2011-10-13

Do 30 listopada klienci PKO Banku Polskiego, którzy zdecydują się na Srebrną lub Złotą kartę kredytową, mogą otrzymać 30- lub 50-złotowy Bonus. Warunkiem otrzymania Bonusu jest dokonanie jednej operacji w określonym terminie. Ponadto klienci, którym wydano karty Złote, Srebrne oraz Błękitne w czasie trwania promocji zwolnieni są z opłaty za korzystanie z nich przez pierwsze 12 miesięcy. Posiadaczom kart kredytowych PKO Bank Polski oferuje szereg udogodnień. Mają oni między innymi możliwość rozłożenia spłaty zadłużenia na raty. Bank stosuje wówczas niższe niż standardowe oprocentowanie. Zarządzanie spłatą zadłużenia również stało się łatwiejsze – Bank wysyła smsa przypominającego o zbliżającym się terminie płatności. Można również bezpłatnie skorzystać z automatycznej spłaty minimalnej kwoty zadłużenia. Posiadacze kart korzystają także z różnorodnych pakietów ubezpieczeń, w tym m.in. atrakcyjnego i bezpłatnego ubezpieczenia „bezpieczna karta”. Bank oferuje korzystne warunki naliczania opłat. Przykładowo dla kart błękitnych, po zakończeniu promocji, wystarczy średniomiesięczny obrót w wysokości 300 zł, aby uniknąć opłaty rocznej. PKO Bank Polski posiada szeroką ofertę kart kredytowych skierowanych do wszystkich segmentów klientów. Liczba wydanych kart na koniec I półrocza 2011 wynosiła 943 tys. W następnym roku Bank planuje rozpoczęcie procesu migracji kart kredytowych na karty w technologii EMV. Aktualnie na karty z mikroprocesorem i funkcją płatności zbliżeniowych Visa payWave wymieniane są karty debetowe. Bank wydał ich już ponad 3,45 mln.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 1. półrocze 2011 roku wyniósł 1,838 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł "Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010". Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce - 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld zł.