2012-07-02

Od dziś we wszystkich, tj. w ponad 1100, oddziałach PKO Banku Polskiego dostępne są usługi Western Union w zakresie realizacji przekazów krajowych i zagranicznych. W planach jest również wprowadzenie oferty Western Union w kanałach elektronicznych. Poszerzenie oferty dla klientów możliwe było dzięki podpisaniu umowy o współpracy pomiędzy Western Union, światowym liderem na rynku przekazów pieniężnych, a PKO Bankiem Polskim, największym polskim bankiem uniwersalnym. Aby zrealizować przekaz pieniężny, klienci nie muszą posiadać rachunku w banku. Mają do dyspozycji szybki, pewny i wygodny sposób przesłania pieniędzy od nadawcy do odbiorcy w dowolnym oddziale PKO Banku Polskiego za pośrednictwem usługi Western Union. Dodatkowo mogą również wysyłać i odbierać pieniądze w ramach globalnej sieci ponad 500 000 placówek Western Union, zlokalizowanych w ponad 200 krajach i terytoriach świata.
– Poprzez wprowadzenie przekazów pieniężnych rozwijamy ofertę dla klientów detalicznych. Postawiliśmy na partnera sprawdzonego, o międzynarodowej renomie. Liczę, że wiele osób korzystających z Western Union zostanie klientami naszego banku – powiedział Jakub Papierski, Wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za obszar Bankowości Inwestycyjnej w PKO Banku Polskim. Usługi przekazów pieniężnych Western Union w Polsce są dostępne od roku 1992. Western Union współpracuje obecnie z przedstawicielami jednych z najbardziej renomowanych banków oraz instytucji o ugruntowanej pozycji na rynku finansowym. Krajowe i zagraniczne przekazy nadawane za pośrednictwem Western Union można odebrać w zaledwie kilka minut od momentu nadania.
– Nawiązanie współpracy pomiędzy Western Union i PKO Bankiem Polskim - to ważny krok polegający na ustanowieniu długotrwałej relacji z liderem bankowości w Polsce, zwiększający dostęp do naszych usług za pośrednictwem istotnego kanału bankowego. Jesteśmy przekonani, że współpraca z PKO Bankiem Polskim przyniesie klientom dodatkowe korzyści oraz poszerzy możliwości korzystania z usługi przekazów pieniężnych Western Union w Polsce – powiedział Konrad Olszaniecki, Dyrektor Western Union na Region Europy Centralnej i Wschodniej.
Uruchomieniu usługi Western Union w oddziałach PKO Banku Polskiego towarzyszyć będzie kampania reklamowa na nośnikach outdoor z udziałem Szymona Majewskiego, który wciela się w postać Górala, Rybaka, Afroamerykanina i Szkota, czyli nadawców i odbiorców przekazów pieniężnych.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I kwartał 2012 rok wyniósł 1,005 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2011" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, jak wynika z rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.