2011-06-03

PKO Bank Polski po raz kolejny daje klientom możliwość inwestowania w złoto oferując lokatę strukturyzowaną opartą o wartość tego kruszcu. Maksymalny zysk z lokaty może wynieść aż 18 proc. przy pełnej ochronie kapitału w dniu zakończenia okresu inwestycji. Złoto Inwestorów - najnowsza, dwuletnia lokata strukturyzowana jest produktem o stosunkowo prostej konstrukcji, opartym o powszechnie znane aktywo, jakim jest złoto. Klient inwestujący w lokatę może otrzymać kupon za okres umowny w łącznej wysokości aż 18 proc., pod warunkiem, że cena złota z dnia 20 czerwca 2013 r. będzie powyżej 109-115 proc. ceny złota z 28 czerwca 2011 r. Produkt zakłada trzy warianty zysku z inwestycji: 1. Jeżeli przykładowo po 2. roku inwestycji cena złota będzie powyżej 110 proc. wartości początkowej, klient otrzyma zysk w łącznej wysokości 18 proc. po zakończeniu okresu inwestycji, niezależnie od poziomu indeksu po 1 roku. 2. Jeżeli przykładowo cena złota po 1. roku inwestycji będzie powyżej 105 proc. wartości początkowej, a po 2. roku będzie równa lub niższa od 110 proc. wartości początkowej, inwestor zyska 9 proc. po zakończeniu okresu inwestycji. 3. Jeżeli przykładowo cena złota zarówno po 1 roku inwestycji będzie równa lub niższa od 105 proc. wartości początkowej jak i po 2 roku inwestycji cena złota będzie równa lub niższa od 110% wartości początkowej, klient otrzyma zwrot 100 proc. zainwestowanych środków. Przy czym ostateczna wartość barier zostanie określona 28 czerwca 2011 r. i będzie wynosiła od 104 proc. do 108 proc. po pierwszym roku okresu umownego oraz od 109 proc. do 115 proc. na zakończenie okresu umownego. Cena złota rozumiana jest jako fixing indeksu The London Gold Market Fixing Limited PM, którego poziomy dostępne są na stronie internetowej www.goldfixing.com/home.htm. Cena złota wyrażana jest w USD za uncję. – Produkty strukturyzowane oferowane przez PKO Bank Polski należą do jednych z najbardziej atrakcyjnych na rynku pod względem prawdopodobieństwa osiągnięcia zysku. Unikalna konstrukcja najnowszej lokaty strukturyzowanej daje szanse na zysk sięgający 18 proc., nawet jeśli po pierwszym roku cena złota znajdzie się poniżej określonej bariery. Umożliwia także zarabianie na wzroście ceny kruszcu bez konieczności jego fizycznego zakupu i bez ponoszenia ryzyka kursowego wynikającego z denominowania ceny złota w USD – podkreśla Adam Frankowski, dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych i Ubezpieczeniowych. Lokata jest produktem stosunkowo łatwo dostępnym – minimalna wpłata wynosi 5 tys. zł, a produkt można nabyć w każdym oddziale PKO Banku Polskiego do 24 czerwca 2011 r. Środki w okresie subskrypcji są oprocentowane - 3 proc. w skali roku. Jest to już kolejna, po oferowanej pod koniec ubiegłego roku Złotej Inwestycji, lokata opartą o cenę złota. Więcej informacji na temat produktu i ryzyka związanego z inwestowaniem znajduje się na stronie www.pkobp.pl.pl

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Zysk netto za I kwartał 2011 roku wyniósł 851 mln zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.