przelewu otrzyma SMS z instrukcją, jak zainstalować aplikację IKO. Jeśli odbiorca przelewu nie pobierze IKO i nie odbierze przelewu w ciągu 7 dni od wysłania przelewu, pieniądze trafią z powrotem na Twoje konto.