2011-10-18

Idea sportowej rywalizacji bliska jest wielu pracownikom PKO Banku Polskiego. Coraz liczniej biorą oni udział w wydarzeniach sportowych. W 33. maratonie w Warszawie przedstawiciele Banku zajęli I miejsce w klasyfikacji „Firma Przyjazna Bieganiu”. Z kolei na ponad 42 km trasie biegu im. Macieja Frankiewicza w Poznaniu zdecydowała się sprawdzić 20-osobowa drużyna Banku. Wśród ponad 4 tys. biegaczy z całej Polski, którzy wzięli udział w 33. maratonie w Warszawie zawodnicy PKO Banku Polskiego zajęli wysokie lokaty w kategorii „bankowców-mężczyzn” oraz „bankowców-kobiet”. Dodatkowo drużyna Banku zdobyła 2. miejsce w kategorii „drużyna-bank”. W zorganizowanym równolegle Biegu Olimpijskim na 8 km uczestniczyło ponad 800 zawodników, w tym 22 przedstawicieli Banku. Tak liczny udział pracowników PKO Banku Polskiego w imprezie pozwolił na wygraną w klasyfikacji „Firma Przyjazna Bieganiu”. Reprezentacje firmowe rywalizowały w 3 kategoriach: małych (do 150 etatów), średnich (od 151 do 500 etatów) i dużych (od 501 etatów) przedsiębiorstw. – Cieszę się, że nasi pracownicy uczestniczą w imprezach sportowych. W ten sposób promują ideę uczciwej rywalizacji, która również jest mi bardzo bliska. Jestem dumny, że osiągają przy tym znakomite wyniki – powiedział Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego. Z kolei w poznańskim maratonie im. Macieja Frankiewicza, którego sponsorem głównym po raz drugi był PKO Bank Polski, wystartowało blisko 6 tys. uczestników. Wśród nich liczna reprezentacja Banku – 20 osób. W najbliższym czasie zawodnicy spotkają się na kolejnym biegu ulicznym sponsorowanym przez PKO Bank Polski. 11 listopada br. w Biegu Niepodległości na ulicach stolicy nie zabraknie również reprezentantów Banku.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 1. półrocze 2011 roku wyniósł 1,838 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł "Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010". Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce - 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld zł.