2013-02-01

Akcja honorowego krwiodawstwa, pomoc niepełnosprawnym kierowcom, wsparcie opieki edukacyjno-wychowawczej młodzieży czy ochrona polskich rzek – teraz to klienci zdecydują, na który cel zostanie przeznaczona część dochodów Banku z transakcji bezgotówkowych dokonywanych kartą affinity. W ofercie Inteligo pojawiła się właśnie nowa karta płatnicza Visa payWave „Dobro procentuje”.

Podczas aktywacji karty klient może wybrać jedną z czterech inicjatyw charytatywnych z obszaru, który chce wspierać: Edukacji, Nadziei, Zdrowia lub Ekologii. Do każdego z tych obszarów przypisany jest beneficjent, na rzecz którego zostanie przekazana część bankowych dochodów naliczonych od transakcji bezgotówkowych wykonanych kartą przez klientów.

- Klienci mogą wspierać szczytne cele każdą wykonaną transakcją kartową, a dodatkowo dajemy im możliwość zadecydowania, która konkretnie organizacja czy inicjatywa to wsparcie otrzyma. To rozwiązanie dotychczas niespotykane na polskim rynku – podkreśla Wojciech Bolanowski, Dyrektor Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim.

Karta płatnicza Inteligo Visa payWave „Dobro procentuje” jest wydawana bezpłatnie do rachunków bieżących Inteligo. Umożliwia między innymi dokonywanie transakcji bezstykowych w technologii Visa payWave do 50 zł bez podawania karty sprzedawcy oraz podpisu, zakupy przez internet i telefon oraz we wszystkich punktach handlowo-usługowych z logo Visa. Ponadto klienci mogą dokonywać transakcji gotówkowych we wszystkich bankomatach oznaczonych symbolem Visa oraz wypłacać gotówkę bez dodatkowych opłat w szerokiej sieci bankomatów PKO Banku Polskiego i BZ WBK, doładowywać telefony komórkowe w bankomatach PKO Banku Polskiego, czy swobodnie ustalać limity karty w serwisie internetowym lub u konsultanta Inteligo.

Nazwa karty jest tożsama z hasłem przyświecającym działalności Fundacji PKO Banku Polskiego: „Dobro procentuje”.

- Beneficjentami karty Inteligo „Dobro procentuje” są stowarzyszenia, z którymi Fundacja PKO Banku Polskiego podjęła wcześniej współpracę przynoszącą już dziś wymierne efekty. Dzięki mechanizmowi przekazywania części dochodów Banku z transakcji kartą, możemy wspólnie z klientami Inteligo jeszcze mocniej wspierać bardzo ważne inicjatywy, które realnie wpływają na poprawę zdrowia, wspierają aktywizację osób niepełnosprawnych ruchowo, budują solidarność społeczną z dziećmi i młodzieżą zagrożonymi wykluczeniem społecznym, a także chronią polskie rzeki przed degradacją – mówi Urszula Kontowska, Prezes Fundacji PKO Banku Polskiego.

W obszarze EDUKACJA Bank udziela wsparcia Stowarzyszeniu „Siemacha”, które od lat trafnie diagnozuje potrzeby młodych ludzi, rozpoznaje zagrożenia, jakie niesie wkraczanie w dorosły świat i oferuje im pomoc, jakiej szukają. To jedna z tych instytucji, które wciąż na nowo stawiają sobie pytania o najskuteczniejsze metody pracy z młodzieżą. „Siemacha” nie boi się nowych wyzwań, lecz stawia im czoła, wykorzystując innowacyjne myślenie tak młodych, jak i dorosłych – na przykład poprzez tworzenie placówek edukacyjno-wychowawczych na terenie galerii handlowych, gdy te stały się miejscem, w którym młodzi ludzie chętnie spędzają wolny czas.

Stowarzyszenie Pomocy Niepełnosprawnym Kierowcom SPINKA to beneficjent karty Inteligo w obszarze NADZIEJA. Głównym celem Stowarzyszenia jest tworzenie kompletnej oferty usług motoryzacyjnych dla osób z różnymi dysfunkcjami, co przełoży się na zwiększenie ich aktywności zawodowej i społecznej. SPINKA organizuje kursy prawa jazdy dla osób niepełnosprawnych fizycznie i „towarzyszy” kursantom na każdym etapie: zdania państwowego egzaminu, zakupie własnego auta i jego adaptacji według indywidualnych potrzeb. Stowarzyszenie powołało Grupę Auto Mobility Centrum złożoną z firm i instytucji, które w różnym stopniu wspierają mobilność osób niepełnosprawnych ruchowo.

W obszarze EKOLOGIA beneficjentem karty „Dobro procentuje” jest Stowarzyszenie Ekologiczno-Kulturalne Klub Gaja, organizator kilkuletniego projektu edukacyjnego „Zaadoptuj Rzekę”, nominowanego do tytułu The Best Practice – najlepszego programu środowiskowego w Unii Europejskiej. Jego celem jest inspirowanie społeczności lokalnych do angażowania się w ochronę rzek, strumieni, jezior, stawów, a także Morza Bałtyckiego i ich nabrzeży.

Bankowa Akcja Honorowego Krwiodawstwa organizowana przez PKO Bank Polski od 2009 roku będzie wspierana w obszarze ZDROWIE. Celem akcji jest zachęcenie jak największej liczby osób do regularnego oddawania krwi, ale także popularyzacja idei krwiodawstwa i przełamywanie związanych w nią barier. Do tej pory do Bankowej Akcji Honorowego Krwiodawstwa przyłączyło się ponad 4 tys. osób. Spośród nich krew oddało około 3,1 tys., przekazując potrzebującym łącznie prawie 1400 litrów krwi.

Karta Visa payWave „Dobro procentuje” dołącza do katalogu kart dostępnych dla Klientów Inteligo, zastępując dotychczas wydawaną Kartę Inteligo Visa Electron z Sercem.

Na koniec 2012 roku Klienci Inteligo korzystali z ponad 360 tysięcy kart. Ogółem na koniec 3 kwartału 2012 roku PKO Bank Polski miał prawie 7,2 mln kart bankowych w swoim portfelu. W ostatnim czasie w konkursie na najciekawsze karty, organizowanym przez Strefę Finansów i portal BankingMagazine.pl na przełomie grudnia i stycznia, wizerunki dwóch kart wydawanych przez PKO Bank Polski zwyciężyły w głosowaniu internautów – karta PKO Visa Ekspres (popularna karta z kotem) w kategorii „Najciekawsza Karta do Konta” oraz Złota karta kredytowa PKO Visa Gold w kategorii „Najciekawsza Złota Karta w 2012 roku".

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 3 kwartały 2012 roku wyniósł 2,87 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik „The Banker”. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Bank otrzymał także Nagrodę Główną w rankingu „50 największych banków w Polsce 2012” branżowego miesięcznika „Bank”. Doceniona została m.in. dynamika wzrostu sumy bilansowej Banku, a także całokształt jego rynkowej aktywności. Dodatkowo „Gazeta Bankowa” wyróżniła Bank za „Najwyższą efektywność” w swojej kategorii. PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia.PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu „The Banker” wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego okazała się najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,72 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, według rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global, jak i stowarzyszenia AIESEC przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.