Przelewy na numer telefonu

  • Przelewy BLIK są darmowe, trafiają od razu na konto odbiorcy i są dostępne 24/7/365 – to wygodny sposób na rozliczanie np. wspólnych zakupów, zrzutki na prezent lub pizzę
  • Chcesz wiedzieć, komu możesz przelać pieniądze na numer telefonu? Włącz oznaczanie odbiorców przelewów BLIK w swoich Kontaktach
  • Nie musisz już pamiętać 26-cyfrowego numeru konta – wystarczy numer telefonu osoby, której chcesz przesłać pieniądze
Miniatura video 31823

Jak zrobić przelew natychmiastowy

Jak zlecić przelew na telefon BLIK?

1. W aplikacji IKO wejdź w Płatności → Przelew na telefon → Nowy przelew
2. Wybierz lub wpisz numer telefonu osoby, której chcesz przesłać pieniądze. Żeby zrobić przelew, odbiorca i nadawca muszą mieć aplikację bankową i zarejestrowany numer w systemie BLIK
3. Uzupełnij pozostałe dane i potwierdź przelew

Jak zacząć odbierać przelewy na telefon BLIK?

Zarejestruj swój numer w systemie BLIK.

1. W aplikacji IKO wejdź w Ustawienia
2. Wybierz opcję Ustawienia BLIK → Przelew na telefon → Zarejestruj
3. Potwierdź rejestrację numeru PIN-em w aplikacji IKO i gotowe! - możesz już  odbierać i wysyłać przelewy na telefon BLIK

Jak wysłać prośbę o przelew z aplikacji IKO?

Nie możesz doczekać się na przelew od znajomego? Wyślij mu prośbę z gotowym przelewem do zaakceptowania.

1. Przejdź do Płatności
2. Wybierz Prośba o przelew
3. Wpisz nazwę i kwotę przelewu, a następnie:
  • podaj numer telefonu, na który wyślemy prośbę w powiadomieniu push w aplikacji IKO lub
  • stwórz kod QR i wyślij go w komunikatorze na swoim telefonie, np. e-mail, Messenger czy WhatsApp.

Jak wysłać pieniądze w odpowiedzi na prośbę o przelew?

Uważaj na fałszywe wiadomości Messenger, Facebook i e-mail↗

 

 

Jak wysłać pieniądze w odpowiedzi na powiadomienie powiadomieniu PUSH?

1. Wejdź w powiadomienie z prośbą o przelew
2. Sprawdź dane przelewu – tytuł, kwotę i numer telefonu odbiorcy
3. Zatwierdź przelew - pieniądze od razu trafią na konto odbiorcy. Kwoty powyżej 50 zł potwierdzisz PIN-em do aplikacji

Jak wysłać pieniądze w odpowiedzi na kod QR?

1. Zapisz przysłany kod QR na swoim urządzeniu (komputer, tablet, telefon) i wejdź do aplikacji IKO w Płatności → Zeskanuj i zapłać
2. Zeskanuj kod QR lub wybierz zapisaną grafikę z kodem QR z pamięci telefonu. Aplikacja sczyta dane z kodu i umieści je we właściwe pola
3. Sprawdź poprawność danych i zatwierdź przelew

Najczęściej zadawane pytania o przelewie na telefon

  • Wszystkie osoby, które mają aplikację IKO lub inną aplikację bankową, która działa w systemie BLIK. W obu przypadkach trzeba zarejestrować swój numer w systemie BLIK.
  • Rozwiń swój profil i wejdź w Ustawienia → Ustawienia BLIK → Oznacz odbiorców przelewów BLIK.
  • Na liście kontaktów w swoim telefonie zobaczysz logo BLIKA przy osobach, które odbierają przelewy na telefon w ramach systemu BLIK.
    Pamiętaj,  że dane o oznaczeniu tych osób są przetwarzane przez PKO Bank Polski tylko w bieżącym celu realizacji usługi. Nie mamy dostępu do Twojej listy kontaktów.
  • Tak – w takiej sytuacji odbiorca przelewu otrzyma SMS z instrukcją, jak zainstalować aplikację IKO. Jeśli odbiorca przelewu nie pobierze IKO i nie odbierze przelewu w ciągu 7 dni od wysłania przelewu, pieniądze trafią z powrotem na Twoje konto.