Jak zmienić narzędzie autoryzacji?
Mobilna autoryzacja w aplikacji IKO
Pamiętaj:
- Jeżeli z powodów technicznych nie możesz skorzystać z mobilnej autoryzacji, przełączymy Cię automatycznie na kody SMS
- Jeśli podczas autoryzacji podasz kilka razy błędny PIN, mobilna autoryzacja się zablokuje. W takim przypadku skontaktuj się z nami
Kody SMS
W wiadomości zobaczysz też szczegóły operacji – sprawdź je, zanim wpiszesz kod SMS.
Pamiętaj – jeżeli podczas autoryzacji podasz kilka razy błędny kod SMS, narzędzie autoryzacji się zablokuje. W takim przypadku skontaktuj się z nami.
Karta kodów
Na karcie są jednorazowe zakryte kody. Żeby potwierdzić transakcję, zdrap odpowiednie pole i podaj kod.
W serwisie iPKO w sekcji Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Autoryzacja → Twoje karty kodów jednorazowych znajdziesz wszystkie informacje na temat swojej karty kodów i historii zamówień kart. Możesz tam zamówić, aktywować lub zablokować kartę kodów.
Pamiętaj:
- Pierwszą kartę kodów aktywujesz w naszej placówce lub na infolinii 800 302 302* albo +48 81 535 60 60**. Każdą kolejną kartę kodów aktywujesz już samodzielnie
- Możesz mieć tylko 1 aktywną kartę kodów
- Zawsze zostawiaj na karcie 1 nieodkryty kod – dzięki niemu aktywujesz nową kartę. W innym przypadku, skontaktuj się z nami
- Wyślemy Ci nową kartę, zanim skończą Ci się kody na poprzedniej. Możesz też zamówić ją samodzielnie w serwisie iPKO lub na infolinii
- Zablokuj kartę kodów, jeśli ją zgubisz lub stwierdzisz, że ktoś inny mógł mieć do niej dostęp
- Zablokowanej karty kodów nie można odblokować
Gdzie zarządzisz swoim narzędziem autoryzacji?
-
Serwis iPKO Aplikacja IKO Serwis telefoniczny
(konsultant)Automatyczny serwis telefoniczny Placówka Aktywacja narzędzia autoryzacji - - tak tak
(tylko karta kodów)tak Zmiana narzędzia autoryzacji tak tak tak - tak Blokowanie narzędzia autoryzacji tak - tak - tak Odblokowanie narzędzia autoryzacji - - tak - tak Zamówienie nowej karty kodów tak - tak - tak
Podczas zmiany narzędzia autoryzacji, poprosimy Cię o dwukrotne potwierdzenie:
- Pierwszy raz – dotychczasowym narzędziem autoryzacji
- Drugi raz – nowym narzędziem autoryzacji
Zadbaj o bezpieczeństwo swoich finansów
Nie potwierdzaj nieznanych lub podejrzanych transakcji
Nie podawaj innym osobom swojego kodu – narzędzia autoryzacji potwierdzają tylko Twoje operacje, np. zrobienie przelewu lub założenie lokaty
Chroń narzędzie autoryzacji
- Nigdy nie podawaj swoich poufnych danych, np. identyfikatora, haseł dostępu lub kodów z narzędzi autoryzacji
- Nie przechowuj haseł ani narzędzi autoryzacji w miejscach, w których ktoś mógłby je łatwo znaleźć
- Nie potwierdzaj tej samej transakcji kilka razy
- Nie używaj narzędzia autoryzacji do udostępnienia, identyfikacji i potwierdzenia adresu IP Twojego komputera
Zabezpiecz dodatkowo swoje logowanie
Możemy Cię poprosić o potwierdzenie logowania narzędziem autoryzacji w przypadku:
- Korzystania z Platformy Usług Elektronicznych ZUS
- Zabezpieczenia związanego z PSD2 np. podczas dwuetapowego logowania
Czasami, nie częściej niż co 90 dni, możemy poprosić Cię o potwierdzenie logowania do serwisu iPKO
Pytania i odpowiedzi
- W serwisie internetowym iPKO
Wybierz kolejno: Ustawienia → Twoje dane → Profil i dane → Główny numer telefonu → zmień.
Zadzwonimy do Ciebie, aby potwierdzić Twoją tożsamość. - Przez serwis telefoniczny
Zadzwoń: 800 302 302* lub +48 81 535 60 60** i zaloguj się do serwisu telefonicznego - W naszym dowolnym oddziale
- W serwisie internetowym iPKO
Wybierz kolejno Ustawienia → Dostęp i bezpieczeństwo → Autoryzacja → zablokuj kody SMS. - Przez serwis telefoniczny
Zadzwoń: 800 302 302* lub +48 81 535 60 60** i zaloguj się do serwisu telefonicznego - W naszym dowolnym oddziale
Nie – możesz mieć tylko 1 aktywne narzędzie autoryzacji. W każdej chwili możesz je zmienić w aplikacji IKO, serwisie iPKO lub na infolinii.
2 razy trzeba potwierdzić:
- Aktywację lub zmianę narzędzia autoryzacji – raz dotychczasowym i raz nowym narzędziem autoryzacji
- Zmianę numeru telefonu dla kodów SMS – poprosimy Cię o kod SMS z dotychczasowego i nowego numeru
Mobilna autoryzacja działa tylko w aplikacji IKO.
Na stronie używamy nazw handlowych. Sprawdź, jak te terminy są definiowane w wykazie usług reprezentatywnych.
Serwis (internetowy) iPKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Aplikacja (mobilna) IKO
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości elektronicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez internet, umożliwiająca sprawdzenie salda rachunku płatniczego, zmianę limitów dla płatności bezgotówkowych i transakcji dokonywanych przy użyciu karty debetowej lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez iPKO oraz IKO, które umożliwiają m.in.: sprawdzenie salda konta, zmianę limitów do płatności bezgotówkowych i transakcji kartą, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.
Serwis telefoniczny
Definicja prawna
to określenie na usługę bankowości telefonicznej. Jest to usługa polegająca na dostępie do rachunku płatniczego przez telefon za pośrednictwem infolinii dostawcy, umożliwiająca w szczególności sprawdzenie salda rachunku płatniczego lub złożenie innego rodzaju dyspozycji do rachunku.
Co to dla Ciebie znaczy?
Dostęp do rachunku płatniczego przez telefon za pośrednictwem infolinii, która umożliwia m.in.: sprawdzenie salda konta, zlecanie dyspozycji dotyczących rachunku.