2013-01-30

Współpraca obejmuje sezony artystyczne od września 2011 r. do czerwca 2014 r. W 2013 roku Teatr obchodzi setną rocznicę powstania, a w ramach obchodów 29 stycznia na dużej scenie Teatru odbyła się premiera „Irydiona” w reżyserii Andrzeja Seweryna.

Wsparcie finansowe Banku pozwala na poszerzanie programu artystycznego Teatru. W ramach dotychczasowej współpracy obu instytucji na deskach Teatru Polskiego wystawiono między innymi sztuki: „SzekspirForever!”, „Szkoła żon”, „Hekabe”, „Mazepa”, „Czas kobiet”, „Burza” czy „Parady”.

- PKO Bank Polski przyjął w 2011 roku tytuł Mecenasa Teatru Polskiego, nawiązując do swych najlepszych tradycji wspierania kultury i dziedzictwa narodowego. Traktujemy tę rolę jako szczególny przywilej wspierania znakomitych twórców - aktorów, reżyserów i scenografów, którzy każdą nową inscenizacją utrwalają silną pozycję Teatru na artystycznej mapie Warszawy i Polski. Jubilatowi i całemu zespołowi Teatru Polskiego życzę kolejnych udanych sezonów, witanych owacjami premier i dalszych sukcesów w kształtowaniu artystycznych gustów kolejnych pokoleń miłośników teatru – powiedział Zbigniew Jagiełło, Prezes PKO Banku Polskiego.

Mecenat kultury i sztuki jest jednym z obszarów działalności sponsoringowej prowadzonej przez PKO Bank Polski. Dzięki dotacjom Banku realizowane są m.in. liczne projekty muzealne, a swoje plany programowe mogło urzeczywistnić wiele filharmonii, bibliotek, oper i teatrów w całej Polsce. Za aktywność w tej dziedzinie Bank został uhonorowany Tytułem Mecenasa Kultury.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 3 kwartały 2012 roku wyniósł 2,87 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik „The Banker”. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Bank otrzymał także Nagrodę Główną w rankingu „50 największych banków w Polsce 2012” branżowego miesięcznika „Bank”. Doceniona została m.in. dynamika wzrostu sumy bilansowej Banku, a także całokształt jego rynkowej aktywności. Dodatkowo „Gazeta Bankowa” wyróżniła Bank za „Najwyższą efektywność” w swojej kategorii. PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia.PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu „The Banker” wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego okazała się najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,72 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, według rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global, jak i stowarzyszenia AIESEC przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.