2016-08-31

 

  • 100 uczestników w 12 zespołach przez 54 godziny rozwijało swoje projekty w ramach Hackathonu podczas  Startup Weekend Warsaw.

  • Ostatniego dnia zespoły przedstawiały swoje pomysły inwestorom, menedżerom oraz mentorom. Finalnie jury nagrodziło 3 zespoły: MoneyFriend.co, Piece of Cake i AI for Finance AIFF.

  • PKO Bank Polski po raz kolejny włączył się w inicjatywę wsparcia start-upów o dużym potencjale rynkowym.

PKO Bank Polski był partnerem Startup Weekend Warsaw o tematyce Fintech. Najciekawszym rozwiązaniem przygotowanym podczas tego wydarzenia była aplikacja umożliwiająca spersonalizowaną komunikację klienta bankowego z chatbotem. Dzięki temu rozwiązaniu klient może zapytać o stan konta i dostępne dla niego produkty za pomocą krótkich wiadomości tekstowych.

Innym ciekawym rozwiązaniem była aplikacja zespołu Piece of Cake służąca dzieleniu wspólnych rachunków i paragonów przez klientów. Aplikacja dedykowana jest dla młodych klientów, szczególnie studentów, którzy często dzielą się wspólnymi wydatkami. Kolejnym nagrodzonym rozwiązaniem była platforma analityczna AI for Finance AIFF ułatwiająca analizy sprawozdań finansowych.

Ważne, aby rozwiązania prezentowane przez start-upy były innowacyjne i perspektywiczne z punktu widzenia Banku. Muszą w łatwy sposób integrować się z istniejącymi systemami informatycznymi oraz stanowić unikatowy wyróżnik, który pozwoli rozwijać ofertę produktową i da większy komfort klientom. Kluczowe jest zwrócenie uwagi na specyfikę funkcjonowania Banku, jako dużej korporacji. Duży nacisk kładziemy na poszukiwanie firm posiadających rozwiązania finansowe związane z płatnościami, bankowością mobilną, systemami internetowymi. Kluczowe są również firmy zaangażowane w pracę nad zwiększaniem satysfakcji klienta, pogłębianiem user experience oraz dbaniem o ich bezpieczeństwo – mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji i Doświadczeń Klienta.

Zespół MoneyFriend.co otrzymał nagrodę specjalną od Banku: zaproszenie oraz ułatwioną selekcję do udziału w programie  akceleracyjnym „Let’s Fintech with PKO BP”, który jest organizowany w ramach MIT Enterprise Forum Poland.

Do Hackathonu mogły się zgłaszać zarówno istniejące, młode polskie firmy z branży technologicznej, jak i osoby dopiero mające ciekawy pomysł na nowy biznes. Finalnie do hackathonu przystąpiło ponad 100 uczestników chcących wypracować w ciągu 54 godzin gotowe rozwiązanie z dziedziny nowych technologii w finansach. W większości byli to programiści i osoby zajmujące się kwestiami technicznymi, ale także designerzy i specjaliści w dziedzinie biznesu. Powstało 12 zespołów mających indywidualny pomysł na innowacje. Ostatniego dnia zespoły przedstawiły swoje pomysły inwestorom, menedżerom oraz mentorom, z którymi pracowali przez cały weekend.

Bank wspiera najlepsze start-upy

PKO Bank Polski po raz kolejny wspiera pomysły młodych przedsiębiorców, których głównym kapitałem jest innowacyjność oferowanych rozwiązań i nieszablonowy sposób myślenia. W grudniu ubiegłego roku był współorganizatorem D-RAFT Corporate Demo Day „FinTech & Mobile”, podczas którego młodzi przedsiębiorcy i przedstawiciele wielkich korporacji mogli wzajemnie czerpać ze swoich doświadczeń. PKO Bank Polski współpracuje ze start-upami w obszarze nowych technologii w ramach programu akceleracyjnego MIT Enterprise Forum Poland. W ramach programu pięć najlepszych zespołów w czerwcu br. wyjechało do Stanów Zjednoczonych na finałowy etap akceleracji, odbywający się na prestiżowym Massachusetts Institute of Technology. PKO Bank Polski objął główny patronat nad wydarzeniem, a całość odbywa się na licencji MIT Enterprise Forum. „Let’s Fintech with PKO BP!” jest dedykowaną ścieżką start-upom, których pomysły obejmują rozwiązania finansowe związane z płatnościami, bankowością mobilną i internetową, bezpieczeństwem, inwestycjami.

Startup Weekend to inicjatywa, która aktywnie wspiera rozwój polskiej gospodarki cyfrowej poprzez konsekwentne budowanie społeczności innowacyjnych, kreatywnych i cyfrowych wokół przedsiębiorczości. Przedsiębiorcom dostarcza wiedzę oraz networking, a partnerom oferuje branding i dostęp do środowisk innowacyjnych. Startup Weekend w Polsce organizowany jest od maja 2011 roku.