2011-05-19

PKO Bank Polski rozpoczął 2. etap zmian w ofercie kont osobistych. Nowe produkty są przeznaczone dla osób aktywnie korzystających z rachunku i wykonujących na nim dużą liczbę operacji bankowych. Dla Klientów z segmentu podstawowego od 16 maja dostępne jest PKO Konto bez Granic, natomiast dla zamożnych Klientów Bank przygotował 2 nowe pakiety: Konto Aurum i Konto Platinium II. Wprowadzenie do oferty PKO Banku Polskiego 3 nowych ROR-ów to kontynuacja procesu zmian produktowych rozpoczętych 2 miesiące temu. 14 marca zadebiutowało 5 nowych kont osobistych: PKO Konto Pierwsze, PKO Konto dla Młodych, PKO Konto za Zero, Superkonto Oszczędne i PKO Konto Pogodne. - Zgodnie z zapowiedziami systematycznie wzbogacamy naszą ofertę produktową. W drugim etapie kampanii nowych rachunków osobistych koncentrujemy się na potrzebach wysoko transakcyjnych oraz zamożnych klientów. Do tych grup kierujemy nowoczesne rozwiązania na najwyższym poziomie – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego. PKO Konto bez Granic jest przeznaczone dla osób wykonujących dużą ilość operacji bankowych, niezależnie od wpływów. Klient w ramach tylko 1 miesięcznej opłaty za prowadzenie rachunku w wysokości 15 zł, nie płaci już za wszystkie podstawowe usługi, takie jak krajowe przelewy przez Internet, telefon lub w oddziale, zlecenia stałe, polecenia zapłaty czy usługę Visa cash back. Klient ma także zagwarantowane bezpłatne wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce i na świecie. Nowe Konto Aurum to oferta dla osób z wpływami od 5 tys. zł miesięcznie lub aktywami od 150 tys. zł. Zakładając to prestiżowe konto klient zyskuje nie tylko dostęp do bezpłatnych podstawowych usług czy bezpłatnych wypłat ze wszystkich bankomatów w Polsce i na świecie, ale również wiele dodatkowych benefitów, takich jak specjalna oferta kredytowa i depozytowa czy Program Przywilejów z rabatami w punktach handlowo-usługowych. Do rachunku wydawana jest darmowa prestiżowa karta debetowa z funkcją zbliżeniową, umożliwiająca dokonywanie płatności przez Internet. Klient posiadający Konto Aurum znajduje się pod opieką osobistego doradcy, jest obsługiwany w zapewniających dyskrecję pomieszczeniach i korzysta z serwisu telefonicznego przeznaczonego wyłącznie dla prestiżowych klientów Banku. Konto Platinium II to elitarny rachunek przygotowany z myślą o najzamożniejszej grupie klientów z wpływami od 15 tys. zł miesięcznie lub posiadającymi aktywa w wysokości od 500 tys. zł. W przypadku tego rachunku pakiet usług dodatkowych oprócz dedykowanego do obsługi doradcy, dedykowanej oferty kredytowej, prestiżowej karty debetowej oraz Programu Przywilejów obejmuje również Concierge i zintegrowany rachunek maklerski. Zakres usług świadczonych w ramach Concierge jest bardzo szeroki, łącznie z możliwością spełnienia niestandardowych życzeń klientów rozpatrywanych indywidualnie jak np.: zakupy w towarzystwie stylisty, podstawienie limuzyny z szoferem czy też organizacja spotkania z piłkarzami renomowanego klubu piłkarskiego. Łącznie w 2 etapach do oferty Banku wprowadzono 8 nowych rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych adresujących różnorodne profile oraz potrzeby klientów.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Zysk netto za I kwartał 2011 roku wyniósł 851 mln zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.