Ważne!

  • Upewnij się, że masz podany aktualny numer telefonu komórkowego w Twoich danych w banku. Jest Ci to potrzebne do potwierdzania płatności w sklepach, które korzystają z ochrony 3D-Secure. W razie czego numer telefonu zaktualizujesz w iPKO
  • Mimo nowych metod autoryzacji, sklepy nadal mogą prosić Cię o potwierdzenie płatności kodem SMS lub przez logowanie do iPKO (w ramach 3D-Secure 1). O tym, z jakiego rodzaju 3D-Secure (1 lub 2) skorzystasz w czasie płatności, decyduje sklep, a nie bank.
  • Aplikacje mobilne niektórych sklepów mogą wymagać potwierdzenia płatności w naszej aplikacji IKO.
  • Nowe sposoby potwierdzania internetowych płatności kartą wynikają z unijnej dyrektywy PSD2 - zobowiązuje ona banki m.in. do stosowania silnego uwierzytelnienia, czyli dodatkowego potwierdzania tożsamości klientów

Jak potwierdzać płatności w ramach 3D–Secure?

Po podaniu danych karty (m.in. numeru i 3 cyfrowego kodu zabezpieczającego) w czasie zakupów internetowych sklep może poprosić Cię o dodatkowe potwierdzenie płatności.

Jak potwierdzać płatności w ramach 3D–Secure w aplikacji IKO?

Jeśli masz IKO na kilku urządzeniach, wybierz aplikację IKO, w której chcesz potwierdzić swoją płatność i przejdź Dalej.

1. Zobaczysz ekran odsyłający do potwierdzenia operacji w IKO – kliknij w powiadomienie push, które przeniesie Cię do aplikacji lub przejdź do niej bezpośrednio ze sklepu.
2. Sprawdź, czy dane płatności się zgadzają i potwierdź operację PIN-em do aplikacji IKO.
3. Po potwierdzeniu operacji w IKO wróć do sklepu, żeby sprawdzić, czy potwierdzenie 3D-Secure zostało wykonane.

Jak potwierdzać płatności w ramach 3D–Secure kodem SMS i PIN-em do karty?

1. Sprawdź, czy dane płatności się zgadzają, a potem podaj kod SMS, który wysłaliśmy na Twój numer telefonu komórkowego i kliknij Dalej.
2. Po podaniu kodu SMS, wpisz swój PIN do karty (pole na PIN jest szyfrowane – nikt nie może go przechwycić czy podać dalej) i kliknij Potwierdź.
3. Zobaczysz informację mówiącą, że potwierdzenie 3D-Secure zostało wykonane (w innym wypadku postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie).

Jak zmieniać ustawienia 3D-Secure?

Usługa 3D-Secure dla klientów firmowych

Jakie są rodzaje 3D-Secure?

Jak potwierdzać płatności w ramach 3D–Secure?