Dlaczego warto włączyć usługę?
Kupujesz, kiedy potrzebujesz
Płacisz, jak Ci wygodnie
Spłacasz, kiedy chcesz – od razu albo później
Jak zacząć korzystać?
W aplikacji IKO
- 1
Przejdź do Płatności → PKO Płacę Później
Przeczytaj i zaakceptuj Regulamin oraz wymagane oświadczenia
- 2
Poczekaj, aż udostępnimy Ci limit
Po zbadaniu Twojej zdolności kredytowej pokażemy Ci naszą propozycję limitu – to kwota, do której możesz płacić za swoje zakupy w ramach usługi
- 3
Potwierdź aktywację usługi swoim narzędziem autoryzacji
Już możesz robić zakupy z PKO Płacę Później
W serwisie iPKO
- 1
Przejdź do Płatności → PKO Płacę Później
Przeczytaj i zaakceptuj Regulamin oraz wymagane oświadczenia
- 2
Poczekaj, aż udostępnimy Ci limit
Po zbadaniu Twojej zdolności kredytowej pokażemy Ci naszą propozycję limitu – to kwota, do której możesz płacić za swoje zakupy w ramach usługi
- 3
Potwierdź aktywację usługi narzędziem autoryzacji
Już możesz robić zakupy z PKO Płacę Później
Z BLIK Płacę Później
- 1
Wybierz metodę płatności BLIK Płacę Później, gdy płacisz w sklepie online
Wpisz kod BLIK z aplikacji IKO na ekranie płatności (znajdziesz na nim również Regulamin Platformy BLIK Płacę Później). W ten sposób jako dostawcę finansowania wskazujesz PKO Bank Polski. Następnie wróć do aplikacji i wybierz kolejno: Dalej → Przejdź do aktywacji PKO Płacę Później → Aktywuj usługę
- 2
Poczekaj na decyzję o dostępnym limicie
Po zbadaniu Twojej zdolności kredytowej pokażemy Ci naszą propozycję limitu – to kwota, do której możesz płacić za swoje zakupy w ramach usługi
- 3
Potwierdź aktywację usługi swoim narzędziem autoryzacji
Gotowe! Możesz już robić zakupy z PKO Płacę Później. Teraz wybierz Dokończ zakupy i Potwierdź, żeby zrealizować płatność
Metoda płatności BLIK Płacę Później jest dostępna od wersji aplikacji IKO 3.173
Usługę możesz też aktywować w oddziale lub na infolinii.
Jak zapłacić z PKO Płacę później?
Jeśli płacisz BLIKIEM
- 1
Wybierz BLIK jako metodę płatności
Pamiętaj! Usługa nie dotyczy płatności BLIK realizowanych w trybie automatycznego potwierdzania
- 2
Wygeneruj kod BLIK w aplikacji IKO i wpisz go na terminalu w sklepie stacjonarnym lub w sklepie online
- 3
W aplikacji IKO kliknij PKO Płacę Później i zaakceptuj płatność
Jeśli płacisz metodą Płacę z iPKO
- 1
Wybierz Płacę z iPKO jako metodę płatności
- 2
Zaloguj się i kliknij PKO Płacę Później
- 3
Potwierdź płatność swoim narzędziem autoryzacji
Jeśli płacisz metodą BLIK Płacę Później
- 1
Wybierz w sklepie online metodę płatności BLIK Płacę Później
- 2
Zobaczysz ekran, na którym należy podać kod BLIK. Znajdziesz na nim również Regulamin Platformy BLIK Płacę Później, z którym możesz się zapoznać. Podaj kod z aplikacji IKO (w ten sposób wskazujesz PKO Bank Polski jako dostawcę finansowania) i wybierz Dalej
- 3
Potwierdź płatność w aplikacji IKO
Metoda płatności BLIK Płacę Później jest dostępna od wersji aplikacji IKO 3.173
Pytania i odpowiedzi
Czy usługa jest bezpłatna?
Tak, nie zapłacisz nic za aktywację oraz za korzystanie z przyznanego limitu – wystarczy, że spłacisz transakcje w ciągu 30 dni od dnia dokonania transakcji. Jeśli nie spłacisz transakcji w ciągu 30 dni, naliczymy odsetki ustawowe za opóźnienie.
