2011-07-28

Już 29 lipca na terenie Muzeum Powstania Warszawskiego odbędzie się niezwykłe widowisko muzyczno-wizualne. Koncert utworów autorstwa Jana A. P. Kaczmarka „Spojrzenie Wolności”, połączony z prezentacją specjalnych materiałów wizualnych, uświetni obchody 67. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Sponsorem Głównym tego wydarzenia jest PKO Bank Polski. Celem plenerowego koncertu jest przekazanie emocji, jakie towarzyszyły młodym Powstańcom podczas działań zbrojnych w Warszawie w 1944 roku, związanych z ideą wolności, o którą walczyli. Poprzez ten projekt Muzeum Powstania Warszawskiego pragnie pokazać uniwersalną wartość, jaka towarzyszy każdemu człowiekowi i która motywowała Powstańców – potrzeba wolności. To właśnie Powstanie Warszawskie doskonale symbolizuje realizację tej potrzeby. - Historia PKO Banku Polskiego jest ściśle związana z najnowszą historią Polski. Uczestnictwo w obchodach rocznic ważnych wydarzeń, takich jak Powstanie Warszawskie, jest zatem z naszego punktu widzenia naturalne. Poprzez partnerstwo w takich inicjatywach jak koncert „Spojrzenie Wolności” utrwalamy pamięć o ważnych kartach naszej wspólnej historii – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego. Muzykę do widowiska, które rozpocznie się 29 lipca o godz. 21, skomponował specjalnie z okazji obchodów 67. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego światowej sławy polski kompozytor Jan A. P. Kaczmarek. Utwory wykona Polska Orkiestra Radiowa pod batutą dyrygenta Macieja Sztora. W koncercie wezmą udział również: znany pianista Leszek Możdżer i jako DJ Oshowski syn kompozytora, Szymon Kaczmarek. Utwór „Otwarte okno”, który m.in. zostanie zaprezentowany, jest więc okazją do zderzenia dwóch pokoleń – spojrzenia młodych i starszych na sprawę walki o wolność. Widowisko będzie wzbogacone o część wizualną, przygotowaną pod nadzorem i według koncepcji autorskiej Jana A. P. Kaczmarka w oparciu o materiały archiwalne Muzeum Powstania Warszawskiego, m.in. fotografie i kroniki powstańcze. Osoby, które nie będą mogły osobiście uczestniczyć w koncercie, będą miały okazję obejrzeć jego retransmisję 1 sierpnia o godz.16.20 na antenie TVP1. Całe widowisko zostanie również zarejestrowane i udostępnione na płytach DVD i CD. *** PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto za I kwartał 2011 roku wyniósł 871 mln zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł "Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010". Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce - 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld zł.