2020-03-17

W związku z obecną sytuacją, w przypadku oczekiwanych problemów finansowych, możesz skorzystać z zawieszenia płatności do 3 rat swojego kredytu lub pożyczki. Taką decyzję trzeba dobrze przemyśleć, gdyż po okresie zawieszenia Twoje raty mogą być wyższe bądź łączne koszty finansowania mogą wzrosnąć.

Jeżeli się zdecydujesz na zwieszenie rat sprawdź, jak to zrobić online w serwisie internetowym iPKO.

Zawieszenie rat – co trzeba wiedzieć?

  • Zawieszenie:
    • kredytu lub pożyczki gotówkowej - dotyczy całej raty albo jej części kapitałowej (masz możliwość wyboru),
    • kredytu lub pożyczki hipotecznej - dotyczy całej raty, tj. zarówno części kapitałowej, jak i odsetkowej.
  • Jeżeli skorzystasz z zawieszenia spłaty rat może zwiększyć się zadłużenie pozostające do spłaty lub może wzrosnąć wysokość kolejnych rat Twojego kredytu lub pożyczki. Oceń realnie swoje możliwości finansowe przed złożeniem wniosku o zawieszenie rat.
  • W okresie zawieszenia rat odsetki są naliczane na dotychczasowych zasadach.
  • Nie możesz zawiesić spłaty, jeśli masz zaległość w spłacie.
  • Wniosek o zawieszenie spłaty nie dotyczy preferencyjnego kredytu mieszkaniowego Rodzina na Swoim (w okresie obowiązywania dopłat) i preferencyjnego kredytu studenckiego - analizujemy możliwość zawieszenia spłat rat również dla tych produktów.
  • Nie pobieramy opłat za realizację dyspozycji zawieszenia rat.
  • Sprawdzamy każdy wniosek o zawieszenie i informujemy Cię o decyzji w sposób, który wskażesz w dyspozycji (e-mail lub SMS). Pamiętaj: rozpoczynamy obsługę Twojego wniosku od razu, gdy do nas wpłynie. Nie musisz nic więcej robić. Obsługa może potrwać maksymalnie 14 dni.
  • Możesz skorzystać z zawieszenia do 3 następujących po sobie rat kredytu lub pożyczki:
    • dla kredytu/pożyczki hipotecznej 1 wniosek zawiesza spłatę 1 raty – dlatego pamiętaj w każdym z kolejnych 2 miesięcy wypełnij ten wniosek ponownie, najpóźniej na 3 dni robocze przed najbliższym terminem spłaty raty,
    • w przypadku kredytu/pożyczki gotówkowej możesz zawiesić spłatę na 3 miesiące w 1 wniosku.
  • Opcja jest dostępna również dla klientów, którzy skorzystali z umownego zawieszenia spłaty rat od stycznia br. w ramach swojego kredytu/pożyczki.
  • Złóż wniosek najpóźniej 3 dni robocze przed najbliższym terminem spłaty raty – jeżeli złożysz wniosek później, zawiesimy spłatę raty za kolejny miesiąc.
  • Numer telefonu komórkowego, który podajesz we wniosku, musi być taki sam, jak numer w Twoich danych w banku.
  • Jeżeli wszystkie dane we wniosku są poprawne, nie można go anulować. 

Informacja o zawieszeniu rat zostanie przekazana do Biura Informacji Kredytowej i będzie widoczna dla wszystkich użytkowników BIK (m.in. innych banków).

Masz dostęp do serwisu internetowego iPKO? Tam znajdziesz dyspozycję zawieszenia spłaty kredytu lub pożyczki

Przejdź do wniosku od razu lub sprawdź wskazówki:

Wypełnij wniosek w iPKO

Krok 1: W serwisie internetowym iPKO wybierz kolejno Oferty i wnioski → Dyspozycje / Zaświadczenia  → Nowa dyspozycja

Krok 2. W Dyspozycjach i zaświadczeniach wybierz:

  • Kategoria: dotycząca kredytu hipotecznego lub pożyczki gotówkowej
  • Rodzaj wniosku: Dyspozycja
  • Podkategoria: Zawieszenie spłaty raty (wakacje kredytowe)

Krok 3: Na kolejnej stronie z rozwijanej listy wybierz odpowiedni kredyt/pożyczkę - większość danych uzupełni się automatycznie

Krok 4: Wybierz, jak mamy Cię powiadomić o zawieszeniu spłaty (e-mail lub SMS) i potwierdź dyspozycję narzędziem autoryzacyjnym

 Masz zablokowany dostęp do serwisu iPKO? Sprawdź, jak odblokować


 

Jak działa teraz Twój bank? Sprawdź nasze wskazówki na ten wyjątkowy czas