Ważne informacje związane z sytuacją powodziową

Z troską i smutkiem obserwujemy sytuację na południu Polski, na terenach objętych powodzią. Całym sercem jesteśmy z osobami, których ta tragedia dotyka.

Są wśród nich nasi pracownicy i klienci. 

Pomoc dla powodzian

Fundacja PKO Banku Polskiego otworzyła specjalne konto do wpłat dla osób dotkniętych powodzią. Ty też możesz pomóc!

Jak dołączyć?

Grafika w kafelku W aplikacji IKO

W aplikacji IKO

wybierz: WięcejPomagaj z namiPomagaj z Fundacją PKO Banku PolskiegoWspieram

Grafika w kafelku W serwisie iPKO

W serwisie iPKO

wybierz Pomoc dla powodzian (po zalogowaniu po prawej stronie)

Grafika w kafelku Zrób przelew z dowolnego konta

Zrób przelew z dowolnego konta

na konto Fundacji: 30 1020 1068 0000 1702 0337 3529
z tytułem: Darowizna dla powodzian

Grafika w bannerze
JAK WNIOSKOWAĆ?

Wsparcie dla organizacji pozarządowych i jednostek samorządowych zaangażowanych w pomoc

Co przygotowaliśmy dla naszych klientów z terenów powodziowych?

Co przygotowaliśmy dla naszych klientów z terenów powodziowych?

  • 1

    PKO Bank Polski proponuje bezpłatne rozwiązania klientom indywidualnym i firmowym z terenów objętych stanem klęski żywiołowej, które mają na celu zawieszenie spłaty zobowiązań finansowych.

  • 2

    Osoby posiadające m.in. kredyt hipoteczny i gotówkowy mogą wnioskować o zawieszenie spłaty na 3 miesiące bez żadnych opłat.

  • 3

    PKO Bank Polski na bieżąco analizuje możliwość zaproponowania kolejnych rozwiązań bądź rozszerzenia już zaproponowanych.

Grafika do linku

Klienci bezpośrednio poszkodowani przez powódź mogą od 18.09 zawnioskować o przeznaczone specjalnie dla nich rozwiązania w przypadku problemów ze spłatą zobowiązań kredytowych

Klienci indywidualni, firmowi i rolnicy

  • Od 7 października 2024 możesz skorzystać z bezzwrotnej pomocy z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców. Wniosek możesz złożyć w naszym oddziale.

    Możesz złożyć wniosek o wsparcie w postaci spłaty przewidywanych 12 rat (na dzień złożenia wniosku) – jeśli w wyniku powodzi Twój dom lub mieszkanie, których dotyczy kredyt mieszkaniowy, został uszkodzony lub zniszczony i chociażby czasowo nie możesz z niego (lub jego części) korzystać

     

    Co jeszcze musisz wiedzieć?

    • Pamiętaj, że wszystkie oświadczenia w tym wniosku składasz pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
    • Pomoc otrzymasz również, gdy korzystasz z innych programów mieszkaniowych, np. Bezpieczny kredyt 2%, kredyt mieszkaniowy ze spłatą rodzinną, Mieszkanie dla młodych

     

    Podstawa prawna: ustawa z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi (znowelizowana ostatnio ustawą zmieniającą z dnia 1 października 2024 r. - Dz.U. poz. 1473)

  • Możesz zawiesić spłatę pożyczki gotówkowej oraz kredytu hipotecznego na 3 miesiące bez żadnych opłat.

    W takiej sytuacji:

    • kapitał i odsetki z tego okresu rozłożymy na pozostałe raty
    • okres kredytowania pozostaje bez zmian.

    Żeby skorzystać z tego rozwiązania, wystarczy Twoje oświadczenie i dyspozycja. Złóż je do 31 października br.

     

    Wniosek o zawieszenie spłaty kredytu hipotecznego możesz złożyć:

    • w oddziale banku - wzór wniosku zawieszenie spłaty kredytu hipotecznego
    • aplikacji IKO:
      1. wybierz kolejno: Moje sprawyDyspozycje i zaświadczeniaKredytyKredyt hipoteczny - Zawieszenie spłaty dla poszkodowanych w powodzi (wrzesień 2024)
      2. przeczytaj ważne informacje, wypełnij wniosek o zawieszenie spłaty i złóż oświadczenia
      3. zdecyduj, jak mamy Cię powiadomić o złożeniu wniosku
      4. potwierdź i wyślij wniosek.
    • w serwisie iPKO
      1. wybierz kolejno: Moje sprawyDyspozycje i zaświadczenia → Nowa dyspozycja → Kredyty hipoteczne → Zawieszenie spłaty dla poszkodowanych w powodzi (wrzesień 2024)
      2. przeczytaj ważne informacje,wypełnij wniosek o zawieszenie spłaty i złóż oświadczenia
      3. zdecyduj, jak mamy Cię powiadomić o złożeniu wniosku
      4. potwierdź i wyślij wniosek

     

    Wniosek o zawieszenie spłaty pożyczki gotówkowej możesz złożyć w:

    • oddziale banku
    • aplikacji IKO:
      1. wybierz kolejno: Moje produktyDyspozycje i zaświadczeniaKredytyPożyczka gotówkowa – zawieszenie spłaty raty
      2. potwierdź i wyślij wniosek

    • serwisie iPKO:
      1. wybierz kolejno: Moje sprawyDyspozycje i zaświadczeniaNowa dyspozycjaPożyczki i kredytyZawieszenie spłaty raty
      2. zaznacz na wniosku oświadczenie, że jesteś osobą poszkodowaną w wyniku powodzi
      3. potwierdź i wyślij wniosek

     

    Z zawieszenia spłaty nie skorzystasz:

    • dla Bezpiecznego kredytu 2%
    • dla kredytów mieszkaniowych ze spłatą rodzinną
    • jeżeli na dzień złożenia wniosku o zawieszenie spłaty opóźnienie w spłacie kapitału lub odsetek przekracza 30 dni

     

    Umożliwiamy również poszkodowanym w powodzi wydłużenie okresu spłaty kredytu hipotecznego lub pożyczki gotówkowej.

  • Także klienci firmowi i rolnicy mogą skorzystać z zawieszenia spłaty rat kapitałowych lub kapitałowo-odsetkowych kredytu na maksymalnie 3 miesiące. Wystarczy, że do końca października br. złożą taką dyspozycję w oddziale.

    Bank proponuje firmom także uproszczony sposób przedłużania kredytu w rachunku firmowym. Kredyty te zostaną automatycznie odnowione na kolejnych 12 miesięcy lub przedłużone o max. 6 miesięcy. 

    Z kolei klienci, którzy korzystają z leasingu, mogą zawiesić spłatę rat kapitałowych.

Grafika do linku Przejdź na zbp.pl

Komunikat Związku Banków Polskich w sprawie rozwiązań banków dla powodzian

Przejdź na zbp.pl

Likwidacja szkód w ramach ubezpieczenia PKO Dom

Dla klientów dotkniętych powodzią firma PKO Ubezpieczenia uruchomiła szybką ścieżkę likwidacji szkód. Szkodę z ubezpieczenia PKO Dom mogą zgłosić:

Grafika do linku Sprawdź

Więcej informacji klienci poszkodowani przez powódź znajdą na stronie PKO Ubezpieczenia

Sprawdź

Wsparcie dla pracowników banku

Wśród poszkodowanych są pracownicy banku, a także ich bliscy. Priorytetem od początku jest ochrona ich życia i zdrowia, dlatego w pierwszej kolejności bank skupił się na zapewnieniu im niezbędnej pomocy. Pracownicy mogą wystąpić do banku o bezzwrotne zapomogi, wprowadzone zostały też usprawiedliwione, pełnopłatne nieobecności w pracy osób z terenów powodziowych.

Placówki i wypłaty gotówki

Naszych klientów informujemy, że obecnie nieczynne mogą być oddziały, agencje i bankomaty oraz wpłatomaty w zalanych miejscowościach. Jak tylko będzie to możliwe – będziemy wznawiać ich działalność. Prosimy klientów, którzy muszą lub chcą skorzystać z naszych usług, ale nie mogą dotrzeć do oddziału lub oddział jest zamknięty, o kontakt z naszą infolinią 800 302 302

Grafika do linku

Na bieżąco będziemy informować o działaniach podejmowanych przez nas oraz o zmianach w dostępności naszych placówek i bankomatów / wpłatomatów

Transakcje i operacje gotówkowe

Wszystkie operacje realizujemy bez zakłóceń, a środki zdeponowane na rachunkach klientów są bezpieczne. Jesteśmy też dobrze przygotowani na zwiększone zapotrzebowanie klientów na gotówkę. Trzeba mieć jednak na względzie, że w niektórych lokalizacjach wypłata gotówki może być tymczasowo utrudniona.