Przejdź to głównej części strony

Nie pozwól, by oszuści popsuli Ci świąteczny nastrój

22.12.2025
Świąteczny czas sprzyja odpoczynkowi i zwolnieniu tempa. Niestety oszuści nie mają przerwy – to właśnie w tym okresie szczególnie nasilają swoje działania.

Gdy jesteśmy zajęci przygotowaniami lub zakupami, próbują wzbudzić strach, presję czasu i poczucie pilnej potrzeby działania.

Oszuści mogą kontaktować się telefonicznie, przez SMS lub wiadomości mailowe i przedstawiać historie o: „zagrożonym koncie”, „blokadzie środków” czy konieczności wykonania „pilnych procedur bezpieczeństwa”.

Często próbują nakłonić do tego, aby:

🚨zainstalować nieznaną aplikację, w tym aplikację zdalnego pulpitu,

🚨przesłać pieniądze na „bezpieczne konto” czy zrobić transakcję płatniczą,

🚨podać dane karty czy kod BLIK,

🚨podać dane logowania do bankowości,

🚨zalogować się do bankowości przez wysłany link.

Pracownik banku nigdy nie kieruje takich próśb! Zawsze oznaczają one próbę oszustwa.

Zanim zaczniesz świętować, zapamiętaj:

🎄Nasze e-maile i SMS-y nie zawierają linków

🎄Zanim zalogujesz się do serwisu iPKO, zawsze sprawdzaj dokładnie adres strony. Pamiętaj o weryfikacji obrazka bezpieczeństwa.

🎄 Weryfikuj pracownika banku przez aplikację IKO – sprawdź, na naszej stronie, jak to wygląda. Jeśli nie masz aplikacji IKO, a rozmówca budzi Twoje wątpliwości: rozłącz się i samodzielnie skontaktuj się z bankiem, korzystaj z oficjalnych numerów

🎄Nie klikaj w wiadomości, które budzą Twój niepokój

🎄 Zwolnij, pomyśl, sprawdź — nie podejmuj żadnych działań pod presją czasu.

 

Niech te święta będą spokojne — także dla Twoich finansów.