2008-04-24

Po raz kolejny PKO BP został uhonorowany Złotym Godłem Marki Godnej Zaufania w kategorii „Bank” w największym europejskim badaniu konsumenckim The Most Trusted Brands 2008, przeprowadzonym przez redakcję magazynu „Readrer’s Digest”.

W ósmej już edycji badania European Trusted Brands 2008 wzięło udział 23,5 tys. respondentów z 16 krajów. W Polsce przebadano ponad 1 tys. osób. Niektóre wskazania są wspólne dla całej Europy i dla Polski. Różnice dotyczą marek lokalnych.

Polacy w poszczególnych kategoriach spontanicznie wskazywali następujące marki polskie: PKO BP (w kategorii „Bank”), PZU SA („Towarzystwo ubezpieczeniowe”), Orlen(„Stacja benzynowa”), Amica („Sprzęt kuchenny”), Allegro.pl („Firma internetowa”) czy Polopiryna („Lek na przeziębienie”). Natomiast Nokia i Nivea to marki, które niezmiennie od lat cieszą się największym zaufaniem wśród Europejczyków. Także w tym roku znalazły się na czele rankingu we wszystkich 16 krajach. Visa została zwycięzcą w kategorii „Karta płatnicza” w 14 krajach, Canon w kategorii „Aparat fotograficzny/kamera” zwyciężył w 13 krajach, a Kellogg’s został zwycięzcą w kategorii „Płatki śniadaniowe” w 10 krajach.

Wybory Europejczyków potwierdzają, że dla konsumentów bardzo ważne są długa tradycja marki i to czy jest dobrze znana.
W badaniu Reader’s Digest marka PKO BP została już po raz czwarty wskazana jako ciesząca się największym zaufaniem na polskim rynku bankowym. W tej edycji 35,4 proc respondentów wskazało na PKO BP, na Pekao S.A. – 15,8 proc, a na ING Bank Śląski 7,8 proc.