Nie pozwól, by oszuści popsuli Ci świąteczny nastrój
Gdy jesteśmy zajęci przygotowaniami lub zakupami, próbują wzbudzić strach, presję czasu i poczucie pilnej potrzeby działania.
Oszuści mogą kontaktować się telefonicznie, przez SMS lub wiadomości mailowe i przedstawiać historie o: „zagrożonym koncie”, „blokadzie środków” czy konieczności wykonania „pilnych procedur bezpieczeństwa”.
Często próbują nakłonić do tego, aby:
🚨zainstalować nieznaną aplikację, w tym aplikację zdalnego pulpitu,
🚨przesłać pieniądze na „bezpieczne konto” czy zrobić transakcję płatniczą,
🚨podać dane karty czy kod BLIK,
🚨podać dane logowania do bankowości,
🚨zalogować się do bankowości przez wysłany link.
Pracownik banku nigdy nie kieruje takich próśb! Zawsze oznaczają one próbę oszustwa.
Zanim zaczniesz świętować, zapamiętaj:
🎄Nasze e-maile i SMS-y nie zawierają linków
🎄Zanim zalogujesz się do serwisu iPKO, zawsze sprawdzaj dokładnie adres strony. Pamiętaj o weryfikacji obrazka bezpieczeństwa.
🎄 Weryfikuj pracownika banku przez aplikację IKO – sprawdź, na naszej stronie, jak to wygląda. Jeśli nie masz aplikacji IKO, a rozmówca budzi Twoje wątpliwości: rozłącz się i samodzielnie skontaktuj się z bankiem, korzystaj z oficjalnych numerów
🎄Nie klikaj w wiadomości, które budzą Twój niepokój
🎄 Zwolnij, pomyśl, sprawdź — nie podejmuj żadnych działań pod presją czasu.
Niech te święta będą spokojne — także dla Twoich finansów.
