2011-06-03

Trwa jubileuszowy X Tydzień Czytania Dzieciom, którego mecenasem jest PKO Bank Polski. Współpracę z Fundacją ABCXXI, organizatorem kampanii Bank nawiązał już w 2004 roku pomagając w zakupie książek dla bibliotek szkolnych oraz wspierając organizację akcji. PKO Bank Polski został w tym roku Mecenasem Jubileuszu 10-lecia Kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”. W akcję włączyła się Fundacja Banku, która otrzymała tytuł Dobroczyńcy Fundacji ABCXXI. - Zaangażowanie w promowanie kampanii czytania w Polsce jest inwestycją w wychowanie mądrego społeczeństwa. Stąd nasza decyzja, aby wspierać i propagować słynne „20 minut dziennie”. Owocem dziesięciu lat działalności Fundacji ABCXXI jest zmiana świadomości społecznej dotyczącej wpływu czytania na rozwój dziecka. Cieszę się, że PKO Banku Polski ma w tym znaczący udział - mówi Urszula Kontowska, prezes bankowej Fundacji. Inauguracja jubileuszowego X Tygodnia Czytania Dzieciom odbyła się 1 czerwca podczas Międzynarodowego Dnia Dziecka w Cieszynie. Rozpoczęła się na Moście Przyjaźni, łączącym Polskę i Czechy. Była to zarazem inauguracja I Międzynarodowego Tygodnia Czytania Dzieciom, organizowanego wspólnie z siostrzaną czeską Fundacją. Na początek przeczytano razem „Lokomotywę” Juliana Tuwima i zaśpiewano czeską piosenkę o koziołku. Potem dzieci w baśniowych przebraniach przeszły w barwnych korowodach na rynki swoich miast - polskiego i czeskiego Cieszyna. W Cieszynie została również podpisana proklamacja programu „All of Europe Reads to Kids”, którego celem jest propagowanie głośnego czytania dzieciom także w innych krajach europejskich. Inauguracji towarzyszy debata na temat perspektyw kultury, edukacji i czytelnictwa: „Jaka kultura?” z udziałem młodzieży gimnazjalnej i licealnej, polityków, dziennikarzy i przedstawicieli świata kultury. Kampania „Cała Polska czyta dzieciom”, w którą zaangażowanych jest blisko 6 400 koordynatorów i liderów oraz 2 600 miejscowości w całym kraju zachęca rodziców, wychowawców i innych dorosłych do codziennego, co najmniej 20-minutowego czytania dzieciom.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Zysk netto za I kwartał 2011 roku wyniósł 851 mln zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.