To bezpłatny cyfrowy odpowiednik dokumentu tożsamości, który pozwala Ci załatwiać online wybrane sprawy urzędowe i komercyjne
e-Tożsamość pozwala Ci utworzyć Profil zaufany, dzięki któremu możesz korzystać z usług e-administracji przez internet, m.in.:
Podpisuj pisma do sądu, urzędu, umowy najmu, kupna lub sprzedaży samochodu online.
Żeby skorzystać z e-Podpisu, wystarczy Ci e-Tożsamość. Masz do wyboru:
Chcesz załatwić nietypową sprawę przez internet? Złożyć podanie, wniosek, skargę czy zażalenie? Wypełnij formularz pisma ogólnego i wyślij go na elektroniczną skrzynkę podawczą (ESP).
Więcej o usłudze pismo ogólne
Kończy się ważność twojego dowodu osobistego? A może twój zwykły dowód jest jeszcze ważny, a chcesz mieć e-dowód? Zbliżają się twoje 18. urodziny i chcesz wyrobić swój pierwszy dowód?
Więcej o internetowym wniosku o dowód osobisty
Żeby zgłosić pojawienie się na świecie nowego członka rodziny, nie musisz iść do urzędu. Złożysz prosty wniosek przez internet.
Więcej o zgłoszeniu narodzin dziecka
Zmieniasz miejsce zamieszkania? A może wracasz z zagranicy i nie masz meldunku w Polsce? Pamiętaj, żeby się zameldować. Możesz to zrobić przez internet.
Więcej o meldunku online
Gdy kierownik urzędu stanu cywilnego (USC) zarejestruje urodzenie, małżeństwo lub zgon, dostaniesz bezpłatnie odpis skrócony aktu. Za każdy kolejny odpis aktu zazwyczaj trzeba zapłacić opłatę skarbową. Odpis możesz dostać w formie papierowej lub elektronicznej.
Sprawdź, jak uzyskać odpis aktu stanu cywilnego: urodzenia, małżeństwa, zgonu
Kupujesz lub sprzedajesz samochód? Przekazujesz go jako darowiznę komuś z rodziny? Gdy już sprzedasz lub przekażesz samochód, powiadom o tym urząd.
Sprawdź, jak zgłosić zbycie lub nabycie pojazdu
Korzystaj z szybkiego i bezpiecznego dostępu do informacji o leczeniu: swoim, swoich dzieci lub osoby, która cię do tego upoważniła.
Sprawdź Internetowe Konto Pacjenta (IKP)
Rozliczaj swoje podatki przez internet.
Sprawdź portal podatki.gov.pl
W miarę, gdy usługa e-Tożsamości będzie rozwijana komercyjnie, zyskasz:
e-Tożsamość to środek identyfikacji elektronicznej w rozumieniu przepisów prawa Unii Europejskiej, dotyczących identyfikacji elektronicznej i usług zaufania. Bank wydaje klientowi nie więcej niż jeden środek identyfikacji elektronicznej.
Usługę identyfikacji elektronicznej może świadczyć wiele różnych podmiotów, nie tylko banki.
Tożsamość w PKO Banku Polskim mogą założyć zarówno nasi pełnoletni Klienci (w serwisie internetowym iPKO), jak i pełnoletnie osoby, które nie mają u nas konta – wystarczy odwiedzić nasz dowolny oddział.
Utworzenie e-Tożsamości jest bezpłatne.
Aby utworzyć e-Tożsamość za pośrednictwem banku, zaloguj się do serwisu internetowego banku, przejdź do sekcji e-Urząd i wybierz opcję „Utwórz e-Tożsamość”. Po sprawdzeniu poprawności swoich danych potwierdź operację kodem z narzędzia autoryzacyjnego.
Bank wydaje środek identyfikacji elektronicznej wyłącznie w ramach świadczonej usługi bankowości elektronicznej w postaci serwisu internetowego.
To proste - masz do wyboru:
Nie, Twoje dane logowania do banku nie zostaną udostępnione.
Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej i danych naszych klientów jest dla nas najwyższym priorytetem. Stosujemy liczne zabezpieczenia, które przy zachowaniu przez klientów podstawowych zasad bezpieczeństwa zapewniają pełną poufność danych. Przypominamy też o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w korzystaniu z bankowości elektronicznej
Zarówno korzystanie z serwisu internetowego banku, jak i zlecanie w nim wszelkich dyspozycji – w tym utworzenia e-Tożsamości - jest bezpieczne, jeżeli stosujemy się do podstawowych zasad, a także w prawidłowy sposób korzystamy ze wszystkich narzędzi udostępnianych przez bank. W serwisie internetowym iPKO zastosowano sprawdzone procedury i nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Wykorzystywane jest poufne hasło i numer klienta, narzędzia autoryzacji operacji: kartę kodów jednorazowych, kody SMS oraz bezpieczny protokół TLS dla połączeń internetowych. Ważne, aby nie udostępniać nikomu swoich danych logowania, narzędzi autoryzacyjnych. Przypominamy też o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w korzystaniu z bankowości elektronicznej
Nie, e-Tożsamość każdy klient zakłada sam, potwierdzając jej utworzenie kodem z narzędzia autoryzacyjnego.
Tak, bank może unieważnić e-Tożsamość, jeżeli zmienią się Twoje dane lub z innych powodów określonych w regulaminie. W takiej sytuacji, przy próbie potwierdzania tożsamości, możesz ponownie zobaczyć ekran „Utworzenia e-Tożsamości” Utworzenie nowej e-Tożsamości (z innym zestawem danych) będzie bezpłatne, jednak będzie wymagało potwierdzenia kodem z narzędzia autoryzacyjnego.
Nie. Do utworzenia e-Tożsamości konieczne jest jedynie poprawne zalogowanie do bankowości elektronicznej, potwierdzenie poprawności danych, a następnie autoryzację kodem z narzędzia autoryzacji. Jeżeli Twoje dane są nieaktualne, możesz je zmienić przez internet w serwisie iPKO. Nie ma potrzeby przekazywania jakichkolwiek dodatkowych informacji czy dokumentów.
Po zalogowaniu do serwisu internetowego iPKO przejdź do sekcji e-Urząd i wybierz e-Tożsamość. Upewnij się, że masz w danych banku aktualny numer telefonu komórkowego.
Sprawdź poprawność danych i zmień je w razie potrzeby
Potwierdź utworzenie e-Tożsamości narzędziem autoryzacyjnym
Jeżeli nie masz jeszcze e-Tożsamości – utworzymy ją automatycznie. Wystarczy, że sprawdzisz poprawność danych i zatwierdzisz jej utworzenie.
Poprosimy Cię o potwierdzenie przekazania zestawu danych, których potrzebuje dostawca usługi.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, łączenia z innymi danymi posiadanymi przez Bank oraz zmiany ustawień plików cookies a także ich usuwania z przeglądarki internetowej, znajdują się w Polityce prywatności Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i zgodę na wykorzystywanie plików cookies w celach marketingowych.
Pliki cookies przetwarzane są m.in. w celu jak najlepszego dopasowania prezentowanych treści do potrzeb i zainteresowań użytkowników a także w celu zapewnienia bezpieczeństwa usług świadczonych przez Bank oraz aby dokonywać pomiarów, które pozwalają udoskonalać produkty i usługi oferowane przez Bank.
Szczegółowe informacje na temat rodzajów plików cookies, sposobach korzystania z plików oraz usuwania, a także o naszych partnerach znajdują się w Polityce plików cookie