Przejdź to głównej części strony

Ubezpieczenie od utraty pracy do kredytów hipotecznych

Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje ryzyko utraty pracy, całkowitej niezdolności do pracy oraz pobytu w szpitalu. Dodatkowo w ramach ubezpieczenia jest oferowany bezpłatny Assistance medyczny (w ofercie do 29.03.2015 r.).

Wiecej o ubezpieczeniu

  • Ubezpieczenie zostało przygotowane we współpracy z INTERRISK SA Vienna Insurance Group w celu zapewnienia Kredytobiorcy bezpieczeństwa w okresie spłaty kredytu hipotecznego. Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje ryzyko utraty pracy, całkowitej niezdolności do pracy oraz pobytu w szpitalu. Dodatkowo w ramach ubezpieczenia jest oferowany bezpłatny Assistance medyczny.
    Zalety produktu:

    • konkurencyjne stawki ubezpieczenia,
    • możliwość przystąpienia wszystkich Kredytobiorców spełniający warunki,
    • szeroki zakres ubezpieczenia (nie tylko utrata pracy),
    • ograniczona do niezbędnego minimum ilość wyłączeń odpowiedzialności ubezpieczyciela,
    • szybka i nieskomplikowana procedura zgłoszenia roszczenia oraz realizacji świadczenia,
    • uzyskanie korzystniejszych warunków kredytowych w przypadku wykupienia tego ubezpieczenia w Banku.

    Szczegółowy opis ochrony oraz wyłączeń odpowiedzialności znajduje się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.

  • Przeznaczenie

    Ubezpieczenie ma zapewnić Kredytobiorcy w przypadku:

    1. utraty pracy - środki na spłatę miesięcznych rat kredytu i odsetek oraz dodatkowo świadczenie na pokrycie miesięcznych kosztów związanych z eksploatacją finansowanej kredytem nieruchomości (czynsz, energię, gaz, telefon stacjonarny itp.).
    2. całkowitej niezdolności do pracy w wyniku nieszczęśliwego wypadku - środki na spłatę zadłużenia z tytułu udzielonego kredytu w wysokości 10% kwoty tego zadłużenia na dzień, w którym zostało orzeczona całkowita niezdolność do pracy.
    3. pobytu w szpitalu w wyniku nieszczęśliwego wypadku lub choroby (w okresie powyżej 6 dni) - środki na opłatę miesięcznej raty kredytu oraz świadczenie za każdy dzień pobytu w szpitalu.
    4. Assistance medycznego
      a) pomoc medyczną w zakresie wizyty lekarza Centrum Assistance, pielęgniarki w sytuacji, gdy ubezpieczony uległ nieszczęśliwemu wypadkowi,
      b) pomoc domową,
      c) pomoc nad dziećmi,
      d) pomoc nad zwierzętami,
      e) dostęp do medycznych usług informacyjnych.

    Zakres ubezpieczenia
    Ubezpieczenie gwarantuje Kredytobiorcy ochronę ubezpieczeniową na wypadek:

    1. utraty pracy,
    2. całkowitej niezdolności do pracy,
    3. pobytu w szpitalu, spowodowanego nieszczęśliwym wypadkiem lub chorobą.
    Dla kogo?

    Ubezpieczenie jest przeznaczone dla Kredytobiorców kredytów hipotecznych, którzy podpisują umowę kredytu lub już posiadają aktywną umowę kredytu oraz mają ukończone 18 lat i nie przekroczyli 65 lat.
    W ramach jednej u mowy kredytu do ubezpieczenia mogą przystąpić wszyscy Kredytobiorcy, którzy spełniają warunki ubezpieczenia.

    Okres umowy

    Okres ubezpieczenia wynosi 48 lub 24 miesiące:

    1. od daty wypłaty kredytu lub jego pierwszej transzy, albo
    2. w przypadku kredytobiorców przystępujących do ubezpieczenia po dniu uruchomienia kredytu - od dnia podpisania deklaracji zgody.

    Po zakończeniu pierwszego okresu ubezpieczenia Kredytobiorca ma możliwość kontynuacji ubezpieczenia w kolejnych 12-miesiecznych okresach.

    Informacje dodatkowe

    Zgłoszenie szkód
    Kredytobiorca zgłasza szkodę bezpośrednio do ubezpieczyciela (InterRisk SA Vienna Insurance Group).
    Informacja o składaniu roszczenia oraz Wniosek o wypłatę świadczenia znajdują się w plikach do pobrania
    Wypełniony wniosek o wypłatę odszkodowania wraz z wymaganymi dokumentami należy przesłać na adres:
    InterRisk SA Vienna Insurance Group
    ul. Noakowskiego 22
    00-668 Warszawa
    lub faksem na numer: 22 537 68 04/05

    W przypadku zdarzenia w zakresie Assistance medycznego Kredytobiorca kontaktuje się z Centrum Assistance Europa Assistance Polska Sp. z o.o.:
    numer telefonu: 22 570 47 72

    Zawarcie umowy

    Przystąpienie doubezpieczenia jest dobrowolne. Zawarcie ubezpieczenia następuje w Oddziale PKO Banku Polskiego poprzez podpisanie deklaracji zgody na ochronę ubezpieczeniową oraz wniesienie opłaty na pokrycie kosztów składki ubezpieczeniowej za pierwszy okres ubezpieczenia.

    Warunki wypowiedzenia umowy

    Kredytobiorca w okresie trwania ochrony ubezpieczeniowej może zrezygnować z ubezpieczenia. W tym celu należy złożyć pisemną rezygnację z ubezpieczenia w oddziale PKO Banku Polskiego.

  • Składka ubezpieczeniowa jest płatna jednorazowo "z góry" za cały okres ubezpieczenia.
    Wysokość składki za pierwszy okres ubezpieczenia wynosi:

    1. Dla okresu 24 miesięcy - 2,27% kwoty kredytu lub kwoty zadłużenia (w przypadku aktywnej umowy kredytu)
    2. Dla okresu 48 miesięcy - 3,25% kwoty kredytu lub kwoty zadłużenia (w przypadku aktywnej umowy kredytu)