2011-11-08

Na platformie SzkolneBlogi.pl, którą w ramach programu Szkolnych Kas Oszczędności udostępnił uczniom i nauczycielom PKO Bank Polski, został zarejestrowany setny blog. Szczęśliwy blog, prowadzony przez SKO działające przy Szkole Podstawowej w Paarach w województwie lubelskim, otrzyma nagrodę specjalną. SzkolneBlogi.pl to serwis internetowy, w którym każda ze szkół zaangażowanych w projekt Szkolnych Kas Oszczędności ma możliwość prowadzenia autorskiego bloga opisującego działania podejmowane w ramach SKO. Udział w tym przedsięwzięciu daje szkołom niepowtarzalną szansę promocji, jednocześnie spełniając funkcję edukacyjną. Co miesiąc stronę odwiedza ponad 20 000 Internautów. Od stycznia bieżącego roku na Szkolnych Blogach pojawiło się ponad 2700 wpisów dotyczących oszczędzania. - Cieszymy się, że SzkolneBlogi.pl zyskały tak dużą popularność. Dowodzi to, że odpowiadają na potrzeby nowego pokolenia polskich uczniów. Projekt pokazał jak wiele kreatywności drzemie w młodych ludziach. Nie do przecenienia jest również rola nauczycieli – opiekunów SKO, którzy wkładają wiele pracy w koordynowanie działań i dokumentowanie ich na blogu. Dzięki platformie osiągnięcia szkół na polu edukacji ekonomicznej śledzą tysiące Internautów. Z przyjemnością nagradzamy zatem setny blog. Mam nadzieję, że równie szybko przyjdzie nam świętować kolejną setkę. – mówi Michał Macierzyński, Dyrektora Biura Innowacji PKO Banku Polskiego. Uruchomienie serwisu SzkolneBlogi.pl przyczyniło się do wzrostu zainteresowania całością programu edukacyjnego Szkolnych Kas Oszczędności, który obejmuje wiele działań skierowanych do środowisk szkolnych. Platforma blogowa oferuje możliwości wymiany pomysłów i doświadczeń pomiędzy szkołami, które dzięki rywalizacji w konkursach mają szansę na zdobycie atrakcyjnych nagród. Do końca tego roku w comiesięcznych zmaganiach o tytuł bloga miesiąca są do wygrania laptopy oraz inne nagrody rzeczowe. Wraz z końcem października został również zamknięty konkurs tematyczny „Październik miesiącem oszczędzania”. Działania, które PKO Bank Polski kieruje do młodych ludzi cieszą się dużym zainteresowaniem. Mają one na celu wspieranie kreatywności w odkrywaniu sposobów na pozyskiwanie pieniędzy i efektywne gospodarowanie funduszami. Od stycznia tego roku wydawany jest ekonomiczny poradnik dla dzieci „Brawo Bank”, który otrzymał Grand Prix w prestiżowym konkursie dla mediów firmowych „Szpalty Roku” organizowanym przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej. Ponadto, na antenie Programu I Polskiego Radia emitowane są audycje o tematyce ekonomicznej w paśmie Radio Dzieciom.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego po 3. kwartałach 2011 roku wyniósł 2,855 mld zł. Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów hipotecznych. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2010" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych działających w Polsce - 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej "Polskie Marki 2010" jej wartość została określona na 3,6 mld złotych. W ostatnim czasie Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Ponadto Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.