2020-08-24

Ostrzegamy przed wiadomościami, które nakłaniają do zainstalowania aplikacji na Twoim urządzeniu. Przypominamy też, że podczas logowania do aplikacji IKO nigdy nie poprosimy Cię o dane logowania do serwisu internetowego iPKO (jedyny wyjątek to aktywacja aplikacji IKO).

  • Uważaj na wszelkie wiadomości, np. SMS lub powiadomienia push z nieznanych źródeł, w których dostajesz prośbę o kliknięcie w link i zainstalowanie aplikacji na swoim urządzeniu. W rzeczywistości oszuści chcą zdobyć Twoje narzędzie autoryzacji lub poufne dane do logowania
  • Do logowania do aplikacji IKO podawaj tylko PIN lub loguj się odciskiem palca.

Jeżeli widzisz w aplikacji IKO prośbę o podanie danych logowania do serwisu internetowego iPKO, może to oznaczać, że masz na telefonie złośliwe oprogramowanie i doszło do próby wyłudzenia od Ciebie poufnych danych

Co zrobić, jeżeli podejrzewasz, że Ty lub bliska osoba możecie być ofiarami oszustwa?

Skontaktuj się z nami: 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora)

Pamiętaj!

  • Nie wyrażaj zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł
  • Nie wyłączaj producenckich mechanizmów bezpieczeństwa na Twoim urządzeniu
  • Nie wykonuj działań, o które prosi nieznany Ci nadawca w SMS-ie/wiadomości email (np. klikanie w linki)
  • Nie podawaj numeru klienta i hasła podczas korzystania z aplikacji mobilnej IKO (z wyłączeniem procesu aktywacji IKO).

Więcej o bezpiecznym korzystaniu z banku