Dostępność w praktyce – ułatwienia dla osób z niepełnosprawnością wzroku
W Polsce żyje około 1,8 mln osób niewidomych lub słabowidzących. Dlatego cały czas pracujemy nad tym, żeby eliminować bariery architektoniczne i technologiczne w naszym banku. Chcemy, aby nasi klienci korzystali z usług bankowych w wygodny i dostępny sposób.
Przeczytaj więcej o dostępności w naszym banku.
Jak sprawdzisz, czy bankomat lub wpłatomat jest dostępny?
93% naszych urządzeń jest dostosowana do osób ze szczególnymi potrzebami.
- Sprawdź w wyszukiwarce, gdzie jest najbliższy dostępny bankomat
- Najważniejsze elementy na naszych bankomatach oznaczyliśmy w języku Braille’a, np. klawiaturę PIN. Nowe ekrany są większe i jaśniejsze, a przy wypłacie możesz skorzystać ze ścieżki dźwiękowej
- Skorzystaj z aplikacji IKO i poproś Asystenta głosowego o wskazówki. Otrzymasz podpowiedzi, jak krok po kroku wpłacić lub wypłacić gotówkę
Z czego skorzystasz w oddziale, aby wizyta była bardziej dostępna?
- Do każdej placówki możesz wejść z psem przewodnikiem albo psem asystującym
- Wybrana przez Ciebie osoba, np. doradca lub rodzic, może głośno odczytać dla Ciebie tekst np. umowy
- Możesz skorzystać też ze wsparcia bliskiej osoby i udzielić jej pełnomocnictwa. To Ty, jako właściciel konta bankowego, decydujesz, w jakim zakresie pełnomocnik ma dostęp do Twojego konta
- Nie chcesz czekać w kolejce? Umów spotkanie na konkretną godzinę – zrobisz to łatwo na naszej stronie
- Szkolimy się z zasad obsługi osób z niepełnosprawnościami. Takie szkolenie przeszło już 80% pracowników oddziałów naszego banku
Dostępność w bankowości elektronicznej
- Po serwisie iPKO i naszej stronie internetowej możesz poruszać się tak, jak Ci wygodniej – za pomocą myszy, klawiatury albo czytnika ekranów
- Skorzystaj z asystenta głosowego w aplikacji IKO. Powiedz, co chcesz zrobić, a Asystent pomoże Ci zlecić przelew, wyszukać transakcję, sprawdzić stan czy historię konta. Połączy Cię także z naszym specjalistą
Dowiedz się więcej o dostępności usług bankowych
Dostępność zaczyna się od słuchania
Nasz bank jest partnerem cyklu reportaży „Dostępność” w Radiu Nowy Świat, które oddają głos osobom ze szczególnymi potrzebami. W drugim odcinku „Po omacku” Anna Rokicińska rozmawia z Markiem i Piotrem, mieszkańcami warszawskiej Pragi - braćmi, z których jeden jest niewidomy, a drugi niedowidzi.
Czy światy wirtualny i realny są dla nich dostępne? Czym jest pozorna dostępność? Jakie absurdy mają miejsce w Polsce? I na jakie zmiany związane z wejściem ustawy o dostępności liczą?
Posłuchaj reportażu „Po omacku”