2013-05-24

Poradnik ekonomiczny dla najmłodszych „Brawo Bank”, serwis internetowy SKO oraz miesięcznik dla pracowników „Nasz Bank” zostały nagrodzone w tegorocznej edycji konkursu „Szpalty Roku”. Wydawnictwa customowe PKO Banku Polskiego, jako pierwsze w tym segmencie pism, poszerzają swój zasięg i będą dostępne na tablety.

Na konkurs nadesłano ponad 150 tytułów w kategoriach: publikacja wewnętrzna, zewnętrzna oraz elektroniczna. W kategorii magazyn zewnętrzny tytuł Srebrnej Szpalty otrzymał poradnik ekonomiczny dla najmłodszych „Brawo Bank”. To już druga nagroda dla tego tytułu w tym konkursie, dwa lata wcześniej został wyróżniony Grand Prix. Ukazujący się od grudnia 2010 roku, jako dodatek do „Poradnika Bankowego”, magazynu dla klientów PKO Banku Polskiego, kwartalnik jest jednym z filarów Programu Edukacji Ekonomicznej Najmłodszych. „Brawo Bank” kierowany jest do dzieci w wieku od 5 do 9 lat, a podstawowym jego celem jest idea – bawiąc uczyć. Treści zawarte w kwartalniku i jego szata graficzna dostosowane są do percepcji młodego czytelnika. Na 16 stronach podsuwa interesujące pomysły na kreatywne spędzanie czasu i zabawę. Ponadto, dzięki lekturze, najmłodsi otrzymują w przystępny sposób wiedzę bankową, poznają zagadnienia związane z takimi kwestiami jak pieniądze, oszczędzanie czy wydawanie, zarabianie i inwestowanie.

- Nagroda Szpalty Roku to ważne wyróżnienie. Jest potwierdzeniem, że w działaniach komunikacyjnych przyjęliśmy właściwy kierunek, jakim jest interakcja z Czytelnikami. Działania edukacyjne prowadzone na łamach „Brawo Banku” pomagają przybliżyć dzieciom pojęcia ekonomiczne oraz zagadnienia dotyczące oszczędzania i gospodarowania pieniędzmi. Kształtują także postawy obywatelskie wśród najmłodszych w obszarze dbałości o środowisko i oszczędzania zasobów naturalnych. Zrobiliśmy kolejny krok i jako pierwszy Bank w Polsce, udostępniamy nasze wydawnictwa także w wersji multimedialnej na tablety. Liczę, że dzięki temu dotrzemy do jeszcze większej liczby odbiorców - mówi Agnieszka Kielichowska, dyrektor Biuro Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej.

Aplikacje umożliwiające przeglądanie elektronicznej wersji „Poradnika Bankowego” i „Brawo Banku”, będzie można pobrać od poniedziałku 27 maja w AppStore i Google Play pod hasłem Poradnik Bankowy. Więcej informacji oraz bezpośrednie linki aplikacji będą dostępne również na stronie www.poradnikbankowy.pkobp.pl

Innowacje PKO Banku Polskiego zauważyło także jury konkursu - tytułem Brązowej Szpalty w kategorii medium elektroniczne nagrodzono powstały w kwietniu 2012 roku serwis internetowy SKO (www.sko.pkobp.pl). Celem nowoczesnej platformy interaktywnej jest rozpowszechnianie idei oszczędzania oraz praktyczna edukacja finansowa uczniów szkół podstawowych. Dzieci uczą się świadomego gospodarowanie własnym mini budżetem oraz korzystania z usług bankowości elektronicznej. Serwis internetowy SKO to znacznie więcej niż „strona www”. Dzięki niemu możliwe staje się założenie pierwszego, własnego konta bankowego dostosowanego do wieku i gustu dziecka.

- Jesteśmy dumni, że Szkolne Kasy Oszczędności, które są jedynym rozwiązaniem tego rodzaju w Polsce i unikalnym projektem w skali światowej, zostały po raz kolejny docenione. O sukcesie projektu najlepiej świadczy fakt, że spotyka się on z ogromnym zainteresowaniem dzieci. Do nowego programu przystąpiły już blisko 4 tysiące szkół podstawowych, a liczba internetowych kont młodych ludzi przekroczyła 135 tysięcy. Sukces, jaki osiągnęliśmy, motywuje nas do wytężonej pracy nad dalszą rozbudową oferty – podkreślił Michał Macierzyński, dyrektor Biura Innowacji.

W konkursie wyróżniono również magazyn pracowników PKO Banku Polskiego „Nasz Bank”, wydawany od 1994 roku, skierowany do ponad 28,5 tysiąca pracowników PKO Banku Polskiego. Tworzony przez nich samych miesięcznik jest ważnym narzędziem komunikacji wewnętrznej w Banku. Pracownicy inicjują tematy i są autorami większości publikowanych materiałów. W przypadku tak dużej organizacji, jaką jest PKO Bank Polski, sprawne dotarcie do wszystkich z informacją jest kluczowym elementem zarządzania, pozwalającym zwiększać skuteczność działania.

Szpalty Roku to konkurs dla wydawców i twórców prasy firmowej organizowany od 2008 roku przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej. Profesjonaliści, pod przewodnictwem znanego krytyka i publicysty Tomasza Raczka, wyróżnili najlepsze magazyny firmowe. Jury oceniało wydawnictwa custom publishing, które najlepiej opanowały sztukę projektowania graficznego i warsztatu dziennikarskiego. Eksperci zwracali uwagę między innymi na: artystyczne ambicje w projektowaniu makiet, redakcyjny profesjonalizm, odkrywcze i wnikliwe ujęcia tematów artykułów, niestandardowe i wymykające się schematom rozwiązania graficzne i typograficzne.