Jak działa 3D-Secure?

Poznaj rodzaje usługi 3D-Secure

Po podaniu danych karty w czasie zakupów internetowych sklep może poprosić Cię o dodatkowe potwierdzenie płatności.

3D-Secure 2

to nowy sposób potwierdzania internetowych płatności kartą
  • Mobilną autoryzacją w aplikacji IKO - to najszybszy i najwygodniejszy sposób autoryzacji. Usługa jest włączona domyślnie, jeżeli masz IKO.
  • Kodem SMS i 4 cyfrowym PIN-em do karty – PIN i kod wpisujesz w specjalnie zabezpieczonym, szyfrowanym polu – podobnie jak w terminalu w sklepie lub bankomacie.

Potwierdzaj płatności kartą w aplikacji IKO - pobierz IKO

3D-Secure 1

to autoryzacja

  • w serwisie internetowym iPKO – po zalogowaniu poprosimy Cię o potwierdzenie transakcji Twoim narzędziem autoryzacji (usługa jest włączona domyślnie, jeśli masz dostęp do iPKO) albo
  • kodem SMS - dla kart PKO Junior to jedyna metoda autoryzacji w ramach 3D-Secure 1

Ważne!

  • Nowe sposoby potwierdzania internetowych płatności kartą wynikają z unijnej dyrektywy PSD2, która zobowiązuje banki m.in. do stosowania silnego uwierzytelnienia, czyli dodatkowego potwierdzania tożsamości klientów
  • O tym, z jakiego rodzaju 3D-Secure (1 lub 2) skorzystasz w czasie płatności, decyduje sklep, a nie bank.
  • Upewnij się, że masz zapisany aktualny numer telefonu komórkowego w Twoich danych w banku. Jest Ci to potrzebne do potwierdzania płatności w sklepach, które korzystają z ochrony 3D-Secure.
  • Aplikacje mobilne niektórych sklepów mogą wymagać potwierdzenia płatności w naszej aplikacji IKO.
  • Jeśli w ustawieniach 3D-Secure dla kart PKO Junior wskazany jest numeru telefonu dziecka, jedynym sposobem potwierdzenia płatności w ramach usługi 3D-Secure 2 jest autoryzacja kodem SMS oraz PIN-em do karty.

Jak potwierdzać płatności w ramach 3D–Secure?

Jak zmieniać ustawienia 3D-Secure?

Usługa 3D-Secure dla klientów firmowych

Poznaj rodzaje usługi 3D-Secure

Jak potwierdzać płatności w ramach 3D–Secure?