2016-10-07

Po dniu 16 października 2016 r. PKO Bank Polski wprowadza bezpłatną usługę 3D-Secure, dzięki której płatności realizowane kartami w sklepach internetowych oznaczonych symbolami „MasterCard SecureCode” lub „Verified by VISA” będą dodatkowo zabezpieczone kodem jednorazowym.

Jeśli tylko sklep internetowy korzysta z usługi 3D-Secure, już po  16 października 2016 r. przy każdej płatności dokonywanej kartą firmową PKO Banku Polskiego oznaczoną symbolem Visa lub MasterCard może być wymagane podanie kodu jednorazowego otrzymanego SMS-em.  Prośba o kod jednorazowy pojawi się w specjalnym oknie, w obrębie którego musi znajdować się zamknięta kłódka (przygotowanym w stylistyce serwisu internetowego iPKO), wywołanym automatycznie na zakończenie procesu płatności. Pojawienie się tej kłódki sygnalizuje, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa i połączenie jest szyfrowane.

Po 16 października 2016 r. usługa będzie automatycznie obowiązywała w każdym sklepie internetowym korzystającym z 3D-Secure, a jej aktywacja przez klienta nie będzie wymagana.

Zachęcamy do sprawdzenia i aktualizacji numeru telefonu komórkowego podanego do wiadomości Banku. Po 16 października 2016 r. brak aktualnego numeru może uniemożliwić realizację Twojej płatności kartą za zakupy w Internecie. Swój aktualny numer telefonu podany Bankowi sprawdzisz w serwisie internetowym iPKO, a jego aktualizacji dokonasz w dowolnym oddziale PKO Banku Polskiego.

Przebieg procesu płatności kartą firmową po 16 października 2016 r. w sklepach internetowych korzystających z 3D-Secure
1. Wybierasz płatność kartą Visa lub MasterCard w sklepie internetowym
2. Podajesz numer karty, datę ważności i kod CVV2/CVC2 
3. Potwierdzasz płatność jednorazowym kodem, który otrzymasz SMS-em na numer telefonu komórkowego podany do wiadomości Banku.
Przy pierwszej płatności kartą w internecie zostanie wyświetlona informacja dotycząca Twojego numeru telefonu, na który będą przesyłane SMS-y z jednorazowym kodem do potwierdzania operacji. Jeśli posiadasz w Banku więcej niż jeden numer telefonu, na wyświetlonej liście z numerami telefonów dokonasz wyboru numeru, na który będą przesyłane kody.
Prośba o kod jednorazowy będzie się pojawiała w specjalnym oknie, w obrębie którego musi znajdować się zamknięta kłódka (przygotowanym w stylistyce serwisu internetowego iPKO), wywołanym automatycznie na końcu procesu płatności. Pojawienie się tej kłódki sygnalizuje, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa i połączenie jest szyfrowane.

Dla kart firmowych każda realizowana operacja będzie potwierdzana kodem przesyłanym SMS-em (bez konieczności zalogowania się w serwisie iPKO).

Kupując w Internecie i logując się do serwisu iPKO, pamiętaj o bezpieczeństwie. Bank nigdy nie będzie wymagał od Ciebie podania:

  • kodu jednorazowego podczas logowania lub bezpośrednio po zalogowaniu do serwisu internetowego,
  • kilku kodów jednorazowych jednocześnie (jedynym wyjątkiem jest konieczność użycia dwóch kodów podczas aktywacji lub zmiany narzędzia autoryzacyjnego na nowe),
  • danych karty płatniczej podczas korzystania z serwisu internetowego iPKO, takich jak: numer karty, data ważności i kod CVV2/CVC2 (trzycyfrowy kod weryfikacyjny, znajdujący się na rewersie karty),
  • danych osobowych i/lub teleadresowych (w tym numeru telefonu komórkowego) po zalogowaniu do serwisu internetowego iPKO,
  • kodu jednorazowego do uwierzytelnienia, identyfikacji, potwierdzenia adresu IP Twojego komputera.

Więcej na temat bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej.

LIMITY INTERNETOWE dla kart debetowych firmowych

Jednocześnie informujemy, że w tym samym terminie udostępnimy użytkownikom kart debetowych firmowych możliwość zarządzania dziennym limitem operacji internetowych.

W momencie wdrożenia funkcjonalności zostanie ustawiony limit na operacje internetowe dla każdej z kart. Wysokość tego limitu  można dostosowywać do swoich potrzeb, zmieniając go samodzielnie  w serwisie internetowym iPKO, iPKO biznes,  w  serwisie telefonicznym, dzwoniąc pod numer 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju; w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora, serwis telefoniczny jest czynny całą dobę) lub w oddziałach PKO Banku Polskiego.

Posiadacz rachunku może samodzielnie ustawić lub zmienić dzienny limit operacji internetowych dla karty wydanej dla siebie jak również dla pozostałych użytkowników kart. Maksymalny limit nie może być wyższy niż podany w Komunikacie.

Dla kart obciążeniowych i kredytowych, możliwość ustawiania i zarządzania limitem internetowym, zostanie udostępniona w terminie późniejszym, o którym zostaniecie Państwo poinformowani w oddzielnej komunikacji. 

Zmiana wysokości dziennego limitu operacji internetowych dla kart debetowych w serwisie internetowym iPKO lub i PKO biznes jest bardzo prosta. Wystarczy:

  1. W przypadku iPKO biznes: - w zakładce „Szczegóły i zarządzanie kartą” wybrać przy „Limitach” opcję „Zmień”  i wpisać dogodny dla siebie dzienny limit operacji internetowych.
  2. Zalogować się do iPKO/iPKO biznes.
  3. W przypadku iPKO - w zakładce „Szczegóły i zarządzanie kartą” wybrać przy „Limitach” opcję „Zarządzaj” i wpisać dogodny dla siebie dzienny limit operacji internetowych.
  4. Zatwierdzić zmianę kodem z aktualnego narzędzia autoryzacyjnego. Zmiana limitu dokonywana jest natychmiast po zatwierdzeniu.

Maksymalne wartości limitów internetowych dla poszczególnych kart mogą Państwo sprawdzić w Komunikacie dostępnym na stronie www.pkobp.pl.