Dostępność w praktyce
Według szacunków Eurostatu ok. 27% społeczeństwa Unii Europejskiej deklaruje jakąś formę niepełnosprawności.
Część osób potrzebuje udogodnień stale – z powodu np. głębokiego niedosłuchu. Dla wielu z nas dostępność potrzebna jest tymczasowo – przyczyną może być kontuzja, małe dziecko w wózku, ale też np. zmęczenie.
Dlatego eliminujemy bariery architektoniczne i technologiczne, aby nasi klienci łatwo i komfortowo korzystali z usług bankowych.
Jak sprawdzisz, czy nasz oddział jest dostępny?
W wyszukiwarce oddziałów – dowiesz się, czy konkretny oddział jest dostosowany do Twoich potrzeb. Upewnisz się, czy:
- oddział jest dostępny dla osób, które poruszają się na wózkach
- znajdziesz pomoc dla osób niesłyszących i niedosłyszących – tłumacz Migam
- mamy udogodnienia dla osób niewidomych
- są miejsca parkingowe
Do każdego naszego oddziału możesz wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
W wyszukiwarce sprawdzisz też, gdzie jest najbliższy bankomat i czy ma funkcję dla osób słabowidzących.
Co możesz zrobić, żeby wizyta w naszym oddziale była bardziej dostępna?
- Umów się z nami i nie czekaj w kolejce. Zapisz się na spotkanie z doradcą na konkretną godzinę – zrobisz to łatwo na naszej stronie
- Skorzystaj ze specjalnej przestrzeni, jeśli dźwięki i hałas są dla Ciebie kłopotliwe
Co zrobić, jeśli nie możesz skorzystać z naszego oddziału?
Większość spraw załatwisz samodzielnie w serwisie iPKO, aplikacji IKO lub na naszej stronie internetowej. Możesz też skorzystać z asystenta głosowego w aplikacji IKO – zapytaj o stan konta, wyszukaj transakcję, zleć przelew i załatwiaj inne sprawy.
Jeżeli wolisz porozmawiać osobiście z naszym doradcą – możesz umówić się na rozmowę przez telefon. Wybierz dogodny dla siebie termin i temat spotkania.
Produkty dla klientów indywidulanych, które obsługujemy zdalnie:
- limit odnawialny
- pożyczka gotówkowa
- karty kredytowe
- ubezpieczenie komunikacyjne
Możesz skorzystać też ze wsparcia bliskiej osoby i udzielić jej pełnomocnictwa . Może pomóc Ci w codziennych sprawach, np. opłaci rachunki. To Ty, jako właściciel konta bankowego, decydujesz, w jakim zakresie pełnomocnik ma dostęp do Twojego konta.
Dowiedz się więcej o tym, jak skorzystasz z naszych usług bez barier.
Dostępność zaczyna się od słuchania
Nasz bank jest partnerem cyklu reportaży „Dostępność” w Radiu Nowy Świat, które oddają głos osobom ze szczególnymi potrzebami. W pierwszym reportażu Anna Rokicińska przybliża historię Bartosza Tarnowskiego, który od urodzenia porusza się na wózku.