2015-06-18

Prezes Zbigniew Jagiełło został wybrany Bankowym Menedżerem Roku 2014, a PKO Bank Polski - Najlepszym Bankiem 2015 w konkursie „Gazety Bankowej”. Zbigniew Jagiełło został również uhonorowany przez serwis „Mediarun” nagrodą specjalną i tytułem najbardziej pro-marketingowego prezesa.

W tegorocznej 23 edycji konkursu „Gazety Bankowej” PKO Bank Polski został najlepszym wśród dużych banków komercyjnych. Kapituła brała pod uwagę wyniki finansowe uwzględniając trzy podstawowe kryteria: dynamika, efektywność i struktura portfela. Wybrała także Najlepszych Menedżerów (najpierw głosowali przedstawiciele środowiska bankowców, a ostatecznie jurorzy). Dla Zbigniewa Jagiełły, prezesa Zarządu PKO Banku Polskiego to już druga nagroda w tym konkursie – Bankowym Menedżerem Roku został również w 2012 roku.

Zbigniew Jagiełło jest prezesem Zarządu PKO Banku Polskiego od października 2009 roku. Uczestniczył w tworzeniu strategii Banku na lata 2010-2012. Odpowiadał za przygotowanie realizowanej konsekwentnie strategii „Codziennie Najlepszy”. Pod jego kierownictwem Bank znacząco rozwinął skalę działalności, osiągnął ponadprzeciętną efektywność i dochodowość, umocnił pozycję lidera we wszystkich ważnych segmentach rynku. Dynamiczny rozwój, pomimo zmiennej sytuacji gospodarczej, wspierały unowocześnienie oferty produktowej oraz modernizacja organizacji. Jednym z kluczowych wyzwań była integracja spółek Grupy Nordea. Dzięki aktywności biznesowej oraz przejęciu aktywów Nordea zwiększył dystans dzielący go od głównych konkurentów. Odbierając nagrodę, Zbigniew Jagiełło podziękował wszystkim pracownikom, którzy każdego dnia pracują na sukces PKO Banku Polskiego. 

W piątej, jubileuszowej edycji konkursu Dyrektor Marketingu Roku, organizowanego przez serwis Mediarun, kapituła zdecydowała uhonorować najbardziej pro-marketingowego prezesa. Nagrodę zdobył Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego. Został doceniony za wzmacnianie pozycji marketingu w Banku. Przyznając to wyróżnienie, kapituła konkursowa zwróciła uwagę na rolę i wagę marketingu w budowaniu potencjału biznesowego organizacji.