2014-04-04

6,1 mln klientów PKO Banku Polskiego na koniec 2013 roku miało dostęp do konta przez Internet, z czego co najmniej połowa korzystała z bankowości elektronicznej przynajmniej raz w miesiącu. To o ponad milion więcej niż rok wcześniej. Jak pokazuje zestawienie przygotowane przez portal prnews.pl, PKO jest liderem rynku w tym zakresie. Coraz więcej osób sięga również po bank w telefonie, co doceniają gremia ekspertów rynkowych.

Bank stara się nieustannie wzbogacać iPKO o nowe funkcjonalności i produkty zachęcając tym samym do aktywniejszego korzystania z konta przez Internet przez całą dobę. Jedną z nowości 2013 roku jest możliwość aktywacji i zarządzania aplikacją mobilną IKO poprzez iPKO. Aplikacja wprowadzona została do oferty w marcu ub. r., od tamtej pory zyskała ponad 136 tysięcy użytkowników. Również w 2013 roku udostępniony został jeden z pierwszych na świecie serwisów bankowości internetowej dla najmłodszych poniżej 13. roku życia – PKO Junior, dostosowany do wieku odbiorców. Wszystkie funkcjonalności serwisu PKO Junior powiązane są z Aplikacją Rodzica w iPKO, poprzez którą rodzic ma pełny wgląd w rachunek PKO Konto Dziecka i akceptuje inicjowane przez dziecko operacje.

W ramach nowych funkcjonalności Bank umożliwił klientom zakładanie lokat na warunkach negocjowanych za pośrednictwem platformy iPKOdealer oraz zarządzanie powiadomieniami SMS o operacjach na rachunku. Posiadaczom kart kredytowych oraz kart obciążeniowych udostępniono w serwisie iPKO m.in. możliwość aktywacji karty, zmiany adresu korespondencyjnego, unieważnienie karty, zamówienie nowej karty, zmiany PIN-u oraz spłaty zadłużenia bez kodu autoryzacji. W ramach oferty kredytowej dla segmentu małych i średnich przedsiębiorstw wdrożona została nowa funkcjonalność w iPKO w zakresie pasywnego dostępu kredytobiorcy do rachunków kredytowych, umożliwiająca uzyskanie informacji o aktualnym stanie wykorzystania środków z kredytu lub poziomie zadłużenia.

Jak wynika z opracowania portalu w ub. r. podwoiła się liczba osób korzystających z bankowości mobilnej. W PKO na koniec 2013 roku liczba osób korzystających z aplikacji mobilnej IKO oraz serwisu w wersji lajt wynosiła niemal 430 tys. IKO działa już na niemal wszystkich telefonach dostępnych na krajowym rynku: Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry, Symbian i Java.

PKO Bank Polski jest doceniany przez rynek i ekspertów w zakresie innowacyjnych i nowoczesnych rozwiązań, które wdraża. W 3. edycji Konkursu Liderzy Świata Bankowości i Ubezpieczeń płatności mobilne IKO zwyciężyły w kategorii „Najciekawsza Innowacja dla Banku”. W 2014 roku IKO zostało także laureatem plebiscytu „Złoty Bankier” w kategorii  „Innowacja finansowa”, zaś w konkursie „Gazety Bankowej” PKO Bank Polski otrzymał tytuł bankowego „Lidera Informatyki 2013”.

Komentarz wideo eksperta PKO Banku Polskiego