Przejdź to głównej części strony

Dostępność w praktyce

02.06.2025
Dbamy o to, żeby nasze usługi były dostępne dla wszystkich klientów, w tym osób z niepełnosprawnością ruchową.

Według szacunków Eurostatu ok. 27% społeczeństwa Unii Europejskiej deklaruje jakąś formę niepełnosprawności.

Część osób potrzebuje udogodnień stale – z powodu np. głębokiego niedosłuchu. Dla wielu z nas dostępność potrzebna jest tymczasowo – przyczyną może być kontuzja, małe dziecko w wózku, ale też np. zmęczenie.

Dlatego eliminujemy bariery architektoniczne i technologiczne, aby nasi klienci łatwo i komfortowo korzystali z usług bankowych.

Jak sprawdzisz, czy nasz oddział jest dostępny?  

W wyszukiwarce oddziałów – dowiesz się, czy konkretny oddział jest dostosowany do Twoich potrzeb. Upewnisz się, czy:

  • oddział jest dostępny dla osób, które poruszają się na wózkach
  • znajdziesz pomoc dla osób niesłyszących i niedosłyszących – tłumacz Migam
  • mamy udogodnienia dla osób niewidomych
  • są miejsca parkingowe

Do każdego naszego oddziału możesz wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

W wyszukiwarce sprawdzisz też, gdzie jest najbliższy bankomat i czy ma funkcję dla osób słabowidzących. 

Co możesz zrobić, żeby wizyta w naszym oddziale była bardziej dostępna?

  • Umów się z nami i nie czekaj w kolejce. Zapisz się na spotkanie z doradcą na konkretną godzinę – zrobisz to łatwo na naszej stronie
  • Skorzystaj ze specjalnej przestrzeni, jeśli dźwięki i hałas są dla Ciebie kłopotliwe

Co zrobić, jeśli nie możesz skorzystać z naszego oddziału?

Większość spraw załatwisz samodzielnie w serwisie iPKO, aplikacji IKO  lub na naszej stronie internetowej. Możesz też skorzystać z asystenta głosowego w aplikacji IKO – zapytaj o stan konta, wyszukaj transakcję, zleć przelew i załatwiaj inne sprawy.

Jeżeli wolisz porozmawiać osobiście z naszym doradcą – możesz umówić się na rozmowę przez telefon. Wybierz dogodny dla siebie termin i temat spotkania. 

Produkty dla klientów indywidulanych, które obsługujemy zdalnie:

  • limit odnawialny
  • pożyczka gotówkowa
  • karty kredytowe
  • ubezpieczenie komunikacyjne

Możesz skorzystać też ze wsparcia bliskiej osoby i udzielić jej pełnomocnictwa . Może pomóc Ci w codziennych sprawach, np. opłaci rachunki. To Ty, jako właściciel konta bankowego, decydujesz, w jakim zakresie pełnomocnik ma dostęp do Twojego konta.

Dowiedz się więcej o tym, jak skorzystasz z naszych usług bez barier.

Dostępność zaczyna się od słuchania

Nasz bank jest partnerem cyklu reportaży „Dostępność” w Radiu Nowy Świat, które oddają głos osobom ze szczególnymi potrzebami. W pierwszym reportażu Anna Rokicińska przybliża historię Bartosza Tarnowskiego, który od urodzenia porusza się na wózku.