Transakcja, której nie spłacisz po 30 dniach od dnia jej dokonania staje się tzw. zadłużeniem przeterminowanym - od zadłużenia przeterminowanego naliczamy i pobieramy odsetki ustawowe za opóźnienie w wysokości sumy stopy referencyjnej NBP i 5,5 p.p
Wysokość oprocentowania od zadłużenia przeterminowanego od 4.09.2025 r. to 10,25%.
Czy podczas aktywacji lub podwyższenia kwoty limitu sprawdzane jest zastrzeżenie nr PESEL?
Tak, możesz zawrzeć umowę lub podwyższyć limit, jeśli masz niezastrzeżony PESEL – dowiedz się więcej
Jaka jest minimalna i maksymalna wartość płatności PKO Płacę Później?
Minimalna wartość płatności to 30 zł, a maksymalna nie może przekraczać Twojego limitu PKO Płacę Później.
Jak wygląda zwrot płatności, gdy zrezygnuję z zakupu?
Gdy rezygnujesz z zakupu i chcesz dostać zwrot pieniędzy, postępuj zgodnie z zasadami zwrotu w danym sklepie.
Jeżeli dostaniesz zwrot na rachunek PKO Płacę Później, automatycznie przeksięgujemy pieniądze na Twoje konto wskazane do spłaty transakcji, a gdy go nie masz na rachunek, z którego ostatnio dokonano spłaty transakcji.
Pamiętaj: spłać transakcję PKO Płacę Później samodzielnie lub poczekaj na spłatę automatyczną
Jak samodzielnie spłacić transakcję?
Jeżeli chcesz wcześniej samodzielnie spłacić daną transakcję, wejdź w zakładkę do spłaty:
- w serwisie iPKO: ze swojej listy, rozwiń menu (ikonka 3 kropek) i wybierz Spłać teraz
- w aplikacji IKO: wybierz daną transakcję, a następnie Spłać teraz – możesz to zrobić, gdy transakcja jest już zaksięgowana. Blokady rozliczamy w ciągu 7 dni
Czy mogę rozłożyć spłatę na raty?
Transakcję spłaca się w całości – nie można rozłożyć jej na raty.
Co się stanie, jeśli po 30 dniach nie spłacisz transakcji?
- Transakcja, której nie spłacisz po 30 dniach od dnia jej dokonania, staje się tzw. zadłużeniem przeterminowanym – możemy zablokować Ci możliwość korzystania z PKO Płacę Później, jeśli zwiększy się ryzyko utraty przez Ciebie zdolności kredytowej, w tym braku spłaty transakcji w terminie. Usługa zacznie automatycznie działać, gdy spłacisz zadłużenie i spełnisz warunki określone w Regulaminie
- Od zadłużenia przeterminowanego naliczamy i pobieramy odsetki ustawowe za opóźnienie w wysokości sumy stopy referencyjnej NBP i 5,5 p.p.
- Wysokość oprocentowania od zadłużenia przeterminowanego od 4.09.2025 r. to 10,25%. Dowiedz się więcej
- Zadłużenia przeterminowanego nie możesz spłacić samodzielnie – zrobimy to automatycznie. Wystarczy, że zapewnisz odpowiednią kwotę pieniędzy na koncie do spłaty – jeżeli jej nie będzie, spróbujemy pobrać spłatę w kolejnym dniu
Czy dostanę przypomnienie o zbliżającym się terminie spłaty?
Tak, wysyłamy bezpłatne powiadomienia, m.in. o zbliżającym się terminie spłaty.
Co się stanie, jeśli na koncie do spłaty mam za mało pieniędzy na automatyczną spłatę?
W takiej sytuacji pobierzemy wszystkie dostępne pieniądze i zablokujemy usługę. Kwota, której brakuje, stanie się zadłużeniem przeterminowanym. Dlatego pamiętaj, żeby na koncie do spłaty zapewnić odpowiednią kwotę.
Dlaczego przy wyborze Płacę z iPKO lub BLIK nie widzę opcji PKO Płacę Później?
Sprawdź, czy kwota Twojej płatności to min. 30 zł i czy masz dostępny limit PKO Płacę Później.
W przypadku płatności BLIKIEM upewnij się, że nie robisz zakupów bez kodu BLIK z automatycznym potwierdzaniem – wtedy PKO Płacę Później nie działa.
Jak długo działa usługa PKO Płacę Później od momentu aktywacji?
Limit działa 12 miesięcy i odnawia się automatycznie, jeśli spełnisz warunki określone w Regulaminie
Czy mogę zwiększyć limit PKO Płacę Później?
Tak, limit możesz zwiększyć maks. do 4000 zł. Jeżeli chcesz złożyć wniosek o zwiększenie limitu:
- Wybierz PKO Płacę Później w aplikacji IKO lub serwisie iPKO
- W IKO Rozwiń menu (ikona 3 kropek) przy nazwie usługi lub w iPKO wejdź w sekcje Zarządzaj
- Wybierz Zwiększ limit do wykorzystania
Wniosek możesz złożyć też w oddziale lub na infolinii.
Podwyższenie kwoty limitu PKO Płacę Później zależy od pozytywnej oceny zdolności kredytowej.
Mam konto wspólne – czy mogę dla niego włączyć więcej niż jeden limit PKO Płacę Później?
Aktywacja usługi PKO Płacę Później zależy od pozytywnej oceny zdolności kredytowej. Jeśli taką macie, każde z Was może aktywować usługę.
Jak mogę zrezygnować z usługi?
W serwisie iPKO lub aplikacji IKO:
- W IKO Rozwiń menu (ikona 3 kropek) przy nazwie usługi lub w iPKO wejdź w sekcje Zarządzaj
- Kliknij Zrezygnuj z usługi
Po wyłączeniu usługi:
- nie możesz już pobrać potwierdzenia swoich płatności online – dlatego zrób to przed rezygnacją
- historię płatności możesz otrzymać w dowolnym oddziale
Czy mogę zmienić konto do spłaty w usłudze PKO Płacę później?
Tak, jeśli masz u nas inne konto niż to, które zostało wskazane we wniosku o aktywację usługi, z którego moglibyśmy pobierać spłatę zakupów w PKO Płacę Później. Jeśli masz inne konto do spłaty zakupów zrealizowanych w ramach usługi PKO Płacę Później, możesz zmienić je w:
- aplikacji IKO: Moje produkty → PKO Płacę Później → Szczegóły → Zmień
- serwisie iPKO: Moje produkty → PKO Płacę Później → Zarządzaj → Zmień konto do spłaty
- w naszym oddziale
- na naszej infolinii
Jeśli zamkniesz swoje konto i nie podasz nam innego, wtedy my wskażemy Ci rachunek techniczny do spłaty.
Czy mogę złożyć wniosek o usługę PKO Płacę Później, jeśli mam konto założone na selfie?
Nie, najpierw musisz odwiedzić nasz oddział i zweryfikować swoją tożsamość.
Czy po odmowie aktywacji usługi PKO Płacę Później mogę ponownie złożyć wniosek?
Tak, ale nie ma pewności, że umożliwimy Ci korzystanie z usługi. Warunkiem aktywacji usługi jest spełnienie warunków określonych w Regulaminie i posiadanie zdolności kredytowej
Jak mogę odstąpić od umowy?
- Możesz odstąpić od umowy PKO Płacę Później bez podawania przyczyny do 14 dni od jej zawarcia:
- w serwisie IKO rozwiń menu (ikona 3 kropek) przy nazwie usługi lub w aplikacji iPKO wejdź w sekcje Zarządzaj kliknij Zrezygnuj z usługi → odstąp od umowy
- na infolinii
- podczas wizyty w naszym oddziale
- pisemnie – wyślij nam oświadczenie
Jak zarządzać swoją usługą PKO Płacę Później?
W aplikacji IKO i serwisie iPKO sprawdzisz:
- kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach limitu PKO Płacę Później
- listę transakcji już spłaconych i pozostałych do spłaty
- datę najbliższej spłaty - na spłatę transakcji masz maksymalnie 30 dni. Jeżeli dzień spłaty wypada w sobotę lub w dzień ustawowo wolny od pracy, transakcja spłaca się w pierwszy dzień roboczy
- możesz pobrać potwierdzenie transakcji, gdy jej kwota się zaksięguje
- złożysz dyspozycje:
- podwyższenia limitu
- rezygnacji lub odstąpienia do usługi
- zmiany numeru konta do spłaty
- spłaty manualnej
Jak działa limit płatniczy PKO Płacę Później?
Masz 4000 zł limitu do wykorzystania
- Jeżeli 29 sierpnia zrobisz pierwsze zakupy za 150 zł:
- pozostała kwota limitu do wykorzystania to 3850 zł
- termin spłaty to poniedziałek 29 września – ponieważ 30. dzień od dokonania transakcji wypada w niedzielę 28 września, termin przesunie się na poniedziałek
- Jeżeli 1 września zrobisz drugie zakupy za 300 zł:
- Pozostała kwota limitu do wykorzystania to 3 550 zł
- Termin spłaty to środa, 1 października
- Gdy 7 września samodzielnie spłacisz drugie zakupy za 300 zł:
- Pozostała kwota limitu do wykorzystania to 3 850 zł
- Gdy 29 września automatycznie spłacą się pierwsze zakupy za 150 zł:
- Po spłacie masz 4 000 zł limitu do wykorzystania
- Jeżeli 29 sierpnia zrobisz pierwsze zakupy za 150 zł:
Dlaczego nie mogę zapłacić z PKO Płacę Później po wybraniu metody płatności BLIK Płacę Później?
Sprawdź, czy kwota Twojej płatności to min. 30 zł i czy nie przewyższa Twojego dostępnego limitu PKO Płacę Później.
Gdzie zapłacę przy użyciu metody BLIK Płacę Później?
BLIK Płacę Później zapłacisz w sklepach online, które udostępniają tą metodę płatności.
Co to jest BLIK Płacę Później?
Jest to metoda płatności udostępniona przez Polski Standard Płatności. PKO Bank Polski udostępnia możliwość skorzystania z usługi PKO Płacę Później po wybraniu metody płatności BLIK Płacę Później w sklepie internetowym. PKO Bank Polski nie jest pośrednikiem kredytowym Polskiego Standardu Płatności - jako klient PKO Banku Polskiego za pośrednictwem metody płatności BLIK Płacę Później nie zawrzesz umowy o produkt kredytowy świadczony przez Polski Standard Płatności.
Czy przez metodę płatności BLIK Płacę Później mogę dokonać aktywacji limitu płatniczego PKO Płacę Później i od razu zapłacić?
Tak, wybierając metodę płatności BILK Płacę Później, w trakcie płatności, możesz aktywować usługę PKO Płacę Później i zrealizować transakcję.
Aktywacja usługi zależy od pozytywnej oceny zdolności kredytowej. W przypadku negatywnej oceny kredytowej musisz wrócić do sklepu i wybrać inną formę płatności.
Czym różni się metoda płatności BLIK Płacę Później od płatności BLIK w sklepie online?
Gdy wybierasz podczas zakupów w sklepie online metodę płatności BLIK Płacę Później i BLIK, to w aplikacji IKO musisz wygenerować kod BLIK z aplikacji IKO.
Po wyborze BLIKA możesz wybrać płatność z Twojego konta, konta karty kredytowej lub limitu PKO Płacę Później.
Jeśli wybierzesz metodę płatności BLIK Płacę Później i podasz kod z aplikacji IKO, możesz zapłacić tylko z limitu PKO Płacę Później.
Przyznanie limitu w ramach PKO Płacę Później zależy od pozytywnej oceny Twojej zdolności kredytowej. Z usługi skorzystasz podczas płatności w bankowości elektronicznej Płacę z iPKO, metodą płatności BLIK oraz BLIK Płacę Później. Usługa nie dotyczy płatności BLIK realizowanych w trybie automatycznego potwierdzania. Minimalna kwota transakcji to 30 zł. Serwis iPKO oraz aplikacja IKO to usługi bankowości elektronicznej. Od zadłużenia przeterminowanego naliczamy i pobieramy odsetki ustawowe za opóźnienie w wysokości sumy stopy referencyjnej NBP i 5,5 p.p.
Pamiętaj, że wysokość oprocentowania od zadłużenia przeterminowanego na dzień 04.09.2025 r. wynosi 10,25%.