Jak IKO ułatwia parkowanie?
Możesz też uniknąć zbędnych opłat za parkowanie
Wystarczy, że włączysz usługę lokalizacji w ustawieniach telefonu. Gdy zauważymy, że już nie parkujesz na wybranym wcześniej parkingu, przypomnimy Ci o zakończeniu opłaty za parkowanie
Nie płacisz z góry za czas parkowania, którego być może nie wykorzystasz
Możesz skończyć pobieranie opłat w momencie, gdy opuszczasz strefę płatnego parkowania
Możesz skorzystać z funkcji automatycznego podpowiadania strefy parkowania w wybranych miastach
Pokażemy Ci ją w aplikacji IKO – wystarczy, że wyrazisz zgodę na dostęp aplikacji do geolokalizacji, aby sprawdzić, czy zaproponowana strefa jest poprawna
Jak zapłacić za parkowanie w aplikacji IKO?
Przy pierwszym włączaniu usługi, zaakceptuj regulamin usługi moBILET
- 1Utwórz profil samochodu w aplikacji
Wystarczą podstawowe informacje: miasto, w którym parkujesz, numer rejestracyjny samochodu, tryb płacenia: start/stop lub do konkretnego czasu
- 2Zaparkuj samochód i oznacz go
Oznacz swój samochód winietą moBILET – pobierz ją w aplikacji IKO lub zostaw w aucie kartkę z napisem „moBILET”
- 3Wybierz sposób opłaty za parkowanie
- Jeżeli wybierzesz parkowanie z opłatą z góry, prześlemy Ci powiadomienie push przed jego końcem – możesz przedłużyć czas parkowania w aplikacji
- Jeżeli skorzystasz z parkowania start/stop i zechcesz zatrzymać opłatę, wybierz stop w Moich opłatach
Jak zapłacić za parkowanie w aplikacji IKO?
Możesz dodać do aplikacji kilka aut i korzystać z tych ustawień w przyszłości. Jeżeli zechcesz zmienić np. nazwę samochodu, wystarczy wybrać edycję opisu.
Pytania i odpowiedzi
- Gdzie można parkować z IKO?
- Bełchatów
- Bielsko-Biała
- Brodnica Brzesko
- Bytom
- Chełmno
- Chodzież
- Choszczno
- Chrzanów
- Czaplinek
- Czarnków
- Częstochowa
- Dzierżoniów
- Dziwnów
- Dźwirzyno
- Elbląg
- Gdańsk
- Gliwice
- Gniezno
- Gorzów Wlkp.
- Gostyń
- Grodzisk Mazowiecki
- Grodzisk Wlkp.
- Gryfice
- Inowrocław
- Jarocin
- Jelenia Góra
- Józefosław
- Kalisz
- Karpacz
- Katowice
- Kędzierzyn-Koźle
- Kielce
- Kołmin Wlkp.
- Koło
- Konin
- Koszalin
- Kościan
- Kościerzyna
- Kórnik
- Kraków
- Krobia
- Krotoszyn
- Leszno
- Lębork
- Łódź
- Malbork
- Międzychód
- Międzyzdroje
- Mosina
- Myszków
- Namysłów
- Nowa Sól
- Nowogard
- Nowy Tomyśl
- Oborniki Wlkp.
- Opole
- Ostrów Wlkp.
- Oświęcim
- Pabianice
- Piaski
- Piła
- Piotrków Trybunalski
- Pleszew
- Płock
- Poznań
- Praszka
- Rakoniewice
- Rzeszów
- Siedlce
- Sieraków
- Skórzewo
- Słupca
- Stara Iwiczna
- Stargard
- Starogard Gdański
- Straszyn
- Strzelce Krajeńskie
- Suwałki
- Szamotuły
- Szczecin
- Szklarska Poręba
- Śrem
- Świdnica
- Tomaszów Mazowiecki
- Toruń
- Trzcianka
- Ustrzyki Dolne
- Wałbrzych
- Wałcz
- Warszawa
- Wejherowo
- Wieluń
- Włocławek
- Zduńska Wola
- Zielona Góra
- Złotoryja
- Złotów
- Żory
- Gdzie znajduje się regulamin usługi Opłaty Parkingowe (moBILET)?
Korzystanie z usługi moBILET w aplikacji IKO odbywa się na podstawie regulaminu dostępnego na stronie mobilet.pl W aplikacji IKO m.in. przy pierwszym korzystaniu z usługi prezentujemy ekran z możliwości przejścia na stronę www z regulaminem usługi.
- Moje miasto nie jest objęte usługą – kiedy to się zmieni?
W aplikacji dostępne jest parkowanie w miejscowościach, które mają podpisaną umowę z firmą Mobile Traffic Data Sp. z o. o. na świadczenie usług opłat za parkowanie. Lista miejscowości znajduje się powyżej.
- Parkowanie trwało kilka minut, dlaczego system naliczył mi więcej czasu, mimo że poprawnie wybrano początek i koniec naliczania w aplikacji?
System rozlicza rzeczywisty czas postoju z dokładnością do 1 minuty, jednak musi uwzględniać minimalne stawki za parkowanie ustalone przez władze danego miasta (Mobile Traffic Data może na przykład obciążyć Cię opłatą za 15 minut wg taryfy strefy parkowania, pomimo że parkowanie trwało krócej).
- Czy mogę opłacać parkowanie dla więcej niż jednego pojazdu?
Tak, w aplikacji IKO, w sekcji Opłaty parkingowe nie wiążemy numeru rejestracyjnego pojazdu z aplikacją. Możesz dodać do swojej aplikacji IKO dowolną liczbę pojazdów, ale w danym czasie możesz opłacać parkowanie tylko dla jednego nich.
- Czy mogę opłacać parkowanie dla więcej niż jednego pojazdu w tym samym czasie?
Nie, można opłacić parkowanie tylko jednego pojazdu w tym samym czasie.
- Jak kontroler sprawdzi czy zapłaciłem za postój?
Kontroler sprawdza zdalnie status pojazdu na podstawie numeru rejestracyjnego.
- Skąd kontroler będzie wiedział, że korzystam z usługi moBILET – jak oznaczyć pojazd?
W tym celu należy pobrać w biurze obsługi Strefy Płatnego Parkowania darmową/bezpłatną naklejkę „Parkuję z moBILET” i umieścić ją na przedniej szybie (podobnie jak naklejkę z numerem rejestracyjnym). Można również wydrukować winietkę moBILET/ z aplikacji IKO lub w ostateczności pozostawić odręczną kartkę z napisem „Parkuję z moBILET”.
- Reklamacje – niesłusznie otrzymałem „mandat”, gdzie mam to zgłosić?
W przypadku niesłusznego otrzymania wezwania do wniesienia opłaty dodatkowej (tzw. mandatu parkingowego), reklamację należy złożyć w odpowiednim biurze obsługi Strefy Płatnego Parkowania. W razie potrzeby, zarządca SPP skontaktuje się z moBILET w celu wyjaśnienia sytuacji.
- Gdzie zgłaszać pozostałe reklamacje?
Pozostałe reklamacje związane z działaniem usługi moBILET należy składać:
- poprzez formularz online
- mailowo na adres pomoc@mobilet.pl
- przez infolinię moBILET (czynną od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 17:00): z telefonów stacjonarnych 801 805 900 (opłata jak za połączenie lokalne) lub z telefonów komórkowych (61) 66 70 999 (opłata wg. stawek operatora)
- Czym jest Portal i Konto Użytkownika w systemie moBILET?
Portal Użytkownika to serwis internetowy (https://mobilet.pl/portal/public/login_bank.jsf), który daje pełny wgląd w operacje na Koncie Użytkownika zrealizowane za pośrednictwem Systemu moBILET.
- Jak zalogować się do Portalu Użytkownika?
- Zaloguj się do aplikacji IKO
- Wejdź w funkcję Opłaty parkingowe
- Z menu kontekstowego (3 kropki) wybierz Faktury i reklamacje
- Wygeneruj nazwę użytkownika i hasło jednorazowe za pomocą przycisku na dole ekranu
- Wejdź na stronę https://mobilet.pl/portal/public/login_bank.jsf i zaloguj się za pomocą wygenerowanych danych
- Czy mogę otrzymać fakturę za parkowanie?Tak, szczegóły procedury otrzymania faktury od Mobile Traffic Data są dostępne na stronie www.mobilet.pl
- W których miastach mogę korzystać z automatycznego podpowiadania strefy parkowania?Funkcja działa obecnie w Opolu, Poznaniu, Krakowie, Świnoujściu, Gorzowie Wlkp., Kaliszu, Cieszynie, Zielonej Górze, Piasecznie oraz Ząbkach
Usługa Płatne Parkowanie w aplikacji IKO realizowana jest przez Mobile Traffic Data Sp. z o.o., właściciela rozwiązania technicznego moBILET. Funkcja dostępna w aplikacji IKO (Android) od wersji 3.123