2013-09-02

Z płatności mobilnych IKO mogą od dziś korzystać wszyscy. PKO Bank Polski wprowadził do swojej oferty portmonetkę IKO – specjalną wersję aplikacji dla osób niebędących klientami Banku.

Portmonetka IKO przeznaczona jest dla osób, które nie posiadają rachunku w PKO Banku Polskim, ale chcą płacić telefonem przy użyciu aplikacji IKO. Wygląd aplikacji, zabezpieczenia, sposób dokonywania płatności, a także miejsca, w których można płacić telefonem, są takie same, jak dla aplikacji IKO, z której korzystają klienci Banku.

Użytkownicy portmonetki IKO zyskują bezpłatny dostęp do sieci 3000 bankomatów PKO Banku Polskiego i wszystkich punktów akceptujących płatności IKO – 60 tysięcy terminali eService oraz kilku tysięcy sklepów internetowych. Mogą także dokonywać bezpłatnych przelewów na numer telefonu odbiorcy, który ma aktywną aplikację IKO.

- Do 50 tysięcy klientów, którzy już teraz korzystają z IKO, mogą dołączyć osoby nieposiadające konta w PKO Banku Polskim. System płatności mobilnych IKO konstruujemy tak, aby z punktu widzenia użytkownika było w nim jak najmniej ograniczeń i wymagań technicznych, by dzięki temu szybciej osiągnąć efekt skali niezbędnej do wprowadzenia krajowego standardu. Jesteśmy przekonani, że portmonetka IKO będzie dla wielu osób pierwszym krokiem do skorzystania również z innych produktów PKO Banku Polskiego – mówi Wojciech Bolanowski, Dyrektor Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim.

Osoby nieposiadające konta w PKO Banku Polskim mogą pobrać aplikację IKO ze sklepów Apple AppStore i Google Play (dla telefonów z systemami Android i iOS) lub zamówić ją w serwisie IKO.pkobp.pl dla telefonów  BlackBerry, z systemem Symbian, a także urządzeń umożliwiających instalację aplikacji Java. Następnie na etapie rejestracji i aktywacji aplikacji użytkownik określa, że chce zarejestrować IKO jako portmonetkę, podaje numer telefonu, kod PIN, którym będzie się do aplikacji logował oraz potwierdzał transakcje powyżej ustalonych limitów, a także akceptuje regulamin korzystania z portmonetki IKO.

Zasilenie portmonetki jest możliwe poprzez przelew na rachunek portmonetki wykonany z rachunku w PKO Banku Polskim lub z rachunku w innym banku, ale także poprzez przelew na numer telefonu od innego posiadacza IKO czy za pomocą wpłaty gotówkowej na przykład w oddziale. Jedna osoba może aktywować więcej niż jedną portmonetkę IKO pod warunkiem, że aplikacje będą na różnych numerach telefonów (na różnych urządzeniach mobilnych).

Użytkownicy portmonetki IKO mogą zarejestrować się w specjalnym serwisie https://portmonetka.pkobp.pl służącym do zarządzania aplikacją. Można w nim między innymi sprawdzić saldo rachunku portmonetki, dostępne i nierozliczone środki, historię transakcji i operacji niefinansowych z możliwością ich filtrowania według daty, kwoty i rodzaju, a także nadać hasło do czeków. Użytkownik portmonetki w dogodnym dla siebie momencie może przekształcić ją w rachunek bankowy, bez konieczności odwiedzania oddziału Banku. Więcej informacji o portmonetce IKO znajduje się na stronie www.iko.pkobp.pl.

Płatności mobilne IKO – innowacyjne rozwiązanie oferowane przez PKO Bank Polski – jest dostępne na rynku od pół roku. W tym czasie aplikację IKO aktywowało na swoich telefonach już prawie 50 tysięcy osób. Mogą one płacić telefonem w terminalach płatniczych w punktach handlowo-usługowych w całej Polsce, wypłacać gotówkę z bankomatów PKO Banku Polskiego bez użycia karty płatniczej, dokonywać płatności w sklepach internetowych, a także przelewać pieniądze na numer telefonu oraz realizować czeki bez konieczności połączenia z Internetem.