2011-10-28

PKO Bank Polski kontynuuje współpracę z Muzeum Narodowym w Warszawie w zakresie konserwacji obrazu Jana Matejki. Przedsięwzięciu towarzyszy wizualizacja „Bitwy od Grunwaldem” na warszawskiej Rotundzie. Prace konserwatorskie nad płótnem zapoczątkowano ponad rok temu w 600. rocznicę bitwy pod Grunwaldem. Bank od tego czasu patronuje temu przedsięwzięciu. Po zakończonych obecnie pracach nad płótnem zabezpieczającym podobrazie, Muzeum Narodowe w Warszawie przystąpiło do restauracji samego malowidła. Na tym etapie celem konserwatorów obrazu będzie przywrócenie kolorytu oryginalnym barwom, dzięki czemu obraz odzyska dawną świetność. - Bitwa pod Grunwaldem to ważne wydarzenie w naszej historii. Wybitne dzieło Jana Matejki, które z trudem ocalało II wojnę światową przybliża je współczesnym. Cieszę się, że możemy przyczynić się do przywrócenia świetności i blasku obrazu, którego prezentację zaplanowano na obchody jubileuszu 150-lecia Muzeum Narodowego w Warszawie w przyszłym roku – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego. Bank chcąc przybliżyć społeczeństwu historię dzieła Jana Matejki oraz prace związane z jego konserwacją przygotował wizualizację "Bitwy pod Grunwaldem" na najbardziej rozpoznawalnym budynku Banku, warszawskiej Rotundzie. Projekt składa się z dwóch części: siatki – na której znajduje się wizualizacja obrazu i zdjęcia z jego renowacji - oraz z wystawy na witrynach okiennych, ukazujących jego historię, opis bitwy i postaci występujących na malowidle. PKO Bank Polski włącza się również w edukację na temat dzieła i prac konserwatorskich z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Na profilu bankowym na Facebooku prowadzona będzie bieżąca komunikacja, między innymi w postaci filmów i reportaży, połączona z konkursami dla internautów. PKO Bank Polski od lat patronuje przedsięwzięciom kulturalnym związanym z ochroną dziedzictwa narodowego. Za aktywność na tym polu został uhonorowany Tytułem Mecenasa Kultury. Dzięki dotacjom Banku realizowane są m.in. liczne projekty muzealne, a swoje plany programowe mogło urzeczywistnić wiele filharmonii, bibliotek, oper i teatrów w całej Polsce. Bank od lat współpracuje również z Muzeum Narodowym w Warszawie, angażując się w sponsorowanie projektów wystawienniczych, m.in. rysunków Rembrandta, twórczości malarskiej Andrzeja Wróblewskiego, Rafała Malczewskiego, prac wybitnego fotografika Jana Bułhaka czy sztuki polskiej okresu międzywojennego 1918-1939.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 1. półrocze 2011 roku wyniósł 1,838 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł "Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010". Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce - 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld zł.