Weryfikacja pracownika banku w IKO

Masz wątpliwości, czy dzwoni do Ciebie doradca/konsultant z banku? W aplikacji IKO możesz zweryfikować jego tożsamość i bezpiecznie kontynuować rozmowę. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że rozmawiasz z właściwą osobą

Jak zweryfikować pracownika w aplikacji IKO?

1
Podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedz, że chcesz zweryfikować jego tożsamość w aplikacji IKO
2
Po chwili dostaniesz powiadomienie push w aplikacji IKO z jego danymi
3
Poproś pracownika o jego imię, nazwisko, stanowisko oraz miejsce, z którego dzwoni
Jeśli dane są poprawne, potwierdź je w aplikacji i kontynuuj rozmowę

Jeśli pracownik banku odmówi weryfikacji lub poda błędne dane – rozłącz się i zadzwoń na naszą infolinię. Tam także możesz zweryfikować tożsamość pracownika:

  • 800 302 302
    (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach opłata zgodna z taryfą operatora)
  • +48 81 535 60 60
    (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora)
Jak wygląda weryfikacja pracownika banku w IKO?

Spoofing, czyli telefoniczne oszustwo

Jak przebiega spoofing?

  • Numer telefonu, z którego dzwonią oszuści może wyświetlać się jako prawidłowy numer telefonu firmy lub instytucji
  • Oszuści mogą prosić np. o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej, a potem o kod SMS, żeby wejść na Twoje konto i wykonać z niego przelew
  • Oszuści nakłaniają przez telefon do zainstalowania dodatkowego oprogramowania lub aplikacji
  • Oszust nie będzie chciał zweryfikować swojej tożsamości
Powód prośby o podanie poufnych danych może być różny, np. awaria systemów, prowadzone przez policję śledztwo czy zagrożenie utraty pieniędzy.
Grafika do linku Więcej o bezpieczeństwie

Pamiętaj! Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o dane karty płatniczej oraz jej PIN, o login i hasło do bankowości elektronicznej, pełny numer PESEL czy kod BLIK. Nie będzie też namawiał do instalacji dodatkowego oprogramowania.

Więcej o bezpieczeństwie