2019-05-07

 

Polska ma w tym roku szansę zwiększyć eksport wieprzowiny do Kanady i USA – na zakończonych w czwartek międzynarodowych targach spożywczych SIAL w Toronto producenci polskiej żywności spotkali się z pozytywnym przyjęciem lokalnych odbiorców.

W Kanadzie zaprezentowało się w sumie piętnaście firm z Polski, w tym producenci mięsa, słodyczy i napojów. Podczas targów przedstawiciele polskich firm spotkali się ze swoimi partnerami z rynku lokalnego, jak również z nowymi, potencjalnymi odbiorcami swoich produktów.

W zeszłym roku Polska wyeksportowała do Kanady ponad 5 tys. ton mięsa. Przewidywane jest, że  poziom ten powinien się zwiększyć w roku bieżącym. Na rynku kanadyjskim polskie mięso jest obecne dopiero od niedawna, m.in ze względu na proces uzyskania pozwolenia na dostawy mięsa i wyrobów przetworzonych, który trwać może niejednokrotnie kilka lat.

Do Stanów Zjednoczonych polscy producenci wyeksportowali w zeszłym roku ponad 60 tys. ton mięsa wieprzowego. Rynek jest rozwojowy, traktuje polskie produkty jako najbardziej jakościowe,  które warto kupować, stąd też rok do roku ilość eksportu do Stanów Zjednoczonych zwiększa się systematycznie. Obecnie pozwolenia na bezpośrednią sprzedaż w USA ma 17 polskich producentów, a kolejni się o nie starają.

Polska branża mięsna nadal czeka jednak na uprawnienia na eksport wołowiny i drobiu do Kanady i USA.