Przejdź to głównej części strony

Dostępność w praktyce – ułatwienia dla osób z niepełnosprawnością wzroku

17.06.2025
Staramy się, aby nasze usługi były dostępne dla wszystkich klientów, w tym osób z niepełnosprawnością wzroku.

W Polsce żyje około 1,8 mln osób niewidomych lub słabowidzących. Dlatego cały czas pracujemy nad tym, żeby eliminować bariery architektoniczne i technologiczne w naszym banku. Chcemy, aby nasi klienci korzystali z usług bankowych w wygodny i dostępny sposób.

Przeczytaj więcej o dostępności w naszym banku.

 

Jak sprawdzisz, czy bankomat lub wpłatomat jest dostępny?

93% naszych urządzeń jest dostosowana do osób ze szczególnymi potrzebami.

  • Sprawdź w wyszukiwarce, gdzie jest najbliższy dostępny bankomat
  • Najważniejsze elementy na naszych bankomatach oznaczyliśmy w języku Braille’a, np. klawiaturę PIN. Nowe ekrany są większe i jaśniejsze, a przy wypłacie możesz skorzystać ze ścieżki dźwiękowej
  • Skorzystaj z aplikacji IKO i poproś Asystenta głosowego o wskazówki. Otrzymasz podpowiedzi, jak krok po kroku wpłacić lub wypłacić gotówkę

 

Z czego skorzystasz w oddziale, aby wizyta była bardziej dostępna?

  • Do każdej placówki możesz wejść z psem przewodnikiem albo psem asystującym
  • Wybrana przez Ciebie osoba, np. doradca lub rodzic, może głośno odczytać dla Ciebie tekst np. umowy
  • Możesz skorzystać też ze wsparcia bliskiej osoby i udzielić jej pełnomocnictwa. To Ty, jako właściciel konta bankowego, decydujesz, w jakim zakresie pełnomocnik ma dostęp do Twojego konta
  • Nie chcesz czekać w kolejce? Umów spotkanie na konkretną godzinę – zrobisz to łatwo na naszej stronie
  • Szkolimy się z zasad obsługi osób z niepełnosprawnościami. Takie szkolenie przeszło już 80% pracowników oddziałów naszego banku

 

Dostępność w bankowości elektronicznej

  • Po serwisie iPKO i naszej stronie internetowej możesz poruszać się tak, jak Ci wygodniej – za pomocą myszy, klawiatury albo czytnika ekranów
  • Skorzystaj z asystenta głosowego w aplikacji IKO. Powiedz, co chcesz zrobić, a Asystent pomoże Ci zlecić przelew, wyszukać transakcję, sprawdzić stan czy historię konta. Połączy Cię także z naszym specjalistą

Dowiedz się więcej o dostępności usług bankowych

 

Dostępność zaczyna się od słuchania

Nasz bank jest partnerem cyklu reportaży „Dostępność” w Radiu Nowy Świat, które oddają głos osobom ze szczególnymi potrzebami. W drugim odcinku „Po omacku” Anna Rokicińska rozmawia z Markiem i Piotrem, mieszkańcami warszawskiej Pragi - braćmi, z których jeden jest niewidomy, a drugi niedowidzi. 

 

Czy światy wirtualny i realny są dla nich dostępne? Czym jest pozorna dostępność? Jakie absurdy mają miejsce w Polsce? I na jakie zmiany związane z wejściem ustawy o dostępności liczą? 

 

Posłuchaj reportażu „Po omacku