Chargeback

Dzięki chargeback, czyli procedurze obciążenia zwrotnego,  masz szansę odzyskać pieniądze z transakcji zrealizowanej kartą. Aby uruchomić procedurę chargeback musisz złożyć reklamację w Banku. Chargeback prowadzimy w oparciu o regulacje Visa lub Mastercard. Przykładowe sytuacje, w których możemy wystąpić o zwrot w Twoim imieniu: 

  • sklep internetowy nie dostarczył Ci zamówionego towaru
  • wycieczka, lot, koncert opłacone kartą, zostały odwołane
  • sklep obciążył Cię podwójnie za ten sam zakup
  • bankomat innego banku nie wydał Ci gotówki, a wypłata obciążyła Twoje konto
  • Najpierw spróbuj rozwiązać problem z dostawcą usługi – historia korespondencji z dostawcą przyda Ci się do złożenia u nas reklamacji
  • Przy składaniu reklamacji podaj: datę transakcji, jej kwotę i walutę, nazwę dostawcy usługi, numer swojej karty i opis sytuacji
  • Możemy poprosić Cię o dodatkowe informacje lub dokumenty
Po złożeniu przez Ciebie reklamacji, zgłosimy Twoją sprawę do dostawcy usługi za pośrednictwem Visa lub Mastercard i spróbujemy w Twoim imieniu odzyskać pieniądze – odezwiemy się do Ciebie tak szybko, jak to będzie możliwe i poinformujemy Cię o wynikach procedury chargeback.  Nie wszystkie transakcje kartą mogą być objęte procedurą chargeback, ale nie oznacza to automatycznego odrzucenia reklamacji – każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie. Pamiętaj, złóż reklamację niezwłocznie, mamy ograniczony czas na wystąpienie z procedurą chargeback.