2017-02-22

Ponad 80 lat doświadczenia, internetowe rachunki dla uczniów, platforma blogowa dla szkół (SzkolneBlogi.pl), innowacyjne podejście do nauki przedsiębiorczości i oszczędzania, liczne nagrody dla szkół i nauczycieli – z tym obecnie kojarzy się program Szkolnych Kas Oszczędności. Przekaz edukacyjny SKO dociera do miliona dzieci, które w przyjaznej i atrakcyjnej dla młodego pokolenia formie zdobywają kompetencje niezbędne w dorosłym życiu. Skala i innowacyjność programu została doceniona m.in. w międzynarodowym konkursie The Global Inclusion Awards 2016.

Co składa się na fenomen SKO? Ile szkół prowadzi obecnie SKO? Jakie atrybuty posiada nauczyciel-Opiekun SKO? Te oraz wiele innych aspektów SKO przybliża Małgorzata Kocoń, dyrektor Biura Młodego Klienta w PKO Banku Polskim w rozmowie podsumowującej ostatni rok.

Małgorzata Kocoń, dyrektor Biura Młodego Klienta w PKO Banku PolskimDocieramy z nowoczesną edukacją finansową do dzieci z 4,6 tys. szkół podstawowych w Polsce. Różnice widać na wielu płaszczyznach. SKO-wicze za kilkanaście lat wejdą na rynek pracy lub założą własne firmy – i „efekt SKO”, czyli bardziej świadome podejście do oszczędzania, przedsiębiorczości, planowania życia i kariery na pewno będzie bardzo odczuwalny. Dużą wartością jest również wiedza i unikalne kompetencje, które zyskują dzieci należące do programu SKO. Zarządzanie własnym mini-budżetem to nie tylko szansa na zgromadzenie kapitału na realizację marzeń, ale także lekcja unikalnych umiejętności, która z pewnością będzie procentować w dorosłym życiu. SKO pozwala młodym ludziom na wszechstronność – mogą m.in. ćwiczyć wytrwałość, konsekwencję, umiejętność pracy w grupie oraz rozwijać kreatywność. Uwrażliwiamy ich na to, że warto grać fair-play i pomagać innym. SKO nie tylko umożliwia gromadzenie pierwszych oszczędności, ale także daje nauczycielom, uczniom oraz szkołom szanse do rozwoju w wielu innych dziedzinach  – mówi Małgorzata Kocoń.

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj cały wywiad.