Po pobraniu najnowszej aktualizacji aplikacji mobilnej IKO nie tylko posiadacze kart Visa będą mogli płacić telefonem zbliżeniowo – dołączą do nich również Ci klienci banku, którzy korzystają z kart debetowych i kart kredytowych Mastercard.
Zakupy przy użyciu telefonu to bardzo wygodna forma płacenia w sklepach i punktach usługowych wyposażonych w terminale płatnicze obsługujące płatności zbliżeniowe tradycyjnymi kartami. Aby zrealizować płatność wystarczy przyłożyć telefon do czytnika. Wpisanie PIN-u do aplikacji i ponowne przyłożenie do czytnika jest potrzebne w przypadku, gdy operacja będzie przekraczać kwotę 50 PLN lub zostały zmienione ustawienia (patrz poniżej).
Aby płacić za zakupy zbliżeniowo telefonem z aplikacji IKO ze środków na karcie płatniczej w PKO Banku Polskim, potrzebny jest telefon wyposażony w moduł NFC z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 4.4. Niezbędne jest też uaktualnienie lub zainstalowanie na telefonie najnowszej wersji aplikacji IKO pobranej ze sklepu Google Play* oraz konfiguracja usługi w aplikacji – więcej o aktywacji usługi znajduje się na stronie opisującej płatności zbliżeniowe w aplikacji IKO
Wskazówki dla dotychczasowych użytkowników płatności zbliżeniowych IKO
Pobranie nowej wersji aplikacji IKO dla telefonu z systemem Android jest ważne również dla posiadaczy wcześniejszych wersji aplikacji (3.105.17 lub niższa), którzy płacą telefonem zbliżeniowo w powiązaniu z kartą Visa, gdyż po wykorzystaniu limitu transakcji dalsze operacje zbliżeniowe nie będą możliwe. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na poniższe wskazówki:
- Osoby korzystające dotychczas z płatności zbliżeniowych IKO w połączeniu z jedną kartą powinny po aktualizacji aplikacji IKO zalogować się do niej i ponowne wskazać IKO w ustawieniach telefonu jako domyślną aplikację płatniczą.
- Osoby korzystające dotychczas z płatności zbliżeniowych IKO, gdzie źródłem środków były dwie lub więcej kart powinny po aktualizacji aplikacji IKO zalogować się do niej, wskazać preferowaną kartę płatniczą jako źródło środków do płatności zbliżeniowych i wskazać IKO w ustawieniach telefonu jako domyślną aplikację płatniczą.
Nowe ustawienia
W najnowszej wersji aplikacji IKO dla telefonów z systemem Android są udostępnione dodatkowe ustawienia do płatności zbliżeniowych telefonem:
- Potwierdzaj płatności do 50 PLN (domyślnie wyłączony) – włączenie jej powoduje konieczność potwierdzania płatności zbliżeniowej telefonem niezależnie od kwoty, a następnie potwierdzenia jej kodem PIN w aplikacji i ponownego zbliżenia telefonu do czytnika.
- Płać niezalogowany do IKO (domyślnie włączone) – wyłączenie jej powoduje, że nie można płacić zbliżeniowo bez logowania do IKO.
- Płać zablokowanym telefonem (domyślnie włączone) – wyłączenie jej powoduje, że nie można płacić zbliżeniowo, gdy telefon jest zablokowany.
Nie można płacić zbliżeniowo telefonem z IKO, gdy telefon jest wygaszony.
Przelew podatkowy i do ZUS
Wraz z aktualizacją dostępne będą dla użytkowników telefonów z systemem Android dwa typy przelewów: przelew podatkowy i przelew do ZUS – więcej
*Pobranie aplikacji wymaga dostępu do internetu i może wiązać się z opłatami za transmisję danych.