2014-06-22

W ciągu roku w ramach oferty PKO Junior Bank otworzył 120 tysięcy rachunków, na których dzieci zgromadziły już łącznie prawie 250 mln złotych. Dzięki PKO Junior dzieci poniżej 13. roku życia w praktyce uczą się podstawowych pojęć związanych z finansami i zarządzają swoim minibudżetem.

Na wprowadzoną przed rokiem ofertę PKO Junior składa się „dorosłe” konto osobiste, w ramach którego dziecko może pod kontrolą rodzica inicjować przelewy i doładowania telefonu, zakładać wirtualne skarbonki i oszczędzać na wymarzone cele, ale także zdobywać wirtualne odznaki i realizować wyzwania stawiane przez rodziców. Dostęp do konta umożliwia nowoczesny i przygotowany specjalnie z myślą o dzieciach serwis bankowości elektronicznej PKO Junior. Konto dziecka jest na stałe spięte z kontem rodzica, który akceptuje każdorazowo inicjowane przez dziecko operacje. W ostatnich miesiącach PKO Bank Polski uzupełnił ofertę PKO Junior o przedpłacone karty dla dzieci w postaci klasycznego plastiku, naklejki zbliżeniowej, a także silikonowego breloka czy filcowej żyrafki. Dzięki temu najmłodsi mogą wygodnie i bezpiecznie dysponować swoimi oszczędnościami bez konieczności posługiwania się gotówką. Jest to pierwszy tego typu produkt bankowy w Polsce, a także jeden z nielicznych na świecie.

- Rok istnienia oferty PKO Junior pokazał nam, że polskie dzieci i ich rodzice czekali na rozwiązanie, dzięki któremu możliwa jest praktyczna edukacja finansowa w bardzo atrakcyjnym wydaniu. W rok otworzyliśmy 120 tysięcy kont dla najmłodszych, co jest znakomitym wynikiem i jesteśmy przekonani, że grupa dzieci bankujących z PKO Junior będzie się dynamicznie powiększać - podkreśla Michał Macierzyński, Dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.

PKO Bank Polski nieustannie rozszerza i uatrakcyjnia ofertę dla najmłodszych, dbając nie tylko o rozwój oferty produktowej PKO Junior, ale także o kontekst edukacyjny. Od niedawna dzieci mogą korzystać z przygotowanej specjalnie z myślą o nich interaktywnej gry „Przygody z Lokatką”, w której postacią przewodnią jest znana z systemu bankowości elektronicznej PKO Junior żyrafa. Celem gry jest dotarcie do mety oraz zebranie jak największej liczby punktów. Podczas poruszania się po wirtualnej planszy dzieci rozwiązują zadania i quizy edukacyjne. Gra jest bezpłatna i można ją pobrać ze sklepu Google Play.

Oferta PKO Junior jest uzupełnieniem prowadzonych przez Bank od wielu lat Szkolnych Kas Oszczędności (SKO), programu edukacji ekonomicznej dzieci w wieku 6-13 lat. W zrewitalizowanym i przeniesionym do internetu SKO swoje rachunki ma już 150 tysięcy dzieci, zaś ogółem w programie SKO uczestniczy co trzecia szkoła podstawowa w Polsce (prawie 5 tysięcy placówek oświatowych). Dzięki prowadzonemu przez PKO Bank Polski od lat SKO, a także ofercie PKO Junior, swoją przygodę z zarządzaniem finansami rozpoczęło już 5% polskich dzieci poniżej 13. roku życia.

PKO Junior jest doceniany nie tylko przez klientów, ale także ekspertów i rynek. W czerwcu oferta PKO Junior została wyróżniona w Konkursie VIII Kongresu Gospodarki Elektronicznej jako projekt roku 2013. Kapituła doceniła szeroki zasięg edukacyjny i nowoczesną formułę unikalnej oferty dla dzieci poniżej 13. roku życia i ich rodziców.

Komentarz wideo eksperta PKO Banku Polskiego

Komentarz audio eksperta PKO Banku Polskiego

***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto po I kwartale 2014 roku wyniósł 802,6 mln zł. PKO Bank Polski uplasował się w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz piąty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Jest Bankiem najczęściej wybieranym przez małe i średnie firmy, według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator oraz Warszawskiego Instytutu Bankowości. Raporty Roczne PKO Banku Polskiego są regularnie nagradzane przez Instytut Rachunkowości i Podatków w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Za przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i działalność w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2013 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,7 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategorii Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju. PKO Bank Polski jest także laureatem plebiscytu „Złoty Bankier 2013” w kategorii „Najlepszy kredyt hipoteczny” i „Innowacja Finansowa” za aplikację IKO.