2012-11-02

Bony do sklepu empik.com, czytniki e-booków i iPad2 – to nagrody, które można wygrać, wykazując się wiedzą o Polsce i świecie. Na profilu PKO Banku Polskiego na Facebooku wystartował konkurs dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych przygotowujących się do udziału w Olimpiadzie Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką.

PKO Bank Polski od lat jest partnerem Olimpiady Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym i sponsorem stypendiów dla najlepszych jej uczestników. Udział w Olimpiadzie to dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych szansa na indeks na wyższą uczelnię oraz nagrody rzeczowe. W tym roku dodatkowo na profilu Banku na Facebooku uruchomiony został specjalny konkurs, w którym uczniowie mogą powtórzyć i utrwalić wiedzę, a wszyscy fani – wygrać atrakcyjne nagrody: bony do sklepu internetowego empik.com oraz czytniki e-booków. Zdobywcy najlepszych wyników powalczą w wielkim finale o iPada2.

- Dotychczasowe edycje Olimpiady pokazały, że młodzież może się pochwalić nieprawdopodobnie szczegółową wiedzą o współczesnym świecie, a my uważamy, że taką postawę należy wspierać i promować. Jednocześnie z pomocą mediów społecznościowych zamierzamy zaangażować do tej edukacyjnej rywalizacji także wszystkich tych, którzy szkolne ławy opuścili jakiś czas temu, a chcieliby sprawdzić stan swojej wiedzy – podkreśla Agnieszka Kielichowska, Dyrektor Biura Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej w PKO Banku Polskim.

Aplikacja konkursowa dostępna na profilu PKO Banku Polskiego na Facebooku ma formę sprawdzianu wiedzy z zakresu najnowszej historii, polityki, stosunków międzynarodowych i podstaw ekonomii. Choć udział w prawdziwej Olimpiadzie mogą wziąć tylko uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, konkurs na Facebooku jest otwarty dla wszystkich. Uczestnicy mogą podejść do testu nieskończoną liczbę razy, dzięki czemu mają szansę utrwalić swoją wiedzę.

Opiekę merytoryczną nad projektem sprawuje organizator Olimpiady, Uniwersytet Warszawski, który przygotował również pytania do gry. Każdy uczestnik może też dodać w aplikacji swoje własne pytanie, które po zatwierdzeniu przez Uniwersytet trafi do testu. Pierwszy etap konkursu potrwa do 17 listopada br. Szczegółowe informacje są dostępne pod adresem www.facebook.com/PKOBankPolski. Aplikację przygotowała agencja Mint Media.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 1. półrocze 2012 roku wyniósł 1,95 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik „The Banker”. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Bank otrzymał także Nagrodę Główną w rankingu „50 największych banków w Polsce 2012” branżowego miesięcznika „Bank”. Doceniona została m.in. dynamika wzrostu sumy bilansowej Banku, a także całokształt jego rynkowej aktywności. Dodatkowo „Gazeta Bankowa” wyróżniła Bank za „Najwyższą efektywność” w swojej kategorii. PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia.
PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu „The Banker” wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu „Rzeczpospolitej” - „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, według rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global, jak i stowarzyszenia AIESEC przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.