2011-06-16

PKO Bank Polski uruchomił kolejne funkcjonalności ułatwiające korzystanie z usług bankowości elektronicznej iPKO: serwis mobilny iPKO oraz nowe narzędzia autoryzacji operacji – kody SMS i token. Innowacje związane z bankowością mobilną startują również w Inteligo, które uruchamia serwis mobilny dostosowany do potrzeb posiadaczy iPhone’ów i telefonów z systemem Android. Serwis mobilny iPKO to przeznaczona na telefony komórkowe wersja serwisu transakcyjnego iPKO. Logowanie do serwisu mobilnego jest możliwe po wejściu na stronę m.ipko.pl lub po wpisaniu w przeglądarce telefonu adresu www.ipko.pl. W celu zalogowania się do serwisu mobilnego iPKO należy w odpowiednie pola wprowadzić numer klienta i hasło. Hasło do serwisu internetowego i mobilnego jest wspólne. Za pośrednictwem serwisu mobilnego możliwa jest obecnie realizacja przelewów predefiniowanych oraz przeglądanie listy i szczegółów rachunków, ich historii rachunków, a także listy transakcji odrzuconych. W kolejnych miesiącach klientom korzystającym z bankowości mobilnej zostanie umożliwione m.in. złożenie zapytania o produkty Banku, dokonanie przelewu między własnymi rachunkami i wykonanie predefiniowanych doładowań do telefonu. Docelowa funkcjonalność bankowości mobilnej w PKO Banku Polskim zakłada obsługę wszystkich podstawowych produktów i usług, możliwość konfiguracji wyglądu kanału mobilnego w kanale www, przegląd zleceń stałych oraz poleceń zapłaty, rejestrację i przegląd zleceń na rachunkach maklerskich, sprawdzanie kursów walut i wyszukiwanie placówek i bankomatów. Równolegle z bankowością mobilną do dyspozycji klientów oddane zostają nowe metody autoryzacji w iPKO. Od 15 czerwca oprócz kart kodów jednorazowych klienci przy autoryzacji będą mogli skorzystać z kodów SMS i tokena. Klienci PKO Banku Polskiego będą mogli wybrać najwygodniejszy dla siebie sposób potwierdzania transakcji w serwisie internetowym lub u konsultanta serwisu telefonicznego. Jednorazowe kody SMS są przesyłane na telefon komórkowy i służą do potwierdzania operacji dokonywanych za pośrednictwem serwisu internetowego i telefonicznego. Natomiast Token iPKO to specjalna aplikacja pobierana na telefon komórkowy, która umożliwia generowanie unikalnych kodów do potwierdzenia transakcji jednorazowych. Token wzmacnia również bezpieczeństwo logowania do serwisu internetowego iPKO. Korzystając z tego narzędzia, przy logowaniu do serwisu internetowego należy wypełnić dodatkowe pole: Hasło z tokena. Każdy kod wygenerowany przez token jest unikalny i powiązany tylko z jedną zleconą transakcją. Dodatkowo dostęp do aplikacji chroniony jest indywidualnym kodem PIN, który jest znany tylko użytkownikowi. - Mobilne usługi finansowe są obecnie bez wątpienia najbardziej rozwojowym i innowacyjnym obszarem bankowości. Według wielu prognoz mogą one zmienić oblicze sektora bankowego w podobnym zakresie jak wprowadzenie kilkanaście lat temu masowej bankowości internetowej. Uruchomiliśmy serwis internetowy zoptymalizowany do potrzeb użytkowników telefonów komórkowych razem z wprowadzeniem nowych metod autoryzacji, w ten sposób proponując spójne rozwiązanie bankowości mobilnej. Teraz telefon komórkowy stał się uniwersalnym narzędziem korzystania z oferty naszego Banku – mówi Wojciech Bolanowski, Dyrektor Zarządzający kierujący Pionem Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim. Udogodnienia związane z mobilnym dostępem do usług bankowych startują również w Inteligo. Mobilny serwis Inteligo dostępny pod adresem m.inteligo.pl został dostosowany do potrzeb posiadaczy iPhone’ów i telefonów z systemem Android. Z punktu widzenia użytkownika kluczową korzyścią jest to, że nie musi on pamiętać kilku różnych adresów. Po wywołaniu m.inteligo.pl ze swojej komórki zostanie wyświetlona właściwa dla używanego modelu telefonu wersja serwisu. Korzystanie z m.inteligo.pl jest intuicyjne i nie wymaga instalowania żadnych aplikacji. To duża wygoda dla klientów, którzy zyskują w swoich komórkach dostęp do ważnych informacji i funkcjonalności konta. W części informacyjnej dostępne są między innymi wszystkie aktualności i promocje dotyczące użytkowników oraz wyszukiwarka bezpłatnych najbliżej położonych bankomatów. Z kolei serwis transakcyjny pozwala zarządzać rachunkiem bankowym, w szczególności realizować przelewy (w tym korzystać z usługi SMSMoney oraz EmailMoney), doładować telefon komórkowy, przeglądać historię transakcji, sprawdzić saldo transakcji, złożyć wniosek o debet czy wysłać potwierdzenie zrealizowanego przelewu na numer faksu.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Zysk netto za I kwartał 2011 roku wyniósł 851 mln zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